Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny

25 Lut 2012 18:57 50063 73
  • Poziom 20  
    Witam
    Zdaje sobie sprawę iż tego typu tematów było mnóstwo ( dużo na ten temat czytałem) ale mimo wszystko proszę o pomoc w diagnozie.

    Leon ma częsty problem ze spadkiem mocy-czasami ma super przyspieszenie, czasami nie ma go wcale, czasami od razu przechodzi w tryb awaryjny. Auto 2 razy w niedalekim przeszłym czasie było u mechanika-miało być naprawione lecz z marnym skutkiem.
    Może i po odbiorze było nieco lepiej ale na pewno nie tak jak powinien jeździć ten sprzęt. Zanim oddam go 3 raz proszę o naprowadzenie gdzie może leżeć przyczyna gdyż niby: turbina była czyszczona, grusza od turba wymieniona, n75 podstawiany jak i przepływomierz więc teoretycznie wszystko co jest przyczyną spadków mocy. A efektów brak.

    Dziś gdy do niego wsiadłem była "patologia"-zero mocy.

    Vag wykazał:
    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

    P1557 - 35-10 - - - Intermittent

    Zwykle jak auto ma lepsze dni przy gazowaniu słychać świst turbo-dziś cisza-jak i brak reakcji na BS blok 11.

    Po kilkuminutowej jeździe jakby odblokował się trochę i świst się pojawił.

    Zrobiłem logi dynamiczne-kilka razy pod rząd.

    Oto 1-szy:

    Link zakończony trybem awaryjnym oraz

    ostatni gdzie auto jechało w miarę:
    Link

    Dodaję jeszcze BS 001:
    Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny

    Proszę o analizę i wskazówki. Jeśli czegoś brakuje proszę pisać-postaram się jak najszybciej dołączyć.
    Pozdrawiam[/img]
  • Osprzęt kablowy
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Wężyki podciśnieniowe wymienić na nowe od zaworu n75.I sprawdzić podciśnienie(manometrem)
  • Osprzęt kablowy
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jak dla mnie kiepsko wyczyszczone kierownice turbo, do poprawki.

    Sam się na to złapałem w Passacie b5, czyściłem w pospiechu, niby na stole chodziło super, w praktyce po 2 tygodniach to samo, ale weź ściągnij gruszkę i w momencie dodawania gazu próbuj ruszać dźwignią od kierownic (nie oparz się) zobaczysz że pod naporem spalin geometria będzie się blokować.


    Drugi raz rozebrałem i wrzuciłem część z łopatkami do wiaderka z dobry penetratorem na całą noc, byłem w szoku ile nagaru wypłukało się z prowadnic tych że łopatek.

    Na razie klient jeździ drugi miesiąc i nic się nie dzieje.
  • Poziom 20  
    Dzięki za podpowiedzi.
    Z tymi podciśnieniami coś chyba jest nie tak gdyż tak jak pisałem wcześniej-tuż po odpaleniu nie ma wcale doładowania-a po kilku minutach się stopniowo pojawia. Sprawdzę to i opisze.

    Poza tym v-max to ok 160 km/h.

    Dwa pytania:
    Jak to jest z n75 i n18-są zamienne czy nie.

    Czy amatorskim okiem można stwierdzić czy turbina była wyjęta-daje się wtedy nowe nakrętki, podkładki pod kolektor-czy coś innego co ewidentnie na to wskazuje? Ile się wykonuje tego typu naprawę-czas też może nieco mi podpowiedzieć czy było realne by faktycznie była na stole.

    Ponowne czyszczenie turbiny zostawię na koniec-gdyż to "najcięższa robota". Ogólnie są opisy krok po kroku jak to zrobić ale doradźcie czy warto się samemu za to brać czy też szkoda czasu bo i tak efektu po amatorskim czyszczeniu nie będzie.
  • Admin grupy Samochody
    Wiesz kolego
    Pufan napisał:
    Czy amatorskim okiem można stwierdzić czy turbina była wyjęta
    to zależy co to oko widziało wcześniej.
    Pufan napisał:
    Jak to jest z n75 i n18-są zamienne czy nie.
    Są zamienne.
    Pufan napisał:
    Z tymi podciśnieniami coś chyba jest nie tak
    A hamulce hamują ok po uruchomieniu.
    Pufan napisał:
    Ponowne czyszczenie turbiny zostawię na koniec-gdyż to "najcięższa robota".
    Zależy od podejścia i nastawienia psychicznego.
  • Poziom 20  
    T5 napisał:
    to zależy co to oko widziało wcześniej.


