Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo mk3 TDCI - napięcie zasilania PCM.

26 Lut 2012 12:40 6988 4
  • Poziom 20  
    Witam.
    Niedawno spotkała mnie przykrość ze strony alternatora. Postanowił zakończyć swój żywot przepalając diodę prostowniczą w mostku i
    dalszą drogę powrotną do domu (100km) pracować na zwarciu smażąc uzwojenia stojana tak abym nawet nie miał co myśleć o jego regeneracji.

    Zajechałem do domu podłączyłem kompa - kodów błędów brak ale ... wartość napięcia zasilania (Control module voltage) według komputera to ponad 58V (na zgaszonym silniku)!!!
    Pomyślałem że to fix ze strony regulatora napięcia, ale po wypięciu 3-pinowej wtyczki z regulatora alternatora nic się nie zmieniło.
    Po uruchomieniu silnika wartość napięcia lekko spadła na jakieś 54V i sobie "żyje" w okół tej wartości.

    Zmieniłem alternator na nowy ( podobno oryginał Visteona), dodatkowo przeczyściłem i zakonserwowałem punkty masy pod akumulatorem i przy silniku oraz wszystkie inne
    połączenia stykowe, które "namacałem". Ładowanie działa prawidłowo (altek utrzymuje 14,5V), kontrolka ładowania się nie świeci, sygnał zwrotny o obciążeniu alternatora chyba też
    jest poprawny, bo włączając wszystkie możliwe odbiorniki prądu po kilku sekundach wyłącza i nie pozwala mi włączyć grzania przedniej szyby.
    Wszytko niby pięknie ładnie ale ..... PCMscan/ScanXL pokazuje Control module voltage około 48V ( tak na zgaszonym jak i zapalonym).
    Funkcja "batt" w auto-teście zegarów pokazuje natomiast poprawnie 14,5V podczas pracy i około 13V na zgaszonym.

    Odczytałem więc dane z zamrożonych ramek i ... tam wartość jest normalna ( w granicach 14,3V) więc wcześniej było z kompem OK.

    Czy ktoś z Was miał czy spotkał się z podobnym problemem ? Bo już nie wiem co z tym zrobić, i jak to traktować. Czy można to zignorować (co na razie robię jeżdżąc do pracy),
    czy się nie okaże, że przez tą błędnie widzianą wartość komputer załapie fixa i np. postanowi zgasić auto przy wyprzedzaniu.

    Używam przystawki zrobionej na ELM327 + FTDI do USB.
    Wersje PCMSCAN 2.4.12 , 2.0.11, 2.0.7 a nawet 1.4.3 pokazują to samo,
    zarówno pod Win7 jak i WinXP.
    Ford Mondeo mk3 TDCI - napięcie zasilania PCM.

    Z góry dzięki za jakiekolwiek rady i wskazówki.
  • Poziom 42  
    Ty naprawdę czy na żarty chcesz się zastanawiać i weryfikować wskazania programu opartego na ELMie?
    Ten program jak i sprzęt to śmiesznota...
  • Poziom 20  
    Zawsze łatwiej wydać parę stówek w ASO na WDS'a...
    Wiele razy udało mi się poprawnie zdiagnozować i naprawić auto właśnie
    dzięki temu "śmiesznemu" programowi. I jak bym policzył, że za każdym razem
    wybuliłbym w ASO co najmniej 120zł to by była spora sumka.
    Poza tym przed awarią alternatora program pokazywał poprawną wartość napięcia na poziomie 14,5V a nic od tego czasu nie zmieniałem w komputerze - wiec co nagle mu się odwidziało ?

    Najpierw korzystam z dostępnych mi narzędzi jeśli to nie pomoże to wiadomo pewnie skończy się na WDS/IDS .
  • Poziom 34  
    Ten fejs b. często pokazuje głupoty, może posłużyć do celów hobbysticznych jedynie, nie do wiarygodnej diagnostyki.
  • Poziom 10  
    Czybyszew poradziłeś sobie z tym napięciem? Sprawdzałem takiego samego forda koledze i wyszło że napięcie ECU ma około 43V . Nie sądzę żeby to był błąd interfejsu. Kolega przyszedł do mnie bo dzieje mu się coś takiego "podczas jazdy spadają obroty, gaśnie silnik i włączają się światła awaryjne. Żeby nie zgasł silnik trzeba zwiększyć obroty." Sprawdziłem od razu napięcie ECU w moim samochodzie było około 14,5 V. Może to uszkodzenie sterownika?