Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw t4 1,9 td śruba trzymająca koło zębate rozrządu na wale

26 Lut 2012 12:14 19836 42
  • Poziom 2  
    Witam.
    Niech ktoś opisze jakąś opinie lub pomoże.
    Około 1000 km przejechanych po wymianie rozrządu pękła śruba na dolnym kółku zębatym. Na wale kółko nowe i śruba też.
    Czy jest to możliwe?
    Nie wiem kogo winić i jak dobiegać swego?
    kawałek tej śruby jest w wale (śruba felerna).
  • SterControlSterControl
  • Poziom 27  
    Mechanik nie dokręcił z odpowiednim momentem, lub wada materiału. Ale skłaniałbym się ku twierdzeniu, że to ewidentna wina mechanika.
  • SterControlSterControl
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Jackall-dlaczego bzdury wypisujesz?Śruba się nie odkręciła tylko pękła.Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
  • Poziom 2  
    Nie wiem ale duże dzięki, ale powiedział że pierwszy raz w życiu z czymś takim się spotkał.
    I że nie widzi tu swojej winy bo nie pierwsza to jego śruba
    idzie to dać do ekspertyzy tylko do kogo???
    By mieć pewność obwinić odpowiednią osobę

    Dodano po 2 [minuty]:

    jest w wale i pęknięta wkręcał ją na klej
    znalazłem kolo w rowie i nawet nie jest zerwany gwint
    by dobiegać ze nie było dokręcone czy coś takiego
    pomóżcie
    DZIĘKI

    Dodano po 53 [sekundy]:

    PRZEPRASZAM POMYŁKA NIE ((gwint)) A KLIN
  • Admin grupy Samochody
    Opłaca się dawać do ekspertyzy?Dogadaj się z mechanikiem-zapłacisz za części po cenie zakupu-on wymieni kilka zaworów.Bez szarpaczki na spokojnie.Koszt nie będzie duży.Za ekspertyzę będzie musiał ktoś zapłacić i w sumie znając życie przerośnie to koszt naprawy.
  • Poziom 34  
    No ale obwinianie nic Ci nie da. Samochód i tak będziesz musiał naprawić na własny koszt. Śruba może miała wadę fabryczną. Tylko że tego nie udowodnisz. A jak będziesz chciał się sądzić z producentem to włożysz w to kupę forsy sprawa będzie ciągnęła się latami. A na końcu i tak powiedzą niska szkodliwość czynu i po sprawie.
  • Admin grupy Samochody
    Co w końcu jest nie tak?
  • Admin grupy Samochody
    Robert-tam chyba zostaje wadliwa śruba.Napięcie paska pk reguluje sprężyna przy alternatorze.Pasek pompy wspomagania reguluje się podkładkami.Chociaż tam na śrubie nie powinno być kleju ale to już inna historia.
  • Moderator Samochody
    Te śruby są dość twarde. Jeśli dociągnął mocno pasek rozrządu na rolce, poprawił na pasku alternatora i wspomagania, to mogła pęknąć. A wkleja je się - chyba nawet sam producent zalecał stosowanie szczeliwa. Ewentualnie opcja druga - przesadził z dociąganiem jej. Wadliwej nie spotkałem do tej pory, może dlatego że tylko Febi brałem.
  • Admin grupy Samochody
    Wiesz -zrobiłem kiedyś kilka razy nie po mojemu ale takie było życzenie klijenta.Śrubę dokręcamy 90nm i 90 stopni.Ja dowaliłem 140Nm i 180 stopni.Jeżdzi do dziś.
  • Poziom 13  
    A ja nie zrobiłem aż tyle rozrządów co moi przedmówcy ale śrubę i kolo zawsze kupowałem w serwisie. Dokręcałem też zawsze ponad stan nie z braku znajomości momentu i konta a ze strachu przed odkręceniem. jakoś te zamienniki nie przemawiały do mnie. Co do tych febi nie mam najlepszego zdania zastosowałem ją kiedys do takiego patentu domowego pękła fakt że może przesadzałem z siłami jakie musiała przenosić ale odziwo zastąpiła ją stara jakaś pozostała po wymianie i przyrząd działa do dziś.
  • Poziom 2  
    Panowie tym autkiem zrobiłem dobrze 1000km to czy paski mogły mieć winę.
    Myślę że stało by sie to chyba wcześniej
  • Poziom 39  
    Zerwanie śruby powoduje uszkodzone czoło wału, płaszczyzna pod małe koło rozrządu.
  • Poziom 17  
    Musiała byc jakaś felerna ta śruba i tyle.Ja robiłem u siebie w fordzie zawieszenie i kupiłem nowe simeringi i wszystko.Jechałem i zakrecalem kolo sklepu i kolo sie zwiesilo na blotniku i przekrzywilo cale.Pękła śruba jak przychodzi do piasty ta gałka i tam wchodzi w poprzek taka śruba, ona uleciała i kolo sie oddzieliło od wachacza .Dobrze ze nie na autostradzie sie to stalo. :|
  • Poziom 27  
    T5, nie miałem na myśli, że za słabo, ale że zbyt mocno.
    To naprawdę konkretnie musiał się zapierać przy dociąganiu (rura 2m i ogień!). Pewnie też zapomniał, że to nie 2.4D, tylko 1.9TD. Średnice śrub w nich "lekko" się różnią.
  • Moderator Samochody
    manta napisał:
    Zerwanie śruby powoduje uszkodzone czoło wału, płaszczyzna pod małe koło rozrządu.

