Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny

Pufan 07 Mar 2012 13:30 51719 73
  • #31
    Pufan
    Poziom 20  
    Wężyki nie są poprzepalane lecz na pewno nie są w dobrej kondycji. Ten od EGR i od klapy gdzieś jest pęknięty pod oplotem z materiału. Problem jest tylko z tym iż są poklejone do N18 i mam problem z ich zsunięciem. Wężyki mam już kupione-dziś zostaną wymienione. Szukam jeszcze pompę na podmianę. O efektach napiszę.
  • AdexAdex
  • #32
    domex32
    Moderator Samochody
    Wężyk rozetnij nożykiem do tapet na zaworze, i wtedy ściągniesz bez problemu.
  • #33
    maliniak80
    Poziom 16  
    Panowie, pierwsza sprawa to zapomnijcie o mechanikach, sam mam motorownie ASV, gdzieś na elce jest temat o mnie, mechaniory skroili mnie na 2,5k a auto i tak kiepsko chodziło, w koncu zaczałem szukać wiedzy przewaznie w necie i sam zacząłem grzebać i teraz autko zrywa bruk z ulicy :D. Kolejna sprawa EGR i układ podciśnienia który można znacząco uproscić, zaślepiamy EGR a najlepiej dorobić odcinek rurki chyba fi50 z flanszą zamiast zespołu EGR, w ten sposób pozbedziemy sie też klapy gaszącej. Wężyki podciśnienia odłączamy wtedy w raz zaworami od klapy i EGR (przy EGR zostawiamy wpiętą cewke zaworu w instalacje) Wtedy zostaje nam tylko obwód N75, grucha, zaworek zwrotny, akumulator podciśnienia. Efektem tego jest dolot pozbawiony nagaru i co ciekawe przynajmniej u mnie problem z zacinającymi sie kierownicami turbo znikną. Co do kierownic turbo to po zdjęciu segera od od gruszki i zdjęciu ciegna powinny chodzić w całym zakresie i dac sie przesowac jednym palcem. Zaworek N75, dobrze jest przerobić go żeby sie rozbierał tzn. jego obejme zrobić skręcana na srubke 2,5, wtedy zawsze można go w razie potrzeby rozkręcić i przeczyscić WD40, kolejny mod to taki żeby zrobić zapowietrzanie układu przez niezależny filterek, są takie do gazu (a nie jak jest w orginale z puszki filtra powietrza, chodzi o ten kruciec przy N75 oznaczony jako ATM. Powodzenia w modach :D
  • #34
    Piotrek_Otw
    Poziom 9  
    Witam
    Wczoraj pojechałem do prawdziwego fachowca, podpiął komputer i rozwiał największe problemy czy niewiadome.
    Po pierwsze. Turbo nie działalo z powodu nie dociśniętej wtyczki ciśnienia powietrza idącego z intercollera do turbiny. W tym modelu czujnik znajduje się na plastikowej rurze idącej z intercollera do EGR (czarna wtyczka). Od razu wyrzuciło mu błąd. Podniósł maskę, docisnął kostkę i wyjechaliśmy na tesy dynamiczne. Co prawda sprawdził i usunął tylko błędy ale potwierdził, że jedyne co to należy wyjąć turbinę i ją odświeżyć. Jak zrobię to to dopiero sprawdzi na poszczególnych blokach bo nie ma sensu dłubać w ustawieniach pompy i wtryskach jak turbo nie działa jak trzeba.
    Po drugie. Sprawa przewodów chłodzenia została nadal otwarta. Fachowiec twierdzi, że bardzo często w tego typu zbiorniczkach uszkadza się termostat w korku, który upuszcza powietrza podczas rozgrzewania się płynu i zwiększania swojej objętości. Poradził podmienić na jakiś czas od innego auta i sprawdzić. Jeśli nie ustanie to uszczelka do wymiany.

