Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MERCEDES-BENZ CLK DTM tamiya nie skreca i nie jedzie do tylu

sid741 25 Feb 2012 12:01 1675 4
  • #1
    sid741
    Level 9  
    witam wszystkich...
    Akurat w autkach RC jestem laikiem i to bardzo początkującym i wpadł mi w ręce fajny model auta na pchlim targu za grosze ale ma wadę dość istotna. Nie jedzie ani do tylu ani ani nie skręca. Sprawdziłem poklei każdy podzespół i serwo po podaniu zasilania chodzi oraz silnik o obie strony. Brak za to napięcia na serwo podczas skrętu ani napięcia na silnik podczas jazdy w tył. Wydaje mi się że to tranzystory ale które to nie wiem. 6 wokół kabli od skrętu będzie zapewne odpowiedzialne za skręt. Potem 4 na krzyż z radiatorami będzie to zapewne mostek H od jazdy przod - tył. Proszę o jakieś wskazówki. Żadnego schematu nadajnika ani odbiornika RC recev r4241 nie mogę znaleźć, ale bawiąc się miernikiem znalazłem piny odpowiedzialne za skręt i jazdę tył i przód i sygnał dochodzi. Dziwi mnie tylko to ze sygnał z jazdy w tył wynosi 2,78 v , a w przód na pinie 4,9 v, wiec proszę o jakakolwiek pomoc.

    P.s tak to ja obciąłem kable ale to nie jest żaden problem:)
    MERCEDES-BENZ CLK DTM tamiya nie skreca i nie jedzie do tylu
    MERCEDES-BENZ CLK DTM tamiya nie skreca i nie jedzie do tylu
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    Madrik
    moderator of Robotics
    Masz po prostu sterowanie poziomem napięcia. Powinieneś jeszcze znać jego polaryzację, nie tylko wartość bezwzględną. Zmiana napięcia powoduje zmianę prądu sterującego tranzystorami. To one są elementami wykonawczymi. Musiałbyś je sprawdzić, co nie jest trudne o ile masz miernik z wejściem NPN/PNP do testowania tranzystorów. Potem wystarczy tylko wynik sprawdzić z wartościami dla danego typu tranzystora, z jego dokumentacji technicznej.
    Można też wymienić je profilaktycznie na nowe.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    sid741
    Level 9  
    No takowego nie mam miernika. A zwykłym omomierzem zapewne się nie uda. lepiej chyba by było profilaktycznie wymienić te 10 sztuk tranzystorów. 6 od skrętu i 4 jazdy przód tył.. wtedy coś z tego wyjdzie. nic to poszukam jakiś ich odpowiedników. Jakbym nie znalazł takowych to się odezwę no i oczywiście jak uda mi się zrobić ;)
  • #4
    Madrik
    moderator of Robotics
    Taki miernik kosztuje od 9,99 do 15zł.

    Szukaj mierników na ustroju M830. To tanizna, ale są wyposażone w takie gniazdo.
    Za 30zł to już full wypas Version, z pomiarem temperatury i termoparą :)

    Wpisz w google "Miernik Uniwersalny M830B", lub "Multimetr M830B". To jeden z najpopularniejszych (bo tanich) mierników. Wszędzie ich pełno.
  • #5
    sid741
    Level 9  
    No fakt. Lepiej wylutować i sprawdzić bo wymieniać wszystkie to szkoda kasy, a może z dwa lub trzy padły. Jakby co zamienniki oraz oryginały tranzystorów już wyszukałem. Bo według ciebie to ich wina będzie tak? Wiem, że autko na pewno działało jeszcze z 2 tyg temu bo to kumpel na tym bazarku kupił ale najpierw strzelił mu skręt a potem i jazda w tył.