    To skopane rozwiązanie mechaniczne jest. Dzisiaj rozkręcałem taki silnik - kółko pasowe na wolnych obrotach biło dobre 3mm zewnętrznym obwodem. Po rozkręceniu okazało się że nic uszkodzone nie jest, wszystko było sztywno -częsci jeszcze fabryczny montaż.
  • Poziom 17  
    Sruba felerna i tyle(wada fabryczna np.)Chocby kolo pasowe krzywo chodziło nie ma prawa się ta śruba urwać.Dziwne że na tamtej tyle jezdzil a ta zalozyl i pękła.Dziwny zbieg okoliczności.Ja miałem to samo co pisałem wyżej.
  • Poziom 24  
    pawlo11177 napisał:
    Witam.
    . Na wale kółko nowe i śruba też.
    .


    Może warto dodać informacje kolego dlaczego i co było powodem zakładania nowego kółka i śruby :?: :idea: :D ,chyba nie zdecydowałeś się na wymieniane kółka tyko dlatego ,że było proste :idea: :idea: :idea: :D ,

    poza tym warto może zapytać mechanika czym odkręcał i w jaki sposób :!: :idea: :D , czyżby to był uniwersalny klucz "młotek i przecinak " :idea: :D
  • Poziom 27  
    Ja tam nigdy nie ruszam tych kółek w VW jeśli nie muszę (uszczelniacz, klin) i jest zawsze ok. Nawet jeśli klient pyta o wymianę profilaktyczną, odradzam mu zdecydowanie, według zasady "nie ruszaj g... bo śmierdzi" ;)
  • Poziom 16  
    Silnik TD 1,9 ma taką wadę. Niestety nie jest to rzadkie. Ogólnie zasada jest taka: nie ma potrzeby - nie dotykać kółka. A jeśli już to koniecznie nowa śruba oryginał - kosztuje kilkanaście zł. Zastosowanie ponownie tej samej śruby zazwyczaj kończy się zarwaniem klina i uwaleniem śruby. Już w tej chwili nie podam na pewno jaki moment ale trzeba tego przestrzegać. Do tego zawsze klek do gwintu. Najlepiej jeśli wymieni się przy okazji kółko - koszt około 50 zł oryginał. Trzeba o to dbać do ten czop wału nie wybacza. Jeśli kółko dwumasowe paska jest zużyte - koniecznie wymiana jak najszybciej. Nadmierne wibracje na kółku kończą się zerwaniem klina lub śruby. Jeśli kółko z tłumikiem daje objawy "gibania się" do od razu zrzucać wraz z małym kółkiem rozrządu i oględziny klina i czopa wału. A najlepiej wymienić wał od 1,9 TDI. Tam to zostało inaczej rozwiązane i nie jest takim problemem.
  • Moderator Samochody
    Kółko dwumasowe może się "gibać", a wał i koło rozrządu będą nienaruszone dwuczęściowe, wulkanizowane konstrukcje tak mają. Wymiana na kółko od TDI też niczego nie załatwia - bez obrobienia czoła wału można cudować z klejami, śrubami i nic to nie da. Przy okazji - oryginalne kółko, kosztuje ponad 100 zł, za 50 to Febi nie kupisz. Swag w okolicach 80 zł.
  • Poziom 16  
    Rzeczywiście masz racje. Kółko jest znacznie droższe. Sprawdziłem w ASO. W TDI jest inna konstytucja czopu wału/ klina i nie jest tak czuły jak w AAZ-ecie. Zerwania w TDI są znacznie rzadsze niż w AAZ. Co do gibania się, u mnie koło chodziło prościutko. Zazwyczaj jak zaczyna się gibać w tym silniku to niedługo będzie kolizja. Na forum golfa sporo było nieszczęśników po zerwaniu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=44967
  • Poziom 9  
