Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nestroada TP Lifebox 2.0 zrywa połączenia WIFI i zawiesza całego Lifeboxa

25 Lut 2012 11:39 2264 14
  • Poziom 9  
    Witam, mój pierwszy wpis, ale po przeszukaniu forum nie znalazłem działającej odpowiedzi na mój problem.

    Od początku.
    W połowie stycznia udało się dostać usługę Funpack z Neo 2 Mb, telewizją po kablu z HD i telefonem Voip. Od samego początku WIFI kompletnie kulało tzn. net na laptopach znikał i się pojawiał (zrywał połączenia), aż w końcu ma LB zapalały się wszystkie diody i LB zdychał nie oferując żadnych usług. Wyłączenia zasilenia, włączenie i po kwardransie taka sama sytuacja.

    Kazali do wymienić. Nowy działa nieco lepiej (konieczność twardego resetu raz dziennie), ale wczoraj zaczeło się to samo, co ze starym.
    WIFI działa przez kwadrans do 30 minut z przerwami, ale potem totalna zwiecha LB.

    Czas zwieszenia zależy bardzo mocno od odległości laptopa od lifeboxa, ale nawet jak jestem mniej niż metr od niego to w końcu sytuacja się powtarza. Nie za bardzo jest jak operować na kablu, więc nie testowałem czy będzie podobnie - w końcu płacę za usługę z WIFI. W każdym razie im dalej od LB tym szybciej nastepuje zawieszenie mimo, że sygnał wskazuje pełny zasięg (5 kresek). Potem sieć WIFI znika i lapek jej nie widzi. Pada też usługa TV.

    W TPSA odpowiedzi żadnej konkretnej oprócz stwierdzenia, że linia jest OK. Wczoraj kazali mi poleceniem "netstat" zobaczyć liczbę połączeń i jak usłyszeli, że jest ok. 25 (zakładki w Firefoxie, aktualizacje, FTP - zajmuje się trochę projektowaniem stron) to definitywnie moja wina, bo za dużo połączeń. To chyba ściema?

    Czy ktoś z Was może coś doradzić? Grzebałem w ustawieniach Lifeboxa, resetowałem do fabrycznych itp. Rezultat jest cały czas ten sam.

    Net muszę mieć w całym mieszkaniu, więc zacząłem się zastanawiać nad zakupem routera i podpięcia go do portu Ethernet w Lifeboxie - pytanie tylko czy to coś da? Sygnał z lifeboxa w najdalszym zakątku mieszkania wskazuje 4 kreski, więc to raczej nie wina zasięgu ... z resztą sam już nie wiem.

    Zgłaszałem awarie i dziś powiedziłem, żeby mi oczu moją winą nie mydlili i skoro to mój sprzęt zawodzi to niech przyjedzie od nich technik z własnym lapkiem i mi udowodni, że u niego chodzi bez problemów. Niby ma to być jutro.

    Jak na razie zrywanie łącza powoduje brak możliwości pracy w sensownym tempie.

    Ktoś sobie z takim problemem poradził?
  • Poziom 21  
    Dopóki nie zrobią ci linii, a pewnie nie zrobią, bo to przecież twoja wina ;) to raczej nie masz co liczyć na poprawę.
    Jedyne co możesz zrobić to otworzyć okno, wyrzucić LB i postawić normalny router, rozwiąże to twój problem z wifi.
  • Poziom 9  
    maroo napisał:

    Jedyne co możesz zrobić to otworzyć okno, wyrzucić LB i postawić normalny router, rozwiąże to twój problem z wifi.


    No fajnie, a co wtedy z TV i telefonem? takie rozwiązanie nic nie wnosi :|

    Czy ktoś miał podobny problem i zrobił tak, jak ja ostatecznie myślę:
    1. LB z wyłączonym WIFI tylko do TV i telefonu
    2. kupić router, podpiąć do wejścia Ethernet LB i tam siać WIFI

    Nie chcę bez sensu wydawać kasy na router, a nie bardzo mam od kogo pożyczyć na testy ...
  • Poziom 20  
    Podaj parametry łącza.
    Pisałeś, że masz też problemy z tv co może wskazywać na łącze choć wtedy SSID sieci powinno być widoczne cały czas..
  • Poziom 9  
    Nie bardzo rozumiem, co mam podać jako te parametry ... przepustowość? W umowie jest 2Mb, jak testuję jakimś speedmetrem bez włączonej TV to pingi 69ms, pobieranie 6,5Mb a wysyłanie 0,4Mb. Przy działającej TV jest minimalnie gorzej: pingi 117ms, pobieranie i wysyłanie prawie identyczne.
    Zrobiłem dziś jeszcze jedną rzecz - na obu kompach był virtualbox i na oby powyłączałem utworzone przez niego połączenia sieciowe. Siedzę teraz i testuję ...

    Liczba aktywnych połączeń spadła o połowę ... może jednak o to chodziło?

    czy mam coś jeszcze podać? jeżeli tak to prośba o wymienienie o jakie info chodzi.
  • Poziom 20  
    Wchodzisz na stronę 192.168.1.1
    Następnie klikasz z lewej na "Zaawansowane wsparcie" -> "informacje systemowe" -> zakładka "ADSL".
    Chwila szukania nawet na forum i masz jak to wygląda: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1916973.html
    tomek_ord napisał:
    na obu kompach był virtualbox

    Mam VB jak i VMware. Czasem po 4 systemy uruchomione i nic nie muli. Jeśli system gość nie generuje ruchu to sam emulator też nie będzie.
  • Poziom 9  
    Już dorzucam screeny
    Nestroada TP Lifebox 2.0 zrywa połączenia WIFI i zawiesza całego Lifeboxa Nestroada TP Lifebox 2.0 zrywa połączenia WIFI i zawiesza całego Lifeboxa
  • Poziom 20  
    tomek_ord napisał:
    Przy działającej TV jest minimalnie gorzej: pingi 117ms, pobieranie i wysyłanie prawie identyczne.

