Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G 1,7TD 99r. Pompa Nie Daje Paliwa

elvisb17 25 Feb 2012 13:51 20418 13
  • #1
    elvisb17
    Level 10  
    Witam. Mam problem z Pompą wtryskową...Mianowicie zaczynając od początku to auto zaczęło coraz ciężej palić, przy odpalaniu zaświecała się kontrolka Check Engine, wtedy auto stawalo sie strasznie mulaste, musiałem dodać gazu jak się rozbujał na ponad 2 tys czasami do 3 tys. obrotów to kontrolka gasła i silnik pracowal idealnie...Oczywiscie podczas tego procesu z rury wydobywało się bardzo dużo dymu ;/ Wieczorem wróciłem normalnie do domu, zostawilem samochód w garażu i od tego momentu nie zapala....podpinalismy z mechanikiem pod komputer, plytka sterownika pompy poszla do naprawy bo po błędzie P1630 swtierdzil ze to bedzie to...jednak okazalo sie ze plytka jest dobra...zamontowaliśmy ją spowrotem, wyskoczyl tym razem inny błąd (nie pamietam kodu, ale pisalo coś o błędnym obwodzie paliwowym?) po odkręceniu wężyków dochodzących do wtrysku okazalo się że pompa nie podaje paliwa...Czy to będzie uszkodzenie mechaniczne pompy??
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    sebastian607
    Level 17  
    Jeżeli to nie IMMO, to ukręcony wałek w pompie wtryskowej.
    U mnie przytarło pompę i urwało wałek.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    artez010
    Level 10  
    Albo pompa padła albo zaworek na pompie który puszcza paliwo na wtryski u ciebie znajduje się on pod sterownikiem immo na pompie
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    elvisb17
    Level 10  
    "Motronic" - to na pewno nie ten kod. Tak kabelki posprawdzane, wszystko podłączone, elektrozawory też sprawdzałem i wszystko działa...A więc będzie tak pewnie jak mówi sebastian...Jutro albo po jutrze wszystko będę wiedział bo samochód oddam do mechanika który właśnie zajmuje się takimi sprawami...
  • #10
    elvisb17
    Level 10  
    hmm no tak, przeczytalem ale ciężko mi cokolwiek z tego wykorzystać... ale mógł byś mi przybliżyć sprawę związaną z odpowietrzeniem? Pisaleś coś o pompie Vacum
  • #11
    domex32
    Moderator of Cars
    Zrobiłem tak jak mi koledzy na forum podpowiadali, mianowicie do odpowietrzenia samej pompy użyłem podciśnienia ciągniętego z powrotu pompy do momentu aż przestało lecieć powietrze, potem poluzowałem wtryski i kręciłem aż zaczęła tryskać ropa następnie dokręcałem przewody na wtryskach i próbowałem odpalić auto.
  • #12
    sebastian607
    Level 17  
    Zwal pasek rozrządu, i Sprawdź czy pompa wtryskowa przy obracaniu stawia jakiś opór. Jeżeli nie będzie oporu w czterech miejscach przy pełnym obrocie, to niestety do wymiany.
  • #13
    elvisb17
    Level 10  
    Jednak dałem sobie spokój z własnoręczną naprawą, auto zawiozłem do mechanika. W środę mają się za to wziąć więc na pewno napisze jak będę coś więcej wiedział. Pozdrawiam
  • #14
    elvisb17
    Level 10  
    elvisb17 wrote:
    Jednak dałem sobie spokój z własnoręczną naprawą, auto zawiozłem do mechanika. W środę mają się za to wziąć więc na pewno napisze jak będę coś więcej wiedział. Pozdrawiam



    Dzisiaj dzwoniłem do mechanika i powiedział że jednak poszedł sterownik pompy koszt do tysiąca złotych...

    P.S
    Panowie dzisiaj mamy 14 Marca, widać kiedy oddałem auto do mechanika...I jutro dopiero będzie do odebrania ;/ trafiłem niestety na takich gości którzy nabrali samochodów i niestety ciężko było aby mój trafił do warsztatu przed tymi wszystkimi wozami...I mam również inne wiadomości, okazało się iż sterownik był zepsuty, na dodatek po założeniu innego, paliło im elektrozawór od paliwa, a to ponoć za sprawą przytartej pompy wtryskowej, wymienili również pompe, przy zakładaniu rozrządu, okazało się iż na wale (na kole rozrządu) jest luz, trochę w prawo trochę w lewo, a to za sprawą wyklepanego klina -.- (mechanicy stwierdzili że od tego zaświecał się check, i był problem z paleniem) a później już poleciało wszystko na raz...Po wydzwonieniu po złomach i sklepach z częściami okazało się że takiego klina nigdzie nie ma, a więc zostało tylko dorobienie...Dorobiliśmy z grubej śruby, po przetoczeniu, wyszlifowaniu i piłowaniu wyszedł taki jaki ma byc :) i na tym konczy się Historia całej naprawy ;/ Teraz ciekawe są koszty tej operacji oraz to ile auto pojeździ -.-