    Re: Vw t4 1,9 td właśnie wymieniłem koło zębate rozrządu, w sklepie doradził mi sprzedawca że wymienia się razem z śrubą więc kupiłem komplet no i klapa, 2 dni było ok jadąc wolno raptem w silniku zastukało, patrzę a koło mnie wyprzedza szok jechałem dość wolno teren miasta tragedia co się okazało śruba pękła równo z wałem reszta została w wale dokręcone było dynanometrem na pewno nie rurą silnik uszkodzony jeszcze nie zrobiony zabrałem się za wykręcenie tego kawałka w wale, zwykłą wiertarką ręczną accu zwykłym wiertlem wywierciłem otwór w tej śrubie, teraz czekam na wykrętak wychodzi na to że śruba to po prostu bubel marchew jak widzę to zaczyna się żniwo urwanych śrub jakiś producent robi bubel oczywiście śruba to zamięnnik bez atestu atest był napisany na opakowaniu( woreczku foliowym ) jestem pewny że przy tej klasie twardości tej śruby w życiu nie mógł bym wywiercić otworu w niej, kolego współczuje tobie wynika z tego że to ewidentna wada hartowania śruby i tyle w temacie odpisz mi co się uszkodziło Ci w silniku bo ja się boję go rozebrać, jeśli już go naprawiłeś.
  • Poziom 16  
    adamek2451, oryginał czy zamiennik?
  • Poziom 9  
    Tak oczywiście że zamięnnik, bo nawet orginału mi nie zaproponował a ja głupi dałem się na zakup, tak jak pisałem żadnych cech twardości na śrubie nie ma, tylko było na opakowaniu foljowym.
  • Poziom 16  
    adamek2451, błąd.
    Trzeba było od razu w oryginał iść. O ile same kółko jest stosunkowo drogie bo chyba 150 zł to śruba kosztuje z tego co kojarzę 10 -20 zł. Później sprawdzę dokładnie.
  • Moderator Samochody
    Kółko kosztuje poniżej stówki, śruba kilkanaście zł. Można dobrać lepsze śruby, bo ta ma nie za wiele gwintu który trzyma się w otworze wału - około centymetra dłuższe z dodatkową podkładką. Nawet chyba podobną twardość mają.
  • Poziom 23  
    Miałem przypadek z urwaniem się śruby: Klientka przyjechała passatem b4 1,9 tdi że jej silnik dziwne odgłosy wydaje podczas jazdy , stwierdziłem że koło pasowe ,,bije"i pewnie trzeba frezować wał ,ale wyceniłem naprawę i klientka zrezygnowała (pojechała szukać taniej). Po jakiś dwóch miesiącach wróciła na lawecie z urwaną śrubą .Zapytałem czy wał był frezowany-odpowiedź: nie , ale mechanik powiedział , wymienił kółko i powiedział ,że będzie dobrze. Moim zdaniem przyczyną było właśnie bicie koła pasowego lub zostawienie starej śruby,bo kleju to tam było aż za dużo (łeb nie wypadł z kółka ). Ja jak do tej pory montowałem zawsze śruby febi albo swaga i żadne auto nie wróciło,a zrobiłem tego sporo.....

    Dodano po 12 [minuty]:

    Ważne ,żeby obejrzeć płaszczyznę przylegania kółka do wału i w razie wątpliwości frezować wał i założyć nowe kółko (tylko nie topran i hans preis ,bo te mogą pękać -moje doświadczenia),nowa śruba -ja wymieniam po każdym odkręceniu- jednorazowa.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Klej na śrubkę koniecznie tylko nie za dużo (jedna kropelka wystarczy) w myśl zasady co za dużo to nie zdrowo.
  • Poziom 9  
    Teraz to już po ptakach, ale jeśli się urywa zła śruba to faktycznie człowiek nie ma żadnej szansy nawet klejąc ją a co do płaszczyzny to trzeba na 200% wał frezować bo koło na pewno będzie miało bicie, stało się i już się nie odstanie trzeba za głupotę płacić tylko dlaczego tak drogo silnik powinien być tak skonstruowany żeby przy takiej awarii było spotkanie tłoka z zaworami bezkolizyjne na pewno można to tak wymyślić, no ale z czego producent by miał zysk na częściach jeśli by ludzie nie kupowali dobre pytanie i zarazem odpowiedz, jeszcze nie zdjąłem głowicy brak pozytywnej koncentracji w mojej głowie.