Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault mascott 2,8 DCI nie odpala

jaek1970 24 Feb 2012 22:47 11635 8
  • #1
    jaek1970
    Level 16  
    Witam wszystkich serdecznie mam problem z uruchomieniem Mascotta .
    Od początku , auto kupione gdzieś tam .......daleko około 3 miesiące temu był problem z uruchomieniem ( odpalał ale trzeba było długo kręcić) zrobiono przelewy były bardzo duże przesłaliśmy wtryski do regeneracji w Salowej Woli było ok.
    Auto śmigało , w czasie tych dużych mrozów znów przestało palić , profilaktycznie wymieniono , filtr paliwa , nic to nie dało .
    Wtryski sprawdzono są ok. zaślepiłem szynę rail ( pompa elektryczna i układ niskociśnieniowy podaje paliwo prawidłowo) założyłem manometr , podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie wzrasta do około 8 Mpa Wiem że poniżej 10 Mpa sterownik nie poda sterowania na wtryski .Manometr zapięty na pompie bezpośrednio pokazuje takie samo ciśnienie .Pompa siedzi czy też problem z wysterowaniem ? Opiłków brak.
    Teraz moje pytanie czy jest i gdzie zawór zwrotny na pompie ( na pompie coman rail nie ma go lub nie mogę go zlokalizować )
    Dodatkowo jest problem z podpięciem w celu odczytania błędów ani KTS ani ACTIA nie łączy się .
    Liczę na to że może ktoś podrzuci jakieś pomysły?
    Z góry dziękuję .
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    matimon22
    Level 25  
    Sprawdź wiązkę kabli idących do sterownika(pod silnikiem). Często dostaje się tam woda i podczas mrozów nie trudno o kłopoty.
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    yarecky3
    Level 15  
    Miałem podobny przypadek i uwalony był sterownik.
    Pozdrawiam
  • #4
    jaek1970
    Level 16  
    Witam panowie .
    Sprawdzę te sugestie , jednak bardziej skłaniam się ku usterce mechanicznej.
    Sterownik jest lekko podejrzany z powodu braku komunikacji z testerami .
    Rozmawiałem z właścicielem , który twierdzi że był kiedyś podłączany ale w serwisie i udało się nawiązać komunikację.
    Zastanawia mnie niskie ciśnienie na samej pompie - nie wiem czy zle rozumuję , ale po podłączeniu manometru bezpośrednio do pompy wysokiego ciśnienia i zdjęciu kostki z zaworu dawki ciśnienie powinno rosnąć na max. a na tej pompie daje 8 MPa.
    Przynajmniej w pompie z opla , czy też z Renault scenic tak się dzieje .
    Dlatego pytam o zawór zwrotny w tym konkretnym układzie. I jak powinny być wysterowywane te zawory na pompie podczas rozruchu.
    W KTS brak na ten temat informacji , nawet schematu instalacji brak , może ktoś by podrzucił, z góry dziękuję .
  • #5
    jaek1970
    Level 16  
    Witam Panowie , dzięki za wszelkie sugestie tym którzy tematem się zainteresowali.
    Posprawdzałem wiązki i inne rzeczy i ................wszystko dobrze.
    Widzę iż znajomość CR jest hm mierna , albo inaczej ci którzy wiedzą , nie piszą.
    Cóż, jednak się nie poddałem i po dokładnej analizie problemu i układu zasilania stosowanego w pojezdzie usterka okazała się banalnie prosta .
    Powiem że jest różnica pomiędzy CP a CP.....................banalna .
    Dzięki i zamykam temat.
  • #6
    yarecky3
    Level 15  
    to powiedz tylko czy tam jest pompa wstępna w zbiorniku? i czy czasami ciśnienie nie było za niskie i przez to nie zamykało zaworków w pompie?
    pozdrawiam
  • #7
    norrbi
    Level 17  
    Jest pompa elektr. w ramie,i jest rowniez elektrozawor w pompie.
  • #8
    jaek1970
    Level 16  
    Tak jak kolega napisał jest pompa na ramie( zasilająca) , ciśnienie zasilania było ok, i jest dozator czyli zawór dozujący na pompie CR , oraz zawór odcinający Trzecią sekcję , gdy zapotrzebowanie na paliwo jest małe.
    Cały myk polega na tym jaki zawór ( dozator) jest zastosowany w ej konkretnie pompie :D
  • #9
    drobens8
    Level 2  
    Witam,mam problem a mianowicie: przekaźnik który steruje pompką nie dostaje impulsu przez co autonie odpala więc moje pytanie co z tym fantem zrobić?