    Krótko mówiąc facet z głową i na chłodno podszedł do tematu. Podobno super zna się na spawach elektroniki w pojazdach każdej marki. Jak zdobędę namiar, tj. imię, nazwisko, nr telefonu to wrzucę na stronę. Znajomemu wykrył usterkę w BMW serii 5 z 2005r., gdzie chłopak najeździł się po warsztatach i serwisach, za którą krzyknęli mu parę tysięcy bo stwierdzili że padł komputer i będzie do wymiany. Okazało się że uszkodzeniu uległ jakiś element przy starterze (stacyjce) i koszt wymiany z częściami wyniósł 300zł.
  • #35
    Pufan
    Poziom 20  
    Wężyki wymieniłem, pompę podstawiłem na inną(też z ruchomym króćcem-który zaklepałem młotkiem delikatnie żeby się usztywnił). Zmieniłem opaskę przy pompie-nie ma już efektu zasysania palca. Jest prawie dobrze-auto jest zrywne i zniknęły problemy z zamuleniem przy zmianie biegu. Pozostał problem przy wysokich prędkościach-powyżej 150km/h - wtedy odczuwalny jest spadek mocy.Ze względu na to iż było już późno-nie chciało mi się robić logów(zrobię przy najbliższej okazji i wstawię w celu oceny).

    A co z tym EGR-em? Warto-można zaślepić w tym silniku?
  • AdexAdex
  • #36
    maliniak80
    Poziom 16  
    Cytat:
    Po drugie. Sprawa przewodów chłodzenia została nadal otwarta. Fachowiec twierdzi, że bardzo często w tego typu zbiorniczkach uszkadza się termostat w korku, który upuszcza powietrza podczas rozgrzewania się płynu i zwiększania swojej objętości. Poradził podmienić na jakiś czas od innego auta i sprawdzić. Jeśli nie ustanie to uszczelka do wymiany


    Tak miałem w poprzednim moim aucie, wszyscy mówili ze uszczelka a winna okazała sie pompa wody która poprostu nie robiła obiegu i gotowało sie w bloku, ale uszczelka daje tez taki efekt. Z tymi zaworkami w korku to to najbardziej optymistyczne by było, pierwszy z nich o kórym piszesz słuzy właśnie do wypuszczania powietrza jak rozgrzewa sie płyn i zwieksza swoją objetość, ma on za zadanie utrzymać stałe cisnienie płynu w układzie, drugi natomiast jest poto ze jak silnik stygnie płyn kurczy sie, wtedy zeby gdzieś w układzie nie zrobiła sie banka powietrza ma przez niego swobodnie zaciągnąć z atmosfery powietrze zeby płyn "osiadł"
    Z tymi EGR i innymi diwajsami to one nie są nikomu potrzebne a juz najbardziej nie naszej motorowni, ktora powinna oddychać swobodnie.
    Pozdro.
  • #37
    daw2
    Poziom 18  
    Egr zostaw narazie w spokoju. Zapodaj logi grupy 1 3 10 i 11. Jaka masz turbine? Czy nie czasem garrett 1749va?
  • Pomocny post
    #39
    daw2
    Poziom 18  
    W takim razie mogłeś złożyć ja nie tak jak trzeba. Podepnij turbo bez n75 do vacum i zrob log gr. 11
  • #40
    Pufan
    Poziom 20  
    Rozumiem że chodzi ci o pierścień poruszający kierownicami. Złożyłem go tak jak był-lecz przed złożeniem sprawdzałem przy którym jego położeniu kierownice bardziej się otwierają. Czy nie jest tak iż przy złym założeniu turbo przeładowuje? Poza tym ten wodzik od sztangi ma niesymetryczny łepek oraz wycięcie na pierścieniu również jest niesymetryczne i te elementy idealnie pasują do siebie w jednym położeniu. Ale rzecz jasna może być źle... Logi zrobię w weekend gdyż auto w terenie.
  • #41
    daw2
    Poziom 18  
    Nie kolego . Maja się zamykac wtedy pompuje. Jak bedzie zle to bedzie male doladowanie dlatego wskazany log 11 z wezykiem podłaczonym do vacum bez zaworka
  • #42
    domex32
    Moderator Samochody
    daw2 napisał:
    Nie kolego . Maja się zamykac wtedy pompuje. Jak bedzie zle to bedzie male doladowanie dlatego wskazany log 11 z wezykiem podłaczonym do vacum bez zaworka