    Nie jestem mechanikiem lecz coś tam na własny użytek naprawiam.

    T5 napisał:
    A hamulce hamują ok po uruchomieniu.


    Z hamulcami jest ok.

    T5 napisał:
    Zależy od podejścia i nastawienia psychicznego.


    Irytacja jazdą tym autem sprawia że jestem fizycznie i psychicznie przygotowany na to by ją wyciągać samemu.
  • Moderator Samochody
    Pufan napisał:


    T5 napisał:
    A hamulce hamują ok po uruchomieniu.


    Z hamulcami jest ok.


    Wyciągnięcie turbiny i tak Cię nie ominie. Jak ją wyciągniesz na stół zobaczysz ze w pionie kięrownice będą chodzić ok, a jak położysz turbo na płasko zaczną się przycinać.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Sprawdź bańkę utrzymująca ciśnienie, wszystkie przewody podciśnieniowe i trzpień vaku-pompy ( czy się nie rusza w miejscu gdzie wkładany jest przewód do serwa ).
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    bączek od zmiennej geometri...sprawdz czy podciąga, może się przycinać
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam podobny problem z silnikiem ASV ale w Seat Ibiza. Nie mam zielonego pojęcia o logach więc jak tylko coś takiego uzyskam to wrzucę na posta. Mam nadzieję, że nie zostanę wyśmiany i opryskliwie potraktowany. Dopiero się uczę.
    Praktycznie od wymiany rozrządu dzieją się dziwne rzeczy. Najpierw rozerwało mi przewód od cieczy chłodzącej wychodzący od silnika do chłodnicy. Ale to był "pikuś" do tego co teraz się dzieje. A więc.
    Problem zaczął się gdy w trasie zabrakło paliwa (zawiesił się czujnik w zbiorniku). Był problem z odpowietrzeniem i uruchomieniem silnika (czy długie kręcenie rozrusznikiem może uszkodzić układ podawania paliwa, rozstroić go?). Wymieniłem filtr paliwa na BOSCH i dalej przez przewód zasilający szły bąble powietrza. Odpowietrzyć udało się dopiero po poluzowaniu wtrysków a następnie śruby na pompie paliwa od strony silnika (klucz 13). Co zauważyłem to to że spod jednego wtryskiwacza paliwo wręcz tryskało a spod innego nie (rozchlapywało się). Po odpowietrzeniu auto straciło moc (turbo najpierw jakby w ogóle nie chodziło, teraz przeładowuje przy 3 tyś./obr). Udałem się do warsztatu a tam szybka diagnoza szefa magików: padło turbo (sprawdziłem sztangę i idzie z 0,5-1cm), zawory N75 i EGR do czyszczenia lub wymiany (z naciskiem na wymianę), nieszczelne przewody, pompa rozdzielaczowa padła.Stwierdziłem że na początek przeczyszczę N i EGR. Czyszczenie pomogło. Dodam że przed czyszczeniem turbo jakby nie istniało.Syf był totalny w EGR i kolektorze dolotowym. Po czyszczeniu auto wkręca się nawet na 4 biegu do 3000obr/min i not lauf.

    Obejrzałem przepływkę i mam mieszane uczucia co do jej sprawności. A mianowicie na wkładze są widoczne jakby takie trzy haczyki na których nie widać drucika. Jest narysowany schemat przechodzącego drucika z jakimś jakby kondensatorkiem, ale tam go nie ma. Byłem w sklepie, oglądałem nowy BOSCHa i też nie widziałem żeby tam coś takiego było. Czy on tam powinien być?

    Złożyłem wszystko z powrotem i czekam aż znajomy podjedzie z VAGiem bo na razie jest nie uchwytny.
    Mam fotki czyszczenia EGR to postaram się wrzucić. 1/3 prześwitu kolektora i EGR była zalepiona nagarem. Po czyszczeniu odpaliłem auto ale zgasło. Póżniej był problem z uruchomieniem ale udało się. Strasznie dymił, lecz teraz przestał i spaliny są jakby normalne w sensie nie za dużo ich. Ponadto wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej nie wskazuje. Cały czas zero. Na zimnym silniku wkręca się nawet do 4tyś. Jak się rozgrzeje automatycznie przy 3tyś. not lauf.
    Co do przepływki to czekam na jakieś foto z widokiem jak powinno wyglądać działające.
    Wiem że chaotycznie napisane ale już różne rzeczy w nim się działy przez ostatni miesiąc.
    A może jest ktoś z okolic otwocka kto ma pojęcie jak tym się zająć?

