Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie CZ w Grande Punto 2007r

szejgi 26 Feb 2012 09:02 6073 11
  • #1
    szejgi
    Level 12  
    Cześć koledzy.
    Temat wielokrotnie wałkowany i poruszany na różnych forach. Na stronach elektroda.pl nie znalazłem niestety odpowiedzi. Napiszę w skrócie o co chodzi.

    Pacjent: Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007r

    Diagnoza: po podłączeniu CZ (sterowanie CZ na jednym [fioletowo/białym] przewodzie [zamykanie] masą i [otwieranie] masą przez opornik 470Ω. ) centralka CZ z pilota działa bezproblemowo ale BRAK MOŻLIWOŚCI RĘCZNEGO włączania CZ i siłownika klapy z POZIOMU KOKPITU gdzie są umieszczone przyciski. Kiedy odpinam centralkę tudzież przyciski działają, z powrotem podpinam -centralka działa a przyciski już nie.



    Nie wiem gdzie szukać problemu, w którym miejscu się to wszystko koliduje. Chciałbym żeby zarówno centralka z pilotem jak i również kokpit z przyciskami działał- jedno drugiego nie wyłączało- jeśli np. klient zgubi pilot to trzeba centralę wypinać żeby bagażnik otworzyć bądź od środka się zamknąć przyciskiem.

    Podłączałem się do przewodów przy progu a potem za radiem na kablach przy przyciskach- bez oczekiwanego rezultatu.

    Model centralki to URZ0216 (schemat w załączniku)

    Podłączenie do zamykania wykonywałem kablami niebieskim i zielonym

    Podpowiecie coś koledzy?
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Twoja centralka jest typowym sterownikiem centralnego zamka i służy do bezpośredniego wysterowania siłownika a NIE do sterowania impulsami masy.

    Czyli źle - nie do sterowania w Twoim samochodzie.

    Jeżeli przekaźniki dają tylko "0,5s impuls" (do sprawdzenia), to wg. tego schematu musi działać.
    Podłączenie CZ w Grande Punto 2007r
  • #3
    szejgi
    Level 12  
    Super, to wiele tłumaczy.
    Za podpowiedź wielkie DZIĘKI w Twoją stronę. Jeszcze tylko jedno pytanko- widzę że dobrze jesteś zorientowany w pinach.... Na którym pinie -lub jeszcze lepiej na którym przewodzie - podłączać otwieranie siłownika klapy?
  • #5
    szejgi
    Level 12  
    Dzięki, dzięki, dzięki za wszystko. Muszę w takim razie kupić inny sterownik. Znalazłem coś takiego
    Podłączenie CZ w Grande Punto 2007r Podłączenie CZ w Grande Punto 2007r
    w prawdzie też chińszczyzna..... ale myślisz że to trochę podziała ?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    szejgi
    Level 12  
    Sorki za linka - rzeczywiście przeniosą do archiwum w allegro. Kolego odnośnie pomyślunku..... podpowiedz mi coś jak ten mój sterownik przerobić żeby kolejnego nie kupować ? Nigdy z podobnym problemem się nie spotkałem więc nie wiem co od czego zacząć. Kolega CameR fajnie podpowiedział- teraz proszę i Ciebie.

    Wystarczą przekaźniki między moją centralką a kablami w aucie ?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    szejgi
    Level 12  
    OK, super, wielkie dzięki. Będę testować któregoś dnia. Jak się uda to dam znać.
  • #10
    sandal7
    Level 21  
    prościej będzie przelutować zasilanie przekaźników wewnątrz centralki aby podawała mase raz na zamknij a raz na otwórz a w stanie spoczynku bez żadnego potencjału, aby to wykonać musisz przeciąć ścieżke z masą która jest na stykach biernych oraz drugą ścieżke z plusem która jest na czynnych i tę druga zamienić z plusa na mase i juz masz sterownik z dwoma impulsami masy tak jak w postach Camera a kufer jak ma przekaźnik to tez zamień mu zasilanie aby sterował plusem a jak nie ma to przekaźnik i będzie latać.
  • #12
    szejgi
    Level 12  
    Niestety problem tkwił w samej centralce. Sterownik działał jak chciał- raz puszczał masę, raz prąd stąd liczne problemy. Naprawa sterownika nieopłacalna więc zamówiłem inny, z kluczykiem scyzorykiem. Dzięki za podpowiedzi.
    Temat zamykam.