Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zarabianie przewodów hamulcowych

tomrom1985 04 Mar 2012 21:14 65020 77
  • #31
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    W związku z tym temat pozwolę sobie zamknąć.
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    kruszan
    Poziom 6  
    Witam,

    odgrzeje trochę kotleta, ale obecnie mam dylemat jaki zestaw zakupić, pomimo studiowania zasobów internetu i kontaktu ze sprzedawcami, dalej mam wątpliwości i nie jest to do końca dla mnie jasne, chodzi o różnice w dwóch zestawach, ich możliwościami do domowego amatorskiego użytku, będę pracował przy wymianie przewodów paliwowych i hamulcowych, ale również chcę wykonać instalacje przy budowanym kompresorze i chłodnicy powietrza, mam dylemat między dwoma zestawami:

    czy jeden i drugi zrobi to samo? z opisu tak wynika, ale jeden ma stożki drugi osobne głowice, czy aby mieć pełne spektrum możliwości zarabiania lepiej zakupić dwa?

    docelowo miałem zakupić Yato YT-2180, uważam tą firmę za rozsądny kompromis ceny do jakości, mam wiele ich produktów i służ w przydomowym warsztacie od wielu lat, trochę zwątpienia zasiały te zestawy ze zdjęcia, jeden taki jak yato drugi trochę się różni,

    proszę o radę, jakie lub czy w ogóle są faktyczne różnice między ich możliwościami

    Zarabianie przewodów hamulcowych
  • #33
    tomrom1985
    Poziom 30  
    Kup Yato. Mam ten zestaw kilka lat i daje rade
  • #34
    kruszan
    Poziom 6  
    Czyli te czarne głowice pełnią dokładnie taką samą rolę jak stożki z drugiego zestawu? tyle że stożki są uniwersalne, kilka średnic obsługuje jeden stożek?
  • #35
    tomrom1985
    Poziom 30  
    Możesz pokazac jak wygląda ta czarna końcówka? Ją robię na stożkach.
  • #36
    kruszan
    Poziom 6  
    jeden zestaw zawiera małe czarne głowiczki 7 sztuk, które jak mniemam każda odpowiada danej średnicy rurki (zaznaczone na czerwono) drugi zestaw na tylko 4 stożki, widać że one się stopniują, więc są uniwersalne, po kilka średnic na dany stożek? ale koniec końców jedne i drugie dają ten sam efekt?

    oraz jaka jest różnica w tym imedełku, same jego uchwyty które trzymają te prowadnice z otworami, (zaznaczone na biało) ta o góry jest prostopadła do elementu który w niej umieścimy z otworami o różnych średnicach, natomiast ta czerwona posiada ściankę pod kątem, czy ma to znaczenie czy efekt końcowy jest taki sam?

    Zarabianie przewodów hamulcowych
  • #37
    Eidems
    Poziom 29  
    Na alledrogo są firmy które sprzedają komplet przewodów miedzianych do danego auta. Do mojego clio np. zestaw kosztuje ok 160zł, więc gdzie tu sens kupowania jednorazowo zarabiarki za ok 100zł. Najpierw lepiej poszukać a potem kombinować. Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • #38
    kruszan
    Poziom 6  
    Jasne rozumiem, ale firmowa zarabiarka 70zł a są i dużo tansze, potrzebna mi będzie nie tylko do samochodu, później także + chęć majsterkowania, zrobienia czegoś samemu, bezcenne 😎
  • #39
    tomrom1985
    Poziom 30  
    Wszystko można kupić gotowe, ale jak masz chęć i ambicje to wolisz zrobić sam. Ją zestawem ogoniłem już minimum 4 auta
  • #40
    ociz
    Moderator Samochody
    Ceny zdatnych do użytku prasek zaczynają się od 500zł. Wadą wszystkich tych tanich jest kiepski "uchwyt" co trzyma przewód, albo go zgniecie albo nie będzie trzymać wystarczająco mocno. Miedziane 4.8 jakoś jeszcze zarobisz, ale coś większego albo stalowe zapomnij.
  • #41
    tomrom1985
    Poziom 30  
    Jak mam do wyboru rurkę stalowa dobra robienia lub miedziana to oczywiście , że wybiorę miedzianą. Przez te kilka lat nie miałem potrzeby zarabiania innej jak miedziana.
  • #42
    kruszan
    Poziom 6  
    Zawsze można posiłkować się lekkim chwytem w imadłem odcinka zaraz za tym podłużnym elementem z otworami, jeśli sprzęt ma zarabiać na siebie to inwestycja ma sens, do przydomowego garażu trzeba szukać kompromisów.

