Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault mascott 2,8 DCI nie odpala

24 Lut 2012 22:47 10066 8
  • Poziom 16  
    Witam wszystkich serdecznie mam problem z uruchomieniem Mascotta .
    Od początku , auto kupione gdzieś tam .......daleko około 3 miesiące temu był problem z uruchomieniem ( odpalał ale trzeba było długo kręcić) zrobiono przelewy były bardzo duże przesłaliśmy wtryski do regeneracji w Salowej Woli było ok.
    Auto śmigało , w czasie tych dużych mrozów znów przestało palić , profilaktycznie wymieniono , filtr paliwa , nic to nie dało .
    Wtryski sprawdzono są ok. zaślepiłem szynę rail ( pompa elektryczna i układ niskociśnieniowy podaje paliwo prawidłowo) założyłem manometr , podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie wzrasta do około 8 Mpa Wiem że poniżej 10 Mpa sterownik nie poda sterowania na wtryski .Manometr zapięty na pompie bezpośrednio pokazuje takie samo ciśnienie .Pompa siedzi czy też problem z wysterowaniem ? Opiłków brak.
    Teraz moje pytanie czy jest i gdzie zawór zwrotny na pompie ( na pompie coman rail nie ma go lub nie mogę go zlokalizować )
    Dodatkowo jest problem z podpięciem w celu odczytania błędów ani KTS ani ACTIA nie łączy się .
    Liczę na to że może ktoś podrzuci jakieś pomysły?
    Z góry dziękuję .
  • Poziom 25  
    Sprawdź wiązkę kabli idących do sterownika(pod silnikiem). Często dostaje się tam woda i podczas mrozów nie trudno o kłopoty.
  • Poziom 15  
    Miałem podobny przypadek i uwalony był sterownik.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Witam panowie .
    Sprawdzę te sugestie , jednak bardziej skłaniam się ku usterce mechanicznej.
    Sterownik jest lekko podejrzany z powodu braku komunikacji z testerami .
    Rozmawiałem z właścicielem , który twierdzi że był kiedyś podłączany ale w serwisie i udało się nawiązać komunikację.
    Zastanawia mnie niskie ciśnienie na samej pompie - nie wiem czy zle rozumuję , ale po podłączeniu manometru bezpośrednio do pompy wysokiego ciśnienia i zdjęciu kostki z zaworu dawki ciśnienie powinno rosnąć na max. a na tej pompie daje 8 MPa.
    Przynajmniej w pompie z opla , czy też z Renault scenic tak się dzieje .
    Dlatego pytam o zawór zwrotny w tym konkretnym układzie. I jak powinny być wysterowywane te zawory na pompie podczas rozruchu.
    W KTS brak na ten temat informacji , nawet schematu instalacji brak , może ktoś by podrzucił, z góry dziękuję .
  • Poziom 16  
    Witam Panowie , dzięki za wszelkie sugestie tym którzy tematem się zainteresowali.
    Posprawdzałem wiązki i inne rzeczy i ................wszystko dobrze.
    Widzę iż znajomość CR jest hm mierna , albo inaczej ci którzy wiedzą , nie piszą.
    Cóż, jednak się nie poddałem i po dokładnej analizie problemu i układu zasilania stosowanego w pojezdzie usterka okazała się banalnie prosta .
    Powiem że jest różnica pomiędzy CP a CP.....................banalna .
    Dzięki i zamykam temat.
  • Poziom 15  
    to powiedz tylko czy tam jest pompa wstępna w zbiorniku? i czy czasami ciśnienie nie było za niskie i przez to nie zamykało zaworków w pompie?
    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Jest pompa elektr. w ramie,i jest rowniez elektrozawor w pompie.
  • Poziom 16  
    Tak jak kolega napisał jest pompa na ramie( zasilająca) , ciśnienie zasilania było ok, i jest dozator czyli zawór dozujący na pompie CR , oraz zawór odcinający Trzecią sekcję , gdy zapotrzebowanie na paliwo jest małe.
    Cały myk polega na tym jaki zawór ( dozator) jest zastosowany w ej konkretnie pompie :D
  • Poziom 2  
    Witam,mam problem a mianowicie: przekaźnik który steruje pompką nie dostaje impulsu przez co autonie odpala więc moje pytanie co z tym fantem zrobić?