Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.8 ADR Szarpnięcie przy dodawaniu gazu tylko na LPG

hikok20 02 Kwi 2012 10:43 21231 39
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • #32
    pawlo1809
    Poziom 11  
    To akurat znalazłem , chodziło mi bardziej o soft.Lektura w sumie ciekawa,tylko nie do końca chyba ma zastosowanie w moim przypadku.Opisywane tam sterowniki stag4 to PLUS i ECO.Mój to tylko stag4 wersja softu 6,7.Nie mam pojęcia czy to zadziała.Tak dla ścisłości to szarpanie występuje przy każdym przełączeniu się na LPG.Na temp.30stopmi bo taka jest ustawiona w AC GAZ jest bardziej dokuczliwe,a przy ręcznym gdy silnik ma już np.70 stopni prawie nie odczuwalne. Dzięki.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • #33
    ociz
    Moderator Samochody
    Tam jest wszystko.
    Dla starych sterowników niestety firmware nie jest już poprawiany, więc jeśli nie działa z tym najnowszym to nic z tego nie będzie.
    Jest jeszcze opcja która mniej mi się podoba, emulator czujnika temperatury, stosowany był taki np przez landi renzo. Dobrze zauważyłeś bo problem "czasów wtrysku z kosmosu", jest dokładnie do 70 stopni widzianych przez sterownik silnika.
  • #34
    specnaz
    Poziom 2  
    Witam wszystkich, przeczytałem Wasze problemy w tym temacie i padło wiele odpowiedzi ale nikt nic konkretnie nie wskazał. Zacznę od tego , że tego typu usterki usuwa się w pewnej kolejności.

    1. gdzie macie zamontowane wkrętki w kolektorze dolotowym, to najważniejsze ponieważ muszą być jak najbliżej wtrysków benzynowych a nie w połowie kolektora jak to połowa gazowników montuje.

    2. przełączanie się z ben-gaz zacznijmy od tego, że ustawiania wartości 0 w przełączenia cylindrów nie jest mądrym posunięciem przy instalacji Stag z listwą valtec, to dobiera się indywidualnie do auta i podzespołów, wstępnie 200ms jeśli auto się źle przerzuca na postoju i w trakcie jazdy to wartość należy zwiększyć aby przechodzenie w stan pracy na gazie było łagodniejsze, aczkolwiek nie zawsze ta zmiana na większe jest odpowiednia, to już trzeba samemu zaobserwować czy przechodzi płynnie.

    3. szarpanie podczas dodawania gazu to problem nie tylko instalacji i jej podzespołów, jak jak już ktoś wcześniej napisał sonda lambda ma znaczący wpływ na prace silnika na gazie , także świece , przewody a szczególnie cewki zapłonowe, które padają po tym jak gazownik podepnie się instalacją gazową pod cewke.

    4. poprawne dobranie dysz, regulacja na postoju i drodze, to kolejny krok który trzeba dobrze wykonać

    5. jaka jest prawdziwa temp reduktora, bo czytałem ze masz coś problemy z temp. pytanie za 100 punktów gdzie masz wpięte trójniki wodne które podłączone sa do reduktora ? dość częstym błedem montażysty jest zle podpięcie do układu wodnego i w wyniku tego reduktor jest nie dogrzany a to ma mocny wpływ na prace silnika, sprawdz czy reduktor ma rzeczywiście taka temp jak pokazuje w programie po wybraniu prawidłowego czujnika, róznica pomiedzy wskazaniem na desce rozdzielczej a na reduktorze moze byc 10-15 stopni