    Trochę to dziwne co piszesz, nie udało mi się jeszcze źle złożyć takiej turbosprężarki, pufan słusznie pisze że "to" inaczej nie pasuje, chyba że o czymś nie wiem.
  • #43
    daw2
    Poziom 18  
    Da się . Wtedy nie domknie zaluzji i nie pompuje jak należy. Może nie we wszystkich 1749 ale 1749va napewno można się pomylić.
  • #45
    daw2
    Poziom 18  
    Ale logi z podpietym n75 prawda? Coś to słabo pompuje Zrób bez n75.
  • Pomocny post
    #47
    daw2
    Poziom 18  
    Turbo bardzo dobrze pompuje... Teraz proponuje podmienic przepływkę. Bo troszke dawkę tnie.
  • #48
    lukasio20
    Poziom 10  
    witam, w poszukiwaniu tematu bloącej turbiny wskoczyłem tutaj, a więc opiszę awarię w moim golfie tdi 1.9 110 asv, od jakiegoś roku poczułem mocny spadek mocy był słabszy i przy większych biegach wpadał w trym awaryjny tkzw NOT LAUF błąd w moim tdi to 462d regulacja ciśnienia doładowania powyżej granicy regulacji, w końcu oddałem do mechanika - czyszczenie turbiny niestety nie idzie jej rozkręcić tak zapieczone śruby, nawet na ciepło nie idzie, magiczny środek bez rozbietania to wlanie do turbo takiego preparatu do czyszczenia wtrysków - podobno dodaje się to do ropki i nawet potrafi przeczyścić turbo opary w spalinach tego specifiku. Po czyszczeniu bez rozbierania wlania tego czyściwa sztanga zaczęła pracowac a autko wyrywa nieziemsko ale przy 130 tryb awaryjny w logach wychodzi około 2bar powinno być a ja mam 2,5 i wtedy odcina za wysokie?? hmm czy to czujnik od intercoolera on też steruję właśnie doładowaniem turbo tak mówią mechanicy...więc oddaję do mechanika innego bo powiedział że rozbierze turbo mam nadzieję że nie uszkodzi korpusu i powie że muszę kupić nowe turbo..napiszę po operaji jak poszło.pozdrawiam i mam nadzieję że ktoś coś wyczyta nowego..pozdrawiam
  • #49
    domex32
    Moderator Samochody
    lukasio20 napisał:
    witam, w poszukiwaniu tematu bloącej turbiny wskoczyłem tutaj, a więc opiszę awarię w moim golfie tdi 1.9 110 asv, od jakiegoś roku poczułem mocny spadek mocy był słabszy i przy większych biegach wpadał w trym awaryjny tkzw NOT LAUF błąd w moim tdi to 462d regulacja ciśnienia doładowania powyżej granicy regulacji, w końcu oddałem do mechanika - czyszczenie turbiny niestety nie idzie jej rozkręcić tak zapieczone śruby, nawet na ciepło nie idzie, magiczny środek bez rozbietania to wlanie do turbo takiego preparatu do czyszczenia wtrysków - podobno dodaje się to do ropki i nawet potrafi przeczyścić turbo opary w spalinach tego specifiku. Po czyszczeniu bez rozbierania wlania tego czyściwa sztanga zaczęła pracowac a autko wyrywa nieziemsko ale przy 130 tryb awaryjny w logach wychodzi około 2bar powinno być a ja mam 2,5 i wtedy odcina za wysokie?? hmm czy to czujnik od intercoolera on też steruję właśnie doładowaniem turbo tak mówią mechanicy...więc oddaję do mechanika innego bo powiedział że rozbierze turbo mam nadzieję że nie uszkodzi korpusu i powie że muszę kupić nowe turbo..napiszę po operaji jak poszło.pozdrawiam i mam nadzieję że ktoś coś wyczyta nowego..pozdrawiam


    Nie wierz w specyfiki, to chwilowe działanie, sadze i rdze usunie tylko piaskowanie, lub papier ścierny, spójrz jak wygląda średnio zabrudzone turbo, fakt ze nie da się odkręcić śrub świadczy o tym iż ktoś to robił i popisał się brakiem profesjonalizmu przy skręcaniu.

    Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny

    Na zdjęciu nr 6 widać miejsce gdzie geometria blokuje się o muszle strony gorącej, dodatkowo nagar na osiach łopat też utrudnia popraną pracę.
  • #50
    Piotrek_Otw
    Poziom 9  
    Właśnie dostałem telefon o naprawieniu mojej Ibizy, którą wstawiłem w związku z nabijaniem powietrza w przewody chłodzenia. Powodem była uszczelka pod głowicą. Drugi problem tzn. zacinające się turbo na razie sobie muszę darować bo koszt wymiany uszczelki jest kosmiczny. Za wymianę uszczelki, zaworów samoregulujących popychacze, usczelki kolektorów, śruby mocujące głowicę i 2l płynu G12, planowanie głowicy + robotę skasowali mnie prawie 1100zł. Za samą robote policzyli sobie 550zł. Czy to są normalne koszty takiej naprawy w zwykłym warsztacie samochodowym? Bo wyglądają jak z ASO. Auto stało tydzień na kanale, bo po wymianie uszczelki nie chciał zapalić pomimo, że do warsztatu dojechałem na kołach i bez problemu. Więc policzyli mi za dwukrotne rozkręcenie auta a powodem były te samoregulatory popychaczy (8szt.x20zł.-rabat 10%). Normalnie żenada. I to po znajomości. Ostatni raz tam gościłem a czyszczenie zrobie w innym warsztacie.

    A co do postu kolegi powyżej. Jeśli masz ASV to sprawdź czy na rurze idącej z intercollera do EGR jest taki mały czujnik. Odkręć go, przemyj benzynką i załóż ponownie. Spróbuj też docisnąć mocniej wtyczkę lub przeczyść styki. U mnie pomogło a była podobna sytuacja. Też mi przeładowywało bo żądało 1320 a miałem 2230.
  • #51
    lukasio20
    Poziom 10  
    domex32, tak dokładnie mi powiedział mój mechanik już coś było grzebane, turbo nie idzie rozkręcic nawet na ciepło, boi się że uszkodzi korpus, specyfiki to racja bez rozbierania to nie jest to jak na razie sztanga rusza się w odpowiednim zakresie ale sama geometria jest na bank zabrudzona, hmm nie wiem jak ją rozebrać to mnie boli. bedę myślal

    DO PIOTREK OTW - ok sptrawdzę to a koszt co do naprawy jest ok moim zdaniem, mój mechanik bierze za samą głowicę i wymiana uszczelek itp 600zł a biorą więcej jak słyszałem

    pozdrawiam
  • #52
    domex32
    Moderator Samochody
    To że sztanga chodzi w BS to nic nie dowodzi, geometria blokuje się dopiero pod naporem spalin.

    Wymiana samoregulatorów, często jest nie konieczna, chyba że wyraźnie słychać klepanie nawet na ciepłym silniku.

    Koszt moim zdaniem też ok.
  • #53
    lukasio20
    Poziom 10  
    witam , a więc wyżej jak w temacie opisywałem, czujnik od intercoolera nie pomógł, silnik w tryb awaryjny przy 130km/h, wyjście ponowna próba rozkręcenia turbo lub zakup nowej...macie może jakieś sposoby rozebrania turbo, nie idzie jej rozebrac po stronie wylotu do wydechu zapieczony pierścień, śruby poszły
  • #54
    _naprawiacz_
    Poziom 10  
    Żeby zdjąć pierścień najłatwiej będzie (nie na męczyć sie) zagrzać żeliwo od strony wydechu turbiny ewentualnie obstukać w koło młotkiem tylko nie za mocno bo żeliwo pęknie.
  • #55
    domex32
    Moderator Samochody
    Kiedyś miałem oporną turbine, wiec zamoczyłem jej gorącą cześć w penetratorze na całą noc, i na drugi dzień z oporami puściła.
  • #56
    Pufan
    Poziom 20  
    Witam
    Dziś udało mi się podstawić przepływkę z auta kolegi.

    Link
    -brak zmian w przyspieszeniu
    podczas gdy u niego wskazuje tak:Link
    Porównując ten sam zakres obrotów i doładowania turbiny u mnie średnio pokazuje mniej o ~100mg/H.

    Jego auto-Ibiza 90KM (teraz jest po chipie co widać w logach ale wcześniej też ze mną wygrywał)-odstawia mnie na pierwszych 100 metrach a im dalej tym gorzej-krótko mówiąc nie mam z nim szans.