    Mniemam że te zestawy to jedno i to samo, różnica jedynie w wyglądzie i rozwiązaniu kwestii końcówek, stożków i głowic?!
  • #43
    ociz
    Moderator Samochody
    Stalowe wytrzymują po 10-30 lat, miedzianych po 4 latach lepiej nie dotykać...
    Mam oba takie zestawy i lepszy jest ten górny ale z tym czerwonym "imadełkiem" z dolnego.
  • #44
    robokop
    Moderator Samochody
    Obydwa są takie sobie. W górnym szybko szlag trafia te "imadełko" -śruba wyrywa gwint. W obydwu przypadkach trudno za pierwszym przejściem zrobić poprawnego "grzyba" - szczególnie jeśli sztukuje się przewód stalowy.
    Mam jako uzupełnienie trudnych przypadków taki sprzęt - https://coolmarket.pl/pl/p/Uniwersalna-rozwal...amieniami%2C-polskiej-produkcji-dziadkowa/142
  • #45
    kruszan
    Poziom 6  
    Zakupiłem ten zestaw yato 2180 i szczerze powiem coś mi nie idzie to zarabianie, stożek wiekszy mniejszy ok, ale zrobienie grzybka tymi stożkami jest hmmm ciężko wykonalne, pożyczyłem od kolegi na próbę ten zestaw z głowiczkami, okazało się że ma taki chiński za 30zł, imadełko w tym yato jest nieporównywalnie porządniejsze, ale głowiczki same w sobie są ok, tamtym zestawem zarobiłem eleganckie grzybki, a tym yato ze stożkami mi nie idzie, Panowie co robię źle?
  • #46
    tomrom1985
    Poziom 30  
    Stożkiem grzybka nie zrobisz. Stożek rozszeży koniec rurki , który będzie doiciśniety odpowiednią beczką.
  • #47
    kruszan
    Poziom 6  
    pytałem w poprzednich postach czy stożki równają się grzybkom, i o kwestie użyteczności zestawu jednego i drugiego, szkoda że wcześniej nie było to jasno napisane, więc tutaj można tylko i wyłącznie robić stożki a grzybki trzeba dokupić ekstra? czy koniec końców warto mieć dwa zestawy? skoro tak to ten yato jest mało uniwersalny skoro tylko stożki, a zarobienie przewodu hamulcowego gdzie beczka jest popularna nie wchodzi w grę bez użyczenia głowiczek...
  • #48
    tomrom1985
    Poziom 30  
    Stożki dobrze się zaciskają i są szczelne. Nie rozumiem dokladnie - bez najmniejszego problemu ogonisz całe auto stożkami. Grzybki robi się na innej maszynce.
  • #49
    kruszan
    Poziom 6  
    hmmm chyba cyknę kilka fotek i wtedy zadam więcej pytań, jak powinien wyglądać dobrze zrobiony stożek, bo co do grzybka to mam pojęcie bo je robiłem do mojego samochodu i trzyma wszystko elegancko, na tym stożku jakoś nie "widzę" tego...
  • #50
    tomrom1985
    Poziom 30  
    Zrob fotki - ja na stożkach zrobilem już kilka aut i nie ma reklamacji. Stożek masz zrobić tak aby był wielkości równej lub minimalnie większej niż początek baryłki. Potem skręcając to baryłka dociska \zaprasowuje stożek i jest OK. Najważniejsze to rowno ciąć rurki.
  • #51
    ociz
    Moderator Samochody
    Te czarne "głowiczki" można np w IC osobno dokupić na sztuki.
  • #52
    kruszan
    Poziom 6  
    Sprawdziłem ceny na IC i na portalach z aukcjami, niestety ale zakup kompletu głowiczek to cena kilka razy większa od tych najtańszych opcji całego zestawu, więc średnio się opłaca, ale fakt zawsze to jakaś opcja
  • #53
    ociz
    Moderator Samochody
    Po co Ci komplet jak wystarczy jedna, ewentualnie dwie takie same bo się gubią lub "zużywają".
  • #54
    Megawe
    Poziom 31  
    Na miedzianą rurkę zakładam czarną rurkę termokurczliwą.
    Chroni to przed korozją i lepiej wygląda.
  • #55
    zdzichra
    Poziom 30  
    ociz napisał:
    Ceny zdatnych do użytku prasek zaczynają się od 500zł. Wadą wszystkich tych tanich jest kiepski "uchwyt" co trzyma przewód, albo go zgniecie albo nie będzie trzymać wystarczająco mocno. Miedziane 4.8 jakoś jeszcze zarobisz, ale coś większego albo stalowe zapomnij.


