Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros MP I - odpowietrzenie HPS

keves 24 Lut 2012 23:20 12409 18
  • #1 24 Lut 2012 23:20
    keves
    Poziom 11  

    Witam serdecznie. Panowie, poszukuję instrukcji odpowietrzenia układu HPS (hydrauliczne sterowanie zmianą biegów) .Samochód to Mercedes Actros MPI 2640 rok prod 1998. Układ został rozłaczony całkowicie przy remoncie silnika. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w tym temacie, może jakieś skany????
    Kilka tematów udało mi się dzięki Wam rozwiązać,mam nadzieję ,że i tym razem pomożecie. Pozdrawiam Jarek.

    2 18
  • #2 24 Lut 2012 23:39
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 26 Lut 2012 22:41
    keves
    Poziom 11  

    bodek.......dzięki za szybką odpowiedz. W tygodniu będziemy się z tym bawić,więc dam znać jak poszło. Pozdr.J.

    1
  • #4 09 Mar 2014 21:08
    prezestk
    Poziom 9  

    witam,
    Panowie mam problem i szukam rozwiązania, mianowicie po odpowietrzaniu hps-a w mercedesie atego 1229, z wężyka który odprowadza płyn ze zbiorniczka (wężyk pod maską ) kapie mi płyn, nie jakieś tam ilości wielkie ale widzę że kropla tam na nim wisi i nie wiem czy mam sie tym martwić czy tak ma po prostu być? dodam że zbiorniczek pod kabiną jest przełączony na pozycje do jazdy, zastanawia mnie też to że (nie wiem czy to możliwe ) że na pozycji serwis układ nie chciał sie odpowietrzać tak jakby ten zbiorniczek miał źle oznaczone pozycje, dopiero po przełączeniu na jazdę z wężyka zaczął lecieć płyn, dodam też że przed remontem silnika po którym układ się zapowietrzył zbiorniczek przełączony był też na pozycje do jazdy. Z góry dzięki za pomoc

    0
  • #5 09 Mar 2014 22:27
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 10 Mar 2014 20:04
    prezestk
    Poziom 9  

    faktycznie w tym zbiorniczku jest sporo płynu, podejrzewam że on może być prawie pełny(tak zostawiłem bo nie wiem ile tego płynu ma w nim być ) a nie wiem czy to jest nowy typ bo nie wiem jak wyglądały ewentualnie wcześniejsze, mercedes jest z 2007r. a wężyk już przedmuchiwałem bo właśnie tak myślałem że może coś tam w nim zostało, ale po pewnym czasie nadal widzę że kropla na końcu wisi, a może spróbować przełączyć ten zbiorniczek na "serwis" bo z tego co wypatrzyłem to po przestawieniu go właśnie na serwis z tego wężyka nic nie leciało przy odpowietrzaniu. Ale może ja źle myślę, jak dla mnie to właśnie na przełączeniu na serwis powinno dać się odpowietrzyć, a u mnie jest na odwrót, dam na serwis płyn nie leci, dam na jazdę płyn leci i elegancko się układ odpowietrza

    0
  • #7 19 Mar 2014 20:35
    prezestk
    Poziom 9  

    witam, dalej mam problem z tym odpowietrzeniem

    efekt jest taki że układ był odpowietrzony (przynajmniej tak mi się wdaje) auto stało ok 2-3 tyg bo nie było jazdy i tak tylko było przestawiane z miejsca na miejsce i ewentualnie jakiś przejazd max 10km

    auto ruszyło w trasę i pojawił się problem, po długiej jeździe nie ma biegu wstecznego, tzn trzeba kilka razy przebić lewarkiem lewo-prawo i wtedy możliwe jest wbicie wstecznego,

    wygląda to tak jakby układ był nadal zapowietrzony, ponownie wykonałem odpowietrzanie było ok jeden dzień i znowu to samo.