    Dodano po 16 [minuty]:

    Piotrek_Otw napisał:
    Obejrzałem przepływkę i mam mieszane uczucia co do jej sprawności. A mianowicie na wkładze są widoczne jakby takie trzy haczyki na których nie widać drucika. Jest narysowany schemat przechodzącego drucika z jakimś jakby kondensatorkiem, ale tam go nie ma. Byłem w sklepie, oglądałem nowy BOSCHa i też nie widziałem żeby tam coś takiego było. Czy on tam powinien być?
  • Moderator Samochody
    Piotrek, potrzeba Ci specjalisty, tam może być szereg usterek, począwszy od turbiny po źle ustawiony kąt wtrysku lub uszkodzoną pompę( która nie może pracować bez paliwa)

    Zdjęcie przepływki, a w zasadzie sztyftu z gorącym filmem który wstawiłeś, jest ok, element którego brakuje to czujnik temperatury zasysanego powietrza, który w tym modelu jest w innym miejscu.
  • Poziom 20  
    Ne te chwilę ustaliłem organoleptycznie iż:
    1.Wężyki podciśnienia są całe - połaczenie n75-grucha szczelne.
    2.Podciśnienie aczkolwiek nie mierzone(szukam kogoś z vacuometrem) ale jest stałe i "dość mocno ssie"
    Dziś była próba na kanale i:
    Czy sztanga od turba podłączona do gruchy powinna się poruszać lekko? Przy max nacisku jaki udało mi się ręką przyłożyć do sztangi ulgnęła może z 0,5cm. A koleś na tym filmiku rusza nią z niewielką siła.

    Link

    Próbowałem zdjąć zabezpieczenie między sztangą a ramieniem gruszki ale nie udało mi się-b. kiepski dostęp i zbyt mało wiedzy w tej kwestii. Nie wiem jak ktoś jest w stanie to zrobić w tym silniku bez demontażu.

    Odkręciłem jedną śrubę od gruszki i drugą poluzowałem-przesuwając całą gruszkę - ramię od turba przesuwało się w pełnym zakresie. Przy okazji gruszka skrzypiała bardzo głośno.

    Testy na BS 11 wyglądają ok tzn grucha wciąga i wypuszcza sztangę, natomiast przy gazowaniu na biegu jałowym-turbo świszcze lecz gruszka przesuwa się ok 0,5cm. Czy tak ma być czy tez powinna się poruszać w pełnym zakresie?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Cięgno powinno chodzić od pozycji 0 do blokady w pełnym zakresie.
  • Poziom 20  
    No fakt-wczorajsze pół nocy poświeciłem na lekturę poświęconą tym turbinom i na oglądaniu filmików jak to powinno funkcjonować. Turbinę trzeba wyjąc i jej się dokładnie przyjrzeć. Tylko pozostaje dylemat -wyciągać samemu czy też dać do poprawki po raz 3.

    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Jeżeli zapłaciłeś to niech poprawiają aż się naucza. Niech sprawdza czy gorąca strona turbo nie puszcza.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj jeszcze raz rozebrałem zawór N75. Okazuje się, że gumka która jest na tym tłoczku jest rozerwana. Zamieniłem zaworki miejscami N75 z N18 i auto nie co lepiej się wkręca, ma więcej siły lecz przy 2800 obr wraz wrzuca not lauf. Na pewno zawór do wymiany i podejrzewam że turbo do czyszczenia. Jak ojciec siadł do środka i gazował to nie było żadnej reakcji cięgna między turbiną i gruszką. Teraz jestem na 80% że moja kobieta jeżdżąc nim nie dawała mu odpowiednio po pedale gazu. Zbyt delikatna jazda na odcinku 12km doprowadziła z pewnością do zapieczenia kierownic. Myśle że od tego zacznę i zobacze jaki będzie efekt.

    I dodam, że zrobiłem VAGa. Wyszły mi następujące błędy:
    - silnik: 17958 i 17571
    - deska rozdzielcza: 1039
    - immobilaizer: 1039
    - funkcje różne: 65535, 856, 779
    Co to oznacza?

    Jaki jest koszt czyszczenia turbo z demontażem i montażem?
  • Moderator Samochody
    Piotrek_Otw napisał:
    Teraz jestem na 80% że moja kobieta jeżdżąc nim nie dawała mu odpowiednio po pedale gazu. Zbyt delikatna jazda na odcinku 12km doprowadziła z pewnością do zapieczenia kierownic.


    Całkiem możliwe.

