Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opis kostki wycieraczek astra f

pemo0 24 Feb 2012 22:52 12474 24
  • #1
    pemo0
    Level 10  
    Witam
    Nie mogę nigdzie znalezc a poszukuje opis kostki na silniczku wycieraczki przedniej szyby chodzi o to ze chcę podłączyć układ opózniający włączanie się wycieraczek przy spryskiwaniu szyb
    a mianowicie taki układ
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    pemo0
    Level 10  
    kostka jest na 5 przewodów

    Dodano po 1 [minuty]:

    czarny, brązowy, żółty, biały, i zielony?
  • #5
    Vicki
    Level 14  
    w kostce z czterema przewodami jest TAK
    1 zasilanie na stałe po stacyjce ( służy do tego aby silniczek wracał zawsze do pozycji 0 )
    2 zasilanie biegu pierwszego
    3 zasilanie biegu drugiego ( są one na przemian nigdy oba naraz )
    4 masa

    przewód piąty może być właśnie od chwilowego wyzwolenia przy spryskiwaczu ale nie jestem pewien ( z reguły wyzwalanie przy spriskiwaczu wchodzi na przewód od pierwszego biegu.

    Jutro dokładny o[is wyślę tobie na PW.
  • Relpol przekaźniki
  • #6
    pemo0
    Level 10  
    Vicki dzięki bardzo za info czekam na meila
    co sądzicie o tym układzie zadziała?
  • #7
    pemo0
    Level 10  
    Witam
    Do czego zielony kabel w kostce do silnika wycieraczek przednich?
    Kostka z 5 przewodami
    1- brązowy = masa
    2- czarny = plus po stacyjce
    3- biały = 3 bieg
    4- żółty = 1 i 2 bieg oraz po sprysku
    5- zielony = ????
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak silnik jest w pozycji spoczynkowej i przełącznik wyłączony to zwiera żółty do masy żeby silnik się szybko zatrzymał.
  • #11
    pemo0
    Level 10  
    w który przewód wpiąć układ opózniający załączanie wycieraczek po spryskiwaczu?
    żółty?
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    W żaden, to nie zadziała w sensowny sposób.
  • #13
    kwok
    Level 39  
    Tak jak ociz pisze - nie zadziała. Najlepiej jedź na szrot i przekładaj kostki czasówki wycieraczki - były takie z opóźnieniem. Jak wstawisz od VW z nr 99 na wierzchu to będzie czasówka regulowana do 30s.
  • #14
    pemo0
    Level 10  
    ten układ nie działa, ale mam już drugi który działa poprawnie czyli załącza się z opóznieniem czas regulowany potencjometrem
    podłączyłem to do żółtego kabla przy silniczku i opózniło załączenie po sprysku ale opózniło też normalną prace wycieraczek na 1 i 2 biegu czyli żółty kabel odpada
    należałoby to wpiąć gdzieś między pompke spryskiwacza a silniczkiem tylko nie wiem gdzie w który przewód?
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    pemo0 wrote:
    gdzie w który przewód?

    Czarny z czerwonym paskiem co idzie do przekaźnika.
    Pokaż ten schemat.
  • #17
    kwok
    Level 39  
    Szkoda grzebania - kostka na szrocie za 5-10zł.
  • #18
    pemo0
    Level 10  
    Ale taką kostką ustawiasz czas w przerywanym trybie wycieraczek, a nie opózniasz załączenie wycieraczek po spryskiwaczu a mi o to chodzi
    koszt takiego układu to ok. 20-25zł
  • #19
    Zico63
    Level 37  
    Jak sądzę, powodem powstania tego tematu jest pewna niedogodność układu wycieraczek i zmywacza opartego na przekaźniku, o którym mowa. Chodzi o fakt, że wycieraczki i silnik zmywacza elektrycznie włączają się co prawda jednocześnie, jednak płyn ze zmywacza potrzebuje większego lub mniejszego czasu na dotarcie na szybę. Efektem jest szorowanie wycieraków po suchej, zapiaszczonej szybie.
    Ja tą niedogodność omijam wyginając lub zgoła wyłamując styk "T" w przekaźniku. Po zmianie, przyciągając manetkę do siebie, uruchamia się TYLKO zmywacz, wycieraczki nie ruszają. Zmywamy dowolnie długo szybę, następnie dźwignię dajemy w górę (stała praca jak dotychczas) lub w dół (praca przerywana jak dotychczas).
    Gdy na przykład płynu braknie, widzimy to i wycieraczek nie włączamy, a nie jak do tej pory - nic nie wiedząc o braku płynu, włączamy wycieraczki na suchą szybę.
    Polecam.


    opis kostki wycieraczek astra f
    Coś na mojej przeglądarce źle wskakiwało zdjęcie.
    P.S. Co się dzieje z serwerem - poprawnie napisany post wskakuje z błędami. W podglądzie dobry a na forum "byki". :cry:
  • #20
    ociz
    Moderator of Cars
    Zico63 wrote:
    styk „T” w przekaźniku

    W Oplu opisany jako 53C.
  • #21
    kwok
    Level 39  
    pemo0 wrote:
    Ale taką kostką ustawiasz czas w przerywanym trybie wycieraczek, a nie opózniasz załączenie wycieraczek po spryskiwaczu a mi o to chodzi
    koszt takiego układu to ok. 20-25zł


    To zapodałem jako ciekawostkę. Wiem że chodzi o opóźnienie włączenia wycieraczki względem właczenia spryskiwacza i takie kostki też były.
    Jeśli nie chcesz szukać to musisz zrobić układ opóźniający pomiędzy włącznikiem spryskiwacza a kostką czasówki bo to ona włącza wycieraczkę. W razie niezrozumienia wyjaśnię: manetka włącza bezpośrednio pompkę spryskiwacza a załączony prąd do pompki jest wykorzystany jako sygnał do czasówki wycieraczek. Robisz opóźniacz tak aby kostka czasówki dostała napięcie odpowiednio później.
  • #22
    pemo0
    Level 10  
    zmontowałem taki ukłąd i podpięty na próbe pod akumulator działa jak należy a jak wepne go w przewód czarny z czerwonym paskiem jak pisał kolega ociz na styku 53c przekaznika to nie działa tak jak należy tzn. (zamiast rezystora 220k zastosowałem potencjometr 470k ) potencjometr w położeniu zerowym układ działa bez zwłoki a jak troche przekręce potencjometr(tak około 2 sekundy sprawdzane na akumulatorze) to spryskiwacz załącza a wycieraczki nie
    moje pytanie jest takie: dlaczego?
    na "krótko" działa a po podłączeniu nie?
  • #23
    ociz
    Moderator of Cars
    Bo musiał byś trzymać włączony spryskiwacz przez cały czas tej zwłoki żeby wycieraczka zadziałała. Dlatego cały ten układ jest bez sensu.
  • #24
    kwok
    Level 39  
    Po pierwsze to czy 53c u ciebie jest odpowiednikiem wygiętej nogi przekaźnika z fotki post nr19 tego tematu?
    Piszę ponieważ w dokumentacji pewnie ta noga jest tak oznaczona ale na kostkach bywa różnie - może być T.
  • #25
    pemo0
    Level 10  
    Wpiołem ten układ w ten kabel czrny z czerwonym paskiem i czas ustawiłem na ok 1 sekunde (przeważnie tak długo trzyma się manetke spryskiwacza) i załączają się wycieraczki dla mnie wystarczy
    dziekuję koledze ociz za pomoc w odnalezieniu kabelka


    teraz czekam na całkiem łądne pogody i biorę się za podsufitke oraz montaż schowka podsufitki z vectry b

    pozdrawiam