    W dziedzinie częstotliwości pasma dla netu i tv są od siebie odseparowane więc (teoretycznie) nie powinny się znosić czy jedno wpływać na drugie..
    Jak na niespełna 4 godziny synchronizacji to hm.. sporo błędnych (jednak skorygowanych) ramek - to jest prawdopodobnie przyczyną przycinek w tv jednak dla internetu nie powinno stanowić większego problemu.

    Cóż, możliwe opcje:
    1. Ponownie problem z Liveboxem - masz pecha :) - zgłaszaj do operatora
    2. Jakiś knot na DSLAM - jak wyżej
    3. Jakiś knot na łączu - jak wyżej
    4. 2+3? - chyba się domyślasz :)


    Tylko nadal nie widzę związku ze znikającą siecią WiFi oprócz uszkodzonego modemu..
  • Poziom 9  
    od 22.30 do 00.30 było ok. Laptop będąc 3m od LB ani razu się nie zwiesił. wystarczyło jednak udać się na chwilę do kuchni(dystans 8-10 m) i po 10 minutach padło łącze zawieszając lifebox'sa kompletnie - brak emitowania sieci, brak TV.
    Reset + nieoddalnie siię więcej niz 3 m i wróciło do normy.

    Co z tym począć?
  • Poziom 21  
    Rozumiem, że masz osobny dekoder do tv podłączony skrętką do LB.
    Jeśli tak musi chodzić na każdym routerze, livebox to przecież zwykły router jak każdy inny, a telefon VoIP potrzebuje tylko połączenia internetowego. Przypisali IP do sprzętu, czy jak?
    Wymiana sprzętu wiąże się oczywiście z wydatkiem na telefon i router, a powinieneś mieć to w abonamencie.
    Jak daleko masz do centrali, jakimi kablami, może się wyjaśni czemu zrywa łącze.
    Problem z wifi leży po stronie sprzętu, typowa usterka dla LB 1 i 2, gdyż te routery to po prostu buble.
  • Poziom 24  
    Spróbuj zmienic klucz na WEP.
    Jeżeli masz możliwość to podłącz mocniejszy zasilacz do Livebox.
  • Poziom 9  
    ciastex napisał:

    Jeżeli masz możliwość to podłącz mocniejszy zasilacz do Livebox.


    Zmienione na WEP - zaraz potestuję. Co do zasilacza to na tym chińskim g.. nie ma oznaczenia mocy. Jest wyjście napięcie 12v i 2.0A. Jak mam dobrać mocniejszy?

    no i czy jest sens walczyć o kolejną wymianę?
  • Poziom 20  
    maroo napisał:
    Jeśli tak musi chodzić na każdym routerze, livebox to przecież zwykły router jak każdy inny, a telefon VoIP potrzebuje tylko połączenia internetowego. Przypisali IP do sprzętu, czy jak?

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    Jeśli chodzi o telewizję po kablu to połączenie jest za pomocą kabla sieciowego ale nie każdy router sobie z tym poradzi. Jedno gniazdo ma specyficzną konfigurację i DHCP jak i NAT w nim nie działa. Gniazdo pracuje jakby w trybie bridge i transparentnie przesyła dane z koncentratora na centrali. Adres IP dla dekodera również nadawany jest z zupełnie innej puli niż dla Neostrady czy komputerów od strony LAN. Ponadto router musi mieć możliwość odpowiedniej konfiguracji kanałów i ścieżek.
    W odniesieniu do VoIP numer jest przypisywany do numeru seryjnego Liveboxa (lub jak kto woli do adresu MAC). O bramce VoIP w protokole SIP już nie wspomnę.
  • Poziom 9  
    maroo napisał:

    Wymiana sprzętu wiąże się oczywiście z wydatkiem na telefon i router, a powinieneś mieć to w abonamencie.


    Wariant zakupu na własną rekę odpada - myślałem o wyłączeniu WIFI w LB i podłączeniu do niego routera z mocniejszą emisją. To tak w ramach wyjaśnienia.

    A teraz lepsze wieści - miał być dziś technik, ale na razie cisza. Natomiast zmiana klucza na WEP i co prawda krótkie testy jak na razie pomagają. 15-20 minut już bez zawieszenia w najdalszym punkcie domu - tym docelowym miejscu pracy. Screeny z tej lokalizacji - kompletnie się na tym nie znam, więc proszę o opinie.
    Nestroada TP Lifebox 2.0 zrywa połączenia WIFI i zawiesza całego Lifeboxa Nestroada TP Lifebox 2.0 zrywa połączenia WIFI i zawiesza całego Lifeboxa

    Teraz włączę jeszcze TV i zostawię kompa z jakimś dłuższym pobieraniem. Zobaczymy.

    Jest też możliwy wariant, że technik jedzie i coś tam gdzieś po drodze pogrzebał ... no ale to jego tajemnica dopóki się nie pojawi. No może ma wpływ jeszcze dzisiejsza ładna pogoda ;)

    Idę testować dalej.
  • Poziom 9  
    Przesiedziałem na kompie ok. 6h i był raz automatyczny reset, ale LB sam wstał i się połączyło.
    Nie zmieniałem nic oprócz doradzonego mi typu zabezpieczeń na WEP. Czy to rzeczywiście ma jakiś związek? Pytam z ciekawości, bo zadowolony jestem bardzo, że chodzi, ale na wszelki wypadek wątku nie zamykam. Zobaczę jak to będzie chodzić przez parę dni.

    Jak na razie duże dzięki za pomoc.