    17958

    17571
  • Poziom 10  
    Witam moja metoda na sprawdzenie turba to bezposrednie podpiecie werzyka z geometri do serwa i sprawa rozwiązana czy turbina to jest czy w zaworkach jest problem
  • Poziom 20  
    Witam ponownie.
    Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał:Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny
    Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub.

    Turbo jest bardzo zasyfione-cale w nagarze.kierowniczek nie mogłem ruszyć nawet po rozkręceniu obudowy.
    Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny

    czym to wymyć? naftą jak piszą na forach i dotrzeć papierem ściernym? Proszę o poradę.

    Zauważyłem również że lekko poci się odpływ oleju z turba. jest tam jakąś śwymienna uszczelka? można ją bez problemu dokupić i wymienić?
    Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny

    Kolejne pytanie-co z podkładkami pod kolektor ssący i wydechowy(takie jakby miedziane),pod łącznik od egr? Wymienić czy mogą być stare-wyglądają solidnie.
    Wszelkiego odzaju sruby lub nakrętki wkręcać bez niczego czy na klej do śrub?

    Kolejną kwestią jest gruszka-chodzi płynnie-łatwo ją ruszyć wywierając podciśnienie ustami lecz mam wrażenie że ktoś kręcił sztangą(w innym miejscu farba a w innym nakrętka. jak to wyregulować?

    I ostatnia sprawa-czy króciec przy vakupompie może mieć luz-ruszając przewodem od serwa-rusza się metalowy króciweć wystający z pompy.
    Chyba o wszystko spytałem...
  • Poziom 9  
    Witam ponownie.
    Podpiąłem dzisiaj moją ibize pod komputer. Pojawiły się następujące błędy:
    - 17958- ciśnienie doładowania (odchyłka sterowania),
    - 17552- czujnik przepływu masy powietrza,
    - 17571- czujnik temperatury paliwa,
    - 17970- regulator przepływu (osiągnięty górny limit),
    - 1039- czujnik cieczy chłodzącej (obwód przerwany),
    - 1320- sterowanie "klimatem"
    To są te główne błędy które mnie niepokoją. Opis w nawiasie to słowa które mówił człowiek który obsługiwał komputer. Nie wiem czy to było na ekranie czy to jego kwestie i wskazówki.
    Druga rzecz to sprawdzenie logów statycznych. Mam tylko niektóre pomiary bo nie zdążyłem wszystkich zanotować. A więc:

    1. Blok 4 (obroty 900- bieg jałowy)
    Ustawienie kąta wtrysku- 1,35
    Ustalona dawka paliwa - powyżej 5
    Wtryskiwacze
    - 900 obr./min- 56-58%
    - 3000obr./min- 2-4% (max. było 27%)

    2. Blok 5 (obroty 900)
    Dawka paliwa- 21 mg
    Korekcja czasu wtrysku - ok. 5

    3. Blok 11
    - wskazania przy 900 obr./min;
    990
    1000
    24%

    -wskazania przy 3000 obr./min
    1220
    2130
    95%
    To są informację które podawał mi człowiek który obsługiwał komputer. Nie widziałem co było na ekranie ale raczej nie ściemniał tych wartości. Dodam, że został wymieniony zawór recylkulacji spalin (N75) na nowy. Pomiary są z nowym zaworem

    Ponadto po powrocie do domu okazało się, że przewody chłodzące są strasznie twarde. Odkręcił korek zbiorniczka wyrównawczego i poszło powietrze a następnie cały zapełnił się płynem. Domyślam się ze uszczelka pod głowicą do wymiany.

    Ma może ktoś schemat jak powinny wyglądać połączenia w układzie podciśnienia w silniku ASV? Chodzi mi o ten w jaki sposób i z czym są połączone zawory, EGR, pompa vac, gruszka, magazyn podciśnienia, łącznik itp.?
    Bo już nie wiem czego szukać i od czego zacząć
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Pufan napisał:
    Witam ponownie.
    Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał:Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny
    Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub.

    Turbo jest bardzo zasyfione-cale w nagarze.kierowniczek nie mogłem ruszyć nawet po rozkręceniu obudowy.
    Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny

    czym to wymyć? naftą jak piszą na forach i dotrzeć papierem ściernym? Proszę o poradę.

    Zauważyłem również że lekko poci się odpływ oleju z turba. jest tam jakąś śwymienna uszczelka? można ją bez problemu dokupić i wymienić?
    Seat 1.9Tdi 2001r. ASV spadki mocy, tryb awaryjny

    Kolejne pytanie-co z podkładkami pod kolektor ssący i wydechowy(takie jakby miedziane),pod łącznik od egr? Wymienić czy mogą być stare-wyglądają solidnie.
    Wszelkiego odzaju sruby lub nakrętki wkręcać bez niczego czy na klej do śrub?