    czekam na informacje, zajrzę tutaj jutro pozdrawiam
  • #35
    pawlo1809
    Poziom 11  
    Witam dokładnie przestudiowałem wypowiedz kolego {specnaz}. I tak (rada1),wkrętki dolotu są zamontowane centralnie obok wtrysków,oprócz jednej która jest ok 2 cm od wtrysku,węże dolotu są jednakowej długości.(rada2) mam ustawione 200ms,sam moment przełączania jest nie odczuwalny.Ale zaraz potem następuje spadek mocy lub szarpanie(tylko podczas jazdy,na postoju spada lekko z obrotów ale zaraz się wyrównuje.) -(rada3)Niema się do czego przyczepić,wszystko było podmieniane efektu żadnego. (rada4) wstyd ale tego nie zbadałem,jednak przy robieniu auto kalibracji komunikatu o dyszach nie było.(pomijając sytuacje gdy ciśnienie reduktora przekraczało 1.30bar). (rada5)No wiec trójnik wpięty w przewód którego jeden koniec jest w okolicy filtra oleju,a drugi do czarnej metalowej rury, biegnącej nad kolektorem dolotowym.Dalej gumowa do chłodnicy.Co do temperatury różnica mieści się w tym co podałeś.Wydają się mieć tu zastosowanie gazownika, który montował instalacje i walczył z tą usterką, "PANIE TO AUTO MA UCZULENIE NA LPG" pozdrawiam
  • #36
    ociz
    Moderator Samochody
    To jest po prostu stały problem niektórych silników z grupy VAG, w AC walczyli z tym od dawna i dopiero teraz wymyślili to o czym pisałem wcześniej.
  • #37
    manio123
    Poziom 34  
    Zasadnicze znaczenie dla eliminacji szarpania po przełączeniu ma montaż wkrętek kolektorowych. Nie wystarczy "blisko" , to ma być identycznie jak wtryskiwaczy benzynowych, tak aby gaz trafiał do cylindra a nie do kolektora. I nie mówcie że się nie da bo da się zawsze. Stare otwory zaślepić wkrętami M6, zdemontować wtryskiwacze benzynowe i kolektor , lub jak kto żałuje na nową uszczelkę to wiercić bez zdejmowania. Ma być tak jak to pokazują wytyczne montażu
    http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf
    to nie jest drobna sprawa, a zawsze niemal lekceważona przez wszystkowiedzących fachowców. Takie wykonanie wkrętek to nie tylko niezauważalne przechodzenie benzyna - gaz , ale i inne kultura pracy silnika, osiągi , spalanie . Do tego ustawienie instalacji robi się prawie samo. 90% sukcesu to montaż : przemyślany i twardo realizujący nienaruszalne zasady - do tych z pewnością należy nawiercenie kolektora , lokalizacja i ułożenie wtryskiwaczy.
  • #38
    hikok20
    Poziom 9  
    Witam ponownie. Rozwiązałem mój problem z szarpaniem na gazie.
    Wczoraj pojechałem go gazownika bo myślałem że mam też coś źle poustawiane w ac-stag i nie znam się też dobrze na tych mapach. Mechanik stwierdził że gaz jest ok ustawienia i inne rzeczy są wszystko jak najlepszym porządku. Stwierdził że coś jest z zapłonem albo kable wysokiego napięcia, albo cewka, albo świece.
    Świece wymieniałem na nowe NGK jak zakładałem gaz i jest zrobione na nich 10tys km. Kalbe też były nowe to też odpuściłem. Pojechałem na szrot i kupiłem używaną cewkę za 100zł bo nowa troche kosztuje :cry: . Po założeniu cewki 'jak ręką odiął'.
    Auto jak na razie śmiga elegancko nic się nie dzieje ujechałem na tej cewce puki co jakieś 250km i jest ok nic nie szarpie nic nie przerywa :D Stara cewka jak się nagrzała to zaczynała wariować na pb sobie radził ale na lpg już nie. Ciesze się że udało mi się to zrobić. Dziękuje przy okazji za włączenie się do tematu wielu osob. Myślę że może ten temat pomoże innym.
    Dzisiaj się dowiedziałem od kolegi który ma audi a4 1.8t że to samo miał i tez wymienia cewkę i po kłopocie.
    P.S. Sondy nie wymieniałem myślę że może się uda bez jej wymiany, jedynie co jej się dzieje to obwód podgrzewania nie zawsze dział. Pozdrawiam
  • #39
    pawlo1809
    Poziom 11  
    Fajnie ,że pokonałeś swój problem,ja też trochę powalczyłem i udało mi się załadować nowy soft do staga ten w wersji8.Większość poustawiałem poza odcięciem dotrysków i zubożenia na zimnym silniku.Tzn. temp.reduktora ustawiłem a reszty nie mogę na postoju.Prośba do kolegi OCIZ może podpowiesz chociaż tak mniej więcej jak załatwię lapka to skoryguje. WESOŁYCH ŚWIĄT DLA WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW ELEKTRODY.
  • #40
    hikok20
    Poziom 9  
    Pozdrawiam Wszystkichh i dziękuje z zainteresowanie się moim problemem