Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elektroniczny zapłon CZ 350 Jawa 350 czy można zastosować te elementy?

kurc1111 29 Feb 2012 21:46 21719 46
  • #32
    kurc1111
    Level 13  
    Nie robicie offtopic'u bo temat jest o tym, sam jestem ciekaw waszych doświadczeń z tymi czujnikami.

    Tamten układ jest bez ograniczenia prądowego.
    Czy można znaleźć podobny tranzystor z ograniczeniem prądowym?

    Jack 63
    Tarczkę umieszczę w wiertarce, zastosuje tam czujniki transoptorowe i zobaczę co pokaże mi oscyloskop.
  • #33
    User removed account
    Level 1  
  • #34
    Randall_
    Level 12  
    Witam podepnę się pod temat bo chcę zrobić to samo w swojej CZ-350 czyli zastosować Elektroniczny Zapłon bezstykowy, na oparciu o moduł zapłonowy magneti marelli 213 nanoplex MED 213A z malucha i cewce zapłonowej też z malucha. Ale teraz tak jak to podłączyć gdzie co podpiąć, moduł ma 7 wejść ponumerowanych.
    1. zielony kabel
    2. biały kabel
    3. czarny kabel
    4. pomarańczowy kabel
    5. niebieski kabel
    6. czarny kabel gruby
    7. szary kabel
    mam nadzieję że podanie kolorów kabli pod danym wyjściem coś wam to da
    w pomocy mi podłączenia tego modułu, a jeśli chodzi o cewkę to z niej wychodzą 2 kabelki pomarańczowy i szary, przynajmniej tak widać z fotek, ale z resztą wam wrzucę te fotki dla pewności.
  • #36
    Randall_
    Level 12  
    Dzięki wielkie kolego:D Masz punkt u mnie za to:)
  • #37
    Randall_
    Level 12  
    Witam ponownie, więc tak ok wszystko pięknie ładnie podłączyłem według tego schematu co mi kurc1111 podsunął, ale jest pewien problem co ja mam zrobić z czujnikiem podciśnienia ? przecież go nie podłączę do motocykla, chyba :-? jakieś pomysły ? czy mam po prostu odpiąć ten czujnik i nie zawracać sobie nim głowy ?
  • #38
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chodzi ci czujnik na schemacie oznaczony numerem 4? To jest czujnik dwustanowy włącz - wyłącz. Możesz go nie podłączać lub zewrzeć na stałe w zależności od tego, jaką charakterystykę chcesz uzyskać.
    Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że moduł ten współpracuje z dedykowanym sobie kołem impulsowym? W samochodzie jest to koło pasowe silnika z odpowiednio rozmieszczonymi wypustkami.
  • #39
    Randall_
    Level 12  
    ok ok dzięki rozumiem doskonale co i jak :) czyli mogę zewrzeć kable usuwając ten czujnik ?
  • #40
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Możesz zewrzeć lub zostawić rozwarte, lub zastosować sobie przełącznik i bawić się tym wejściem. Jak pisałem - w zależności od stanu dostaniesz dwie charakterystyki.
  • #41
    Randall_
    Level 12  
    ale czekaj o ile dobrze mi wiadomo to chyba, elektroniczne zapłony zostały montowane dopiero w Fiatach 126p Elegant tak ?
  • #42
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nanoplexy tak. Ale wcześniej były one montowane np w cc700. Różniły się numerkami na module, czyli ogólną charakterystyką i ograniczeniem obrotów. Ale schemat aplikacyjny w każdym przypadku dla tego modułu jest taki sam.
  • #43
    Randall_
    Level 12  
    to były takie maluchy lol :D

    Dodano po 8 [minuty]:

    Wiesz nie wiem jak to dokładnie się nazywa ale ci pokażę na schemacie, i ja chcę zrobić takie coś wymontować impulsator z mitsubishi galant, i na wał w motocyklu zamontować to co jest na schemacie, nazwijmy to krzywką z 4 punktami po uprzednim zeszlifowaniu 2 punktów
  • #44
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli ma to być nanoplex, to współpracuje on TYLKO z dedykowanym sobie kołem impulsowym. Inaczej nie. Z innymi modułami można kombinować, choć nie ma pewności, że zawsze to zadziała.
  • #45
    Randall_
    Level 12  
    Ale nic nie uszkodzę ? chodzi mi o moduł.

    Dodano po 2 [godziny] 28 [minuty]:

    A bym zapomniał ja tylko mam moduł i cewkę nie mam impulsatora jak coś.
    To myślę że jak impulsator będzie z mitsubishi i krzywka tak samo to powinno być dobrze.
    Przepraszam że post pod postem, ale chcę żeby było widać że coś napisałem.
  • #46
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masz moduł nanoplex, tak? Więc on współpracuje TYLKO z dedykowanym sobie kołem impulsowym które posiada trzy, odpowiednio rozmieszczone wypustki, które informują moduł o położeniu wału, jego prędkości obrotowej. Znaczniki te są rozmieszczone pod ściśle określonym kątem. I ich brak lub zmiana położenia spowodują wadliwą pracę modułu. Jeszcze raz NIE DA SIĘ URUCHOMIĆ NANOPLEXA BEZ WŁAŚCIWEGO DLA NIEGO KOŁA!
  • #47
    Randall_
    Level 12  
    To czyli lipa bo ja tego Koła raczej w Moto nie zamontuje:/ wiem że jeszcze da się zrobić takie coś zamontować moduł od poloneza a cewkę od malucha czyli tą co mam i wiem że to działa, a na zapłon w Moto się stosuje normalnie kawałek blaszki prostokątnej na wał i czuinik Hala i to działa, co o tym myślisz?