Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO V70 2.5 tdi. - po wym. wałka rozrządu-jak ustawić pompę na wtrysk 1 cyl.

jk4 25 Lut 2012 01:19 5797 2
  • #1 25 Lut 2012 01:19
    jk4
    Poziom 9  

    Mam Volvo V70 2.5 TDI z 1997r. po poważnej awarii wymiany ukręconego wałka rozrządu. Rozrząd został już złożony tak jak należy, mam jednak problem z ustawieniem pompy na wtrysk na pierwszy cylinder. Metody na czujnik zegarowy nie bardzo ogarniam. Odnoszę wrażenie, że koło zębate pompy było zdejmowane i zakładane nie tak jak trzeba, ponieważ znaki występują w niewłaściwych (moim zdaniem) miejscach.
    Zagadnienie dodatkowe: czy i jak odpowietrza się układ paliwowy?
    Proszę o pomoc (może jakieś schematy, instrukcje).

    jk4

    0 2
  • Pomocny post
    #2 25 Lut 2012 07:49
    manta
    Poziom 39  

    Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób wyznaczasz zerowy punkt tłoczka. Następnie ustawiasz OT na wale i korygujesz wznios tłoczka zgodnie z danymi fabrycznymi, poprzez zmianę położenia rolek napinaczy. Koło pompy ma klin ustalający jego położenie, więc o ile nie jest uszkodzony to nie ma możliwości innego montażu, za to koło wałka rozrządu nie ma swojego stałego położenia.

    2
  • #3 28 Lut 2012 00:38
    jk4
    Poziom 9  

    MANTA,
    Wielkie dzięki, po ustawieniu wg Twojej podpowiedzi motor (po 4 miesiącach) zagadał. Oczywiście czeka mnie teraz wizyta u pompiarza w celu doregulowania pompy, ale auto zajedzie do niego o własnych siłach.
    Temat uważam za zamknięty.
    pozdrawiam
    jk4

    0