Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uno Clip - przypadkowe gasniecie silnika

29 Gru 2004 00:34 2910 13
  • Poziom 14  
    Dosyc czesto sie to juz zdarza.
    Jade i nagle bez najmniejszego powodu gasnie silnik. Nieraz po chwili zapali, nieraz trzeba czekac i pozniej jak ma humor odpala.
    Dziwne jest to bardzo. I nie ma roznicy czy w miasto czy trasa!

    Co to moze byc? Pompa paliwa?Komp,czujnik polozenia walu korbowego? Ktos cos moze doradzic?!
    Dodam ze swiecie, kable WN, filtr paliwa wymieniony.
    Wiec od tej strony powinno byc ok.

    Co myslicie?!
    Fiat Uno Clip 1.0 (994ccm) - ta brazylijska wersja - 2 cewkowa ;)
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 34  
    Jak silnik gaśnie czy kontrolki świecą się na tablicy?
  • Poziom 12  
    apotkalem się niedawno z takim przypadkiem i okazalo się zo to był moduł od zapłonu dzialo sie to w uno 14chyba ie nie jestem pewien. Radze podmienic na probe modol zaplonowy od auta w którym jest ok. i sprawdzic powinno pomoc
  • Poziom 18  
    Jak nie pali sprawdź czy jest iskara, a następnie wykręć świece i zobacz czy jest sucha czy mokra. Wtedy będziesz wiedział brak paliwa albo iskry.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    jedno jest pewne :jak autko samo nagle gaśnie to napewno elektryka (elektronika) raczej nie paliwo.
    miałem taki przypadek nie w uno ale również w fiacie przyczyna:
    zły styk kabla prowadzącego do cewki zapłonowej,jak mu zaświrowało to gasł sam od siebie!!
    pozdro!
  • Poziom 14  
    Dodam ze jest to silnik 994ccm, "brazylijska" wersja, sprzedawali to Uno jak sie rynek w brazylji zalamal i sprowadzili to do polski. Auto ma 2 cewki (1 na 2 swiecie), sprawdze kable jeszcze.

    Auto jest wyposazone w immobilajser dokladany SLC SmartKey Plus 4a.
    Raz on troche "zeswirowal" - piszczal caly czas, jak chcualem go - "taka pastylka sie go rozbraja" - to piszczal inaczej, ale nie rozbrajal sie ;( Przy tym przypadku zresetowalem go (odlaczylem akumulator na kilka minut) troche to dawalo, ale teraz to juz coraz czesciej sie to dzieje... tzn nagle gasniecie!

    Jak mi zgasl zobaczylem czy dostaje paliwo i boom nie dostaje!
    Pompa paliwa sie wylacza i nie leci paliwo! Odkrecilem przeowdy od filtra przy wlaczonym zaplonie , po tym jak silnik padl - przy wlaczonym zaplonie powinna pompa (elektryczna) dawac ciagle paliwo i a tu nie daje. Wiec wydaje mi sie ze to moze immobilajser cos wariuje.

    Silnik jak zgasnie wszystko normalnie sie pali, kontrolka od oleju i ladowania.
    I teraz juz go rozpracowalem.
    Jak sie jedzie to po jakis 3-4km i sie silnik dogrzeje autko ma tendencje do zgasniecia po kazdym odpaleniu (zazwyczaj zaraz po odpaleniu po kilkunastu sekundach gasni), ale jak zgasnie i przekrece kluczyk na pozycje zero pozniej na 1 przed kreceniem rozrusznika slysze ze "pompka paliwo daje" i wtedy poczekam az cisnienie dostanie i kreci auto od tego momentu juz jest ok i silnik nie ma tendencji do gasniecia do nastepnego wylaczenia - przeze mnie - silnika.

    Moze to ten immobilajser?
    Czy komp/cewki?
  • Poziom 34  
    Na przedniej ściance znajduje się przekażnik podwójny od zasilania komp.i pompy paliwa podmień go.
  • Poziom 14  
    Ok zrobie to!

    Wypiecie immobilajsera nie przynioslo skutku :(

    Zobacze z tymi przekaznikami.

    EDIT:

    Wymiana przekaznika pomogla!
    Jeden przekaznik byl uszkodzony!
    Thx z gory za odp!
  • Poziom 14  
    A jednak... niby przekaznik byl uszkodzony, akurat ten od pompy paliwa, ale po wymianie na inny auto teoretycznie szlo (wczoraj jakies 20km nim zrobilem i bylo ok), lecz dzisiaj od rana wsiadam i to samo sie stalo.

    Immobilajser odlaczylem, wiec to nie on, przekazniki sa dobre.

    Edit:

    Robilem jeszcze przy przekaznikach i dalem 2 zupelnie nowe narazie cos pomoglo, bo wtedy mialem 1 nowy (od pompy) - i drugi od kompa, niby sprawny, ale widocznie tez cos rozrabial.
  • Poziom 14  
    Niestety moja radosc nie trwala dlugo...
    Znowu gasnie kiedy mu sie spodoba.

    Pojechalem do ASO pod komputer, wykazalo zero bledow, choc podczas testu raz byl odczyt z czujnika podcisnienia raz go nie bylo.

    Co ciekawe czesto po wlasnie takim "padzie" silnika i odpaleniu - trzymal on obroty, co by wskazywalo na czujnik podcisniena,ale zeby on powodowal gasniecie silnika podczas normalnej jazdy?

    Co myslicie?
  • Poziom 2  
    Witam ja mam taki sam problem w vw pasacie 92 gasnie podczas jazdy od tak i zaraz po zgasnieciu zapala i tak w kułko a wymieniłem juz stacyjke swiece przewody palec i halotronw aparacie i co robic??
  • Poziom 34  
    Miszko ja bym na twoim miejscu podpiął równelegle do pompy paliwa kontrolkę , najlepiej przy samej pompie i pociągnął tak abyś mógł widzieć ją w czsie jazdy wtedy wiedziałbyś czy pompa ma zasilanie czy nie. Następnie gdzyby to nic nie dało należało by podpiąć manometr na szyną paliwową i poobserwować co się dzieje z ciśnieniem szczegulnie kiedy silnik ma tendencje do gaśnięcia. Wypalona szczotka w pompie paliwa potrafi tak wybrać nabiał, że nic tylko iść do kurnika.
  • Poziom 10  
    odgrzeje temat. mat taki problem w Bravie 1.6. problem lezy gdzies po stronie elektryki a nie zasilania paliwowego, poniewaz mam LPG i beez wzgledu na czym jade potrafi zgasnac! moze ktos juz rozwiazal taki problem?
  • Poziom 34  
    Sprawdż przekażniki,nadajnik obrotów,melduj.