    nie wiem w czym jest problem czy źle to odpowietrzam czy coś jeszcze innego, dodam że podczas odpowietrzania omijam zbiorniczek i płyn łapie bezpośrednio z wężyka który dochodzi do zbiorniczka, płyn jest taki jak potrzeba

    proszę o pomoc i z góry dziękuje

    0
  • #8 19 Mar 2014 23:13
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 21 Mar 2014 07:58
    prezestk
    Poziom 9  

    korki mam popuszczone wszystkie cztery, ( po dwa na każdym siłowniku jeden ślepy i jeden z wylotem) na te z wylotem podaje płyn pod ciśnieniem. Fakt jest taki że robię to na poniesionej kabinie. A co do tego wężyka co leci przed przednią maskę to chyba kapały z niego jakieś resztki płynu. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz dlaczego jak próbuje odpowietrzać przez zbiorniczek nie omijając go to z tego wężyka ten płyn tak właśnie nie bardzo chce lecieć, raczej tak kapie dodam jeszcze że dopiero po przełączeniu zbiorniczka na drive, jak daje na servis to nic z niego nie leci a zbiorniczek tak puchnie że masakra

    0
  • #11 22 Mar 2014 07:06
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 23 Mar 2014 22:50
    prezestk
    Poziom 9  

    zrobię zdjęcia i wrzucę, a przewód jest i kończy sie dokładnie nad reflektorem od strony kierowcy, a zaślepki są na zbiorniczku, z tego co pamiętam to chyba jedna w jego górnej części a druga z prawej strony, ale zrobię zdjęcia

    2
  • #13 27 Mar 2014 19:53
    prezestk
    Poziom 9  

    Witam, zeszło mi trochę z tymi zdjęciami, ale w końcu udało mi się je zrobić, powiem tak że trochę się uspokoiłem bo jeździmy tym samochodem i nawet jest ok, rano zawsze wsteczny jest i problem jego ginięcia po długiej jeździe np na 8 biegu jakby sam się rozwiązał. Mimo to zdjęcia wrzucam bo sam jestem ciekaw co to za wynalazek z tym naszym zbiorniczkiem,(tak jak kolega pisał wyżej) przewód na zdjęciu zbiorniczka z taką zieloną izolacją to jest właśnie ten który idzie aż w okolice reflektora(zaznaczony na kolejnym zdj na żółto) a tematu na razie nie kończę, zobaczymy jak będzie w przyszłym tygodniu

    1
  • #14 28 Mar 2014 17:38
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 28 Mar 2014 20:41
    prezestk
    Poziom 9  

    Widzisz co pojazd to inaczej hehe, ale to w takim razie po co ten przewód wentylacyjny jest? bo rozumiem, że tam w jakiś poprzednich wersjach go nie było? a płyn podczas odpowietrzania łapać powinno się tym wentylem po prawej stronie?

    0
  • #16 29 Mar 2014 07:48
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 07 Kwi 2016 10:22
    caliber99
    Poziom 9  

    Witam, mam problem z tym układem tylko w Atego I 1828 2002 rok produkcji, skrzynia 6 biegów + połówki.

    Rano po odpaleniu biegi wchodzą jak w masełko idealnie po prostu, ale z czasem i podczas dłuższej jazdy zmienia się biegi coraz ciężej, czasem bywa, że biegu nie można wyrwać albo włożyć.

    Na początku układ został odpowietrzony.. Nic to nie dało

    Potem został wymieniony zawór wspomagania wkładania biegów FEBI.. nic to nie dało

    Następnie wymieniony został cały ten wybierak pod kabiną, układ oczywiście odpowietrzony .. Nic to nie dało

    Olej w skrzyni wymieniony na 75w90 syntetyk,,, nic to nie dało..

    Kasy już trochę włożone a niestety poprawy nie ma ..


    PS. A no i na postoju nie ważne czy rano czy popołudniu to biegów prawie nie da się ani wyjąć ani włożyć.. Na postoju to wogóle tragedia..

    0
  • #18 07 Kwi 2016 21:05
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 08 Kwi 2016 07:19
    femama
    Poziom 12  

    Kolego a jak masz na zgaszonym silniku,czy też ciężko wchodzą.Może to wina że sprzęgło ciągnie jak się rozgrzeje.

    0