    Posiłkując się tym tematem Link można wywnioskować że moje wskazania są zdecydowanie zbyt niskie...

    Gdzie szukać przyczyny tak rozbieżnych wskazań? Czepiać się filtra i sprawdzić drogę powietrza do turba?? Czy też od razu zamawiać nowy przepływomierz? Proszę o kolejne podpowiedzi.


    Dzisiejsze testy:
    Log (0 - 003)
    Log (2 - 011,003)
    Log (3 - 008,003)

    Pierwszy test 03 -zakończony przeładowaniem-na 3 biegu przy ok 3700 obr/min...
  • #57
    domex32
    Moderator Samochody
    ----- 2730 1999.2 2009.4 67.7 12.36 2688 850.0 810.0 4.8
    13.34 2793 1999.2 1887.0 61.0 13.02 2751 850.0 765.0 4.8
    14.00 2835 2009.4 1744.2 52.6 13.68 2814 850.0 695.0 4.8
    14.69 2877 2009.4 1764.6 53.0 14.34 2856 850.0 685.0 4.8
    15.41 2940 2009.4 1795.2 53.8 15.04 2898 850.0 705.0 4.8
    16.13 2982 2009.4 1856.4 54.6 15.77 2961 850.0 710.0 4.8
    16.80 3024 2009.4 1917.6 54.2 16.47 3003 850.0 735.0 4.8
    17.46 3087 2019.6 1958.4 55.0 17.12 3045 850.0 745.0 4.8
    18.12 3129 2019.6 2019.6 57.8 17.80 3087 850.0 780.0 4.8

    W zaznaczonych miejscach widać że sterownik próbuje podnieść ciśnienie doładowania, i nie jest to nie szczelność dolotu ani błąd odczytu ciśnienia doładowania jak widać po przepłwywomierzu, moim zdaniem jest dalej problem z podciśnieniem, przydał by się pomiar manometrem w momentach kiedy brakuje tego ciśnienia.

    Trochę dziwna sprawa, przydało by się zmierzyć jeszcze kompresje oraz ciśnienie oleju, najlepiej ciśnienie zmierzyć też podczas jazdy, czy aby nie ma problemów z pracą zaworów.

    Jak wygląda sprawa filtrów? powietrze i paliwo, jakie masz filtry (marka), zaglądałeś może do zbiornika czy jest tam czysto?
  • #58
    Pufan
    Poziom 20  
    Filtr powietrza to filtron-a (jeszcze w miarę czysty) paliwa nie wiem-wymieniał mechanior przy rozrządzie ok 15 tys. temu. Do baku nie zaglądałem.

    Dodam jeszcze że silnik na moje ucho pracuje dość twardo (kąt wtrysku wzorcowy )-niby ASV tak mają-jedni mi mówią że za twardo inni że tak jest.

    Poza tym-nie wiem czy wcześniej pisałem- jest opóźniona reakcja na pedał gazu- tak ok.sekundy.
  • #59
    domex32
    Moderator Samochody
    Pufan napisał:
    Filtr powietrza to filtron


    Wywal to, załóż coś markowego, na początek.

    Jak wygląda pompa wtryskowa, sucha, nie ma powietrza w przewodach?

    I jeszcze takie prozaiczne pytanie, o przelewy, czy są szczelne, bo tamtędy też może dostawać się powietrze do układu paliwowego.
  • #60
    Pufan
    Poziom 20  
    Ok wymienię filtry.
    Pompa, wtryski, przelewy szczelne-ogólnie nic nigdzie się nie poci.

    W przewodzie paliwowym migają pęcherzyki powietrza-ale to niby tez norma. Po całonocnym postoju tworzy się bąbel ok 1,5cm. Nie ma problemów z odpalaniem ,wolnymi obrotami itp itd

    Dzwoniłem do znajomka-ponoć ma vakuometr - postaram się podjechać i coś zbadać.

    A jak wytłumaczyć Link ten log który ci podesłałem na pw(od połowy strony). Auto wtedy idzie jak wściekłe-to jakieś chwilowe zawirowanie czy taki stan może być normalny?