Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1.6 1992r c16nz + LPG

Kris11zg 26 Lut 2012 15:03 10994 82
  • #1 26 Lut 2012 15:03
    Kris11zg
    Poziom 10  

    Witam ASTRA F 1.6 1992R C16NZ z LPG
    Przeczytałem już setki tematów związanych z problemami ale na każdym co innego nie mogę już dać sobie rady z moja astra ponieważ .Mam taki problem moja astra od pewnego czasu bardzo dużo pali 15l gazu po mieście to nie jest normalne i czy jadę bardzo oszczędnie czy nie i tak dużo pali nie wiem jak na benzynie bo po prostu nie jeżdżę na niej wymieniłem PAROWNIK ,FILTR GAZU .TERMOSTAT, CZUJNIK TEMPERATURY . Odchodzę od zmysłów ostatnio przerywał mi i strzelało z pod maski podczas jazdy przy przyśpieszaniu .wymieniłem ŚWIECĘ KOPUŁKĘ rozdzielacza ,PALEC. Przewody są ok nie dawno wymienione byłem u gazownika na regulacji gazu bo przeczytałem na forum żeby to zrobić gazownik wsadził coś w rurę wydechową wkręcił go na obroty do 2.5 do 3 tys i nie pracował regularnie z tłumika był taki odgłos jak by się samochód dławił takie delikatne przerywanie gazownik powiedział mi że mam wymienić świece kopułkę i palec bo ponieważ stwierdził ze jest wszystko ok wyregulowane tylko mi mieszanki nie przepala silnik więc wymieniłem wszystko tak jak napisałem wyżej i uruchomiłem silnik i jest to samo niestety chociaż nie zauważyłem już żeby mi szarpał i strzelał . Przewody podciśnieniowe dolotowe są całe nie widać żeby ciągnął lewe powietrze od filtru powietrza jest taka rurka wygięta w stronę silnika żeby nie ciągnął bezpośrednio pędu powietrza jeszcze są takie objawy że jak jest silnik rozgrzany jadę np z 80km/h dojeżdżam do świateł wrzucę na luz i mi gaśnie i tak za każdym razem SILNICZEK KROKOWY wykręciłem i jest wyczyszczony .Jeżeli zapomniałem o jakiejś informacji to proszę pytać aha instalacja jest LANDI RENZO 2 GEN sterowana komputerowo ma na przewodzie gazu od parownika do gaźnika taki jakby mały silniczek z przewodami podłaczonymi .BARDZO PROSZE O POMOC przepraszam że tak się rozpisałem ale chciałem żeby wszystko było jasne ; )

    0 29
  • #2 26 Lut 2012 15:06
    ravelation
    Poziom 21  

    A ile przedtem palił na mieście jeśli można wiedzieć??

    1
  • #3 26 Lut 2012 18:08
    wytrych121
    Poziom 21  

    Ciśnienie sprężania w cylindrach do sprawdzenia. Te silniki są wrażliwe na pracę na gazie jeżeli ciśnienie sprężania za małe. Na benzynie pracuje prawidłowo?