    Wiedziony potrzebą chwili targany rozterkami związanymi z różnymi opiniami,również tutaj, na temat prasek zakupiłem YONNESWAY AN040043 za ok 160 pln na znanym serwisie aukcyjnym.Używałem nie dawniej jak wczoraj.Łączyłem przewody stalowe z miedzianymi.Jeżeli chodzi o miedź(zakupiłem 10m za ok 60pln i końcówki po 1pln za sztukę) nie miałem żadnych obaw ,że podoła - bałem się przewodów stalowych jak to ciąć i czy uda się zrobić grzybka.Obawy okazały się zbędne :D Do obcinania na samochodzie użyłem przecinaka zawartego w zestawie(po użyciu nie zaobserwowałem różnicy w ostrości-ciąłem miedź przed i po użyciu) - oczywiście z rozsądnym dociskiem,grzybki wykonałem na samochodzie bez problemów z wysuwaniem czy pękaniem przewodów.Z czystym sumieniem mogę polecić wszystkim którzy cenią sobie własnoręczną pracę nie chcąc wydawać ok 250 pln za samą robociznę w warsztacie i potrafią przy tym zachować odrobinę staranności.Robota zrobiona,połączenia szczelne,auto hamuje zestaw został na "następny raz" ,a wszystko to za cenę robocizny w warsztacie.Żeby nie być posądzonym o reklamę czy coś w tym stylu - chcę zaznaczyć ,że nie jestem w żaden sposób(prócz użytkowania) związany z firmą wymienioną powyżej :D .
  • #56
    przemek25l
    Poziom 29  
    Widzisz prowadząc warsztat nie kupujesz narzędzi na kilka samochodów. Czasem chińskie narzędzia starcza na jedno. Więc policz sobie ze warsztat kupuje narzędzia za 100 zł. Bierze 200 zł. To ile zarabia? Dlatego warsztaty muszą kupować drogie ale dobre jakościowo narzędzia dobra zarabiarka do przewodów stalowych to koszt od 1000 zł.
    A do tego
    Dz. U. nr 155 poz. 1232 uznaje w punkcie 5.1.1 (układy hamulcowe) za niezgodne z warunkami technicznymi pojazdu samowolne zmiany konstrukcyjne jakichkolwiek części układu hamulcowego, w tym także odmienne od oryginalnego prowadzenie cięgieł lub przewodów.
  • #57
    robokop
    Moderator Samochody
    przemek25l napisał:

    Dz. U. nr 155 poz. 1232 uznaje w punkcie 5.1.1 (układy hamulcowe) za niezgodne z warunkami technicznymi pojazdu samowolne zmiany konstrukcyjne jakichkolwiek części układu hamulcowego, w tym także odmienne od oryginalnego prowadzenie cięgieł lub przewodów.

    Jak już odsyłasz do przepisu, to szukaj aktualnego, nie dwukrotnie uchylonego: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20120000996
  • #58
    kkknc
    Poziom 43  
    przemek25l napisał:
    Więc policz sobie ze warsztat kupuje narzędzia za 100 zł. Bierze 200 zł. To ile zarabia?
    W zasadzie to nic podatki, pensje, czynsz.

    przemek25l napisał:

    A do tego
    Dz. U. nr 155 poz. 1232 uznaje w punkcie 5.1.1 (układy hamulcowe) za niezgodne z warunkami technicznymi pojazdu samowolne zmiany konstrukcyjne jakichkolwiek części układu hamulcowego, w tym także odmienne od oryginalnego prowadzenie cięgieł lub przewodów.

    Wymiana przewodu to nie zmiana konstrukcyjna.
    Jak widać z samochodami nie masz nic wspólnego. A zabierasz głos w istotnej kwestii.
  • #59
    oktawian89
    Poziom 23  
    Zestaw Jonnesway 'a używam już kilka ładnych lat, z czystym sumieniem mogę polecić.
  • #60
    przemek25l
    Poziom 29  
    Po części się z tobą zgodzę na temat zmian konstrukcyjnych. Poniewaz są to zmiany wymagające zmian w DR. Więc teoretycznie można wiele zmieniać jak np cały układ hamulcowy można przerobić tak? Możesz wyrzucić tarcze i wstawić bębny od i innego modelu. Ale ten samochód teoretycznie w tym momencie stracił homologację?
    To się nazywa luka w prawie.
    Same "Przewody" wg homologacj układów hamulcowych nie podlegają homologacji muszą odpowiadać innym normą..
    To się nazywa niesprecyzowanie przepisów.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Co do dziennika ustaw to faktycznie wstawiłem z rozpędu. Powinienem wstawić 776 z 2015
    Ale tutaj zmiany nie było
    😉