    Kolejną kwestią jest gruszka-chodzi płynnie-łatwo ją ruszyć wywierając podciśnienie ustami lecz mam wrażenie że ktoś kręcił sztangą(w innym miejscu farba a w innym nakrętka. jak to wyregulować?

    I ostatnia sprawa-czy króciec przy vakupompie może mieć luz-ruszając przewodem od serwa-rusza się metalowy króciweć wystający z pompy.
    Chyba o wszystko spytałem...


    Uszczelkę pod odpływ oleju robię z kryngielitu lub grubej tektury, tam nie ma ciśnienia, olej spływa swobodnie do miski.

    Ja na noc zamaczam geometrie w nafcie, potem wycieram, czyszczę szczoteczką z nagaru z naftą jeszcze raz, myje muszle, potem papier 400 i czyszczę muszle, i kierownice na płasko na szkle, potem papier 800 ia tak samo, aby nie było widać żadnych nie równości, składam, upewniam się dwa razy że wszystko działa.

    Gruszkę ustaw na ślad z farby, sterownik powinien dać radę wyregulować zadaną wartość ciśnienia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    PS. Na moje oko jakiś kowal rozbierał poprzedni raz te turbinę.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Piotrek_Otw napisał:
    Witam ponownie.
    Ponadto po powrocie do domu okazało się, że przewody chłodzące są strasznie twarde. Odkręcił korek zbiorniczka wyrównawczego i poszło powietrze a następnie cały zapełnił się płynem. Domyślam się ze uszczelka pod głowicą do wymiany.


    Niestety ale słusznie się domyślasz.
  • Poziom 12  
    Piotrek_Otw napisał:
    Ponadto po powrocie do domu okazało się, że przewody chłodzące są strasznie twarde. Odkręcił korek zbiorniczka wyrównawczego i poszło powietrze a następnie cały zapełnił się płynem. Domyślam się ze uszczelka pod głowicą do wymiany.


    Podmien korek zb.wyrownawczego.

    Moderowany przez zeimp:


    Następna tego typu porada i nagrodzę ostrzeżeniem! Poza tym pisz zgodnie z zasadami poprawnej pisowni.

  • Moderator Samochody
    sharkey napisał:
    Piotrek_Otw napisał:
    Ponadto po powrocie do domu okazało się, że przewody chłodzące są strasznie twarde. Odkręcił korek zbiorniczka wyrównawczego i poszło powietrze a następnie cały zapełnił się płynem. Domyślam się ze uszczelka pod głowicą do wymiany.


    Podmien korek zb.wyrownawczego.


    Chyba żartujesz.
  • Poziom 15  
    A czasami kat wtrysku niema sie zawierac w tym silniku przy 80 temp miedzy 2-4 , dawka ponad 5 zdeka zła zejdz do 3.8-4.2 tylko to potrzeba wiedzy w ruszaniu nastawnikiem. A przeplywka ma byc okolo 850 bo jak zaniża to też lipa.
  • Moderator Samochody
    Najpierw trzeba wyeliminować błędy(usunąć usterki) a potem cokolwiek ustawiać.

    Temperatura paliwa ma znaczny wpływ na kąt wyprzedzenia wtrysku.
  • Poziom 20  
    Właśnie skończyłem montaż turbo-Seat sobie przypomniał ile ma koni i byłoby pięknie ale...
    ten króciec od vakupompy który się rusza(ciągle nie mam gdzie zmierzyć podciśnienia)-przy obejmowaniu palcem czuć że wsysa palec(zaizolowałem doraźnie izolacją-podciśnienie jest mniej odczuwalne), oraz przy ostrej jeździe auto łapie"muła"-nie jest to tryb awaryjny lecz braki w doładowaniu np przy agresywnej zmianie z 3/4 i 4/5 lub podczas trzymania pedału w podłodze przy ok 3 tys. obr/min i wyżej. W momencie kiedy ujmuję gazu i dodaję problem znika i auto ciągnie dalej. W mojej ocenie jest zbyt słabe podciśnienie, sterownik wymusza coraz większe zamknięcie łopatek(położenie po sobie), a przez to iż jest ono zbyt słabe nie następuje. Proszę o potwierdzenie mojej teorii.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Zgadza się. Jeśli będzie słabe podciśnienie to będą chwile zawahania w dynamice samochodu podczas zmiany biegów.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    A wężyk od EGR lub zawór klapy spiętrzające Ci się nie przepalił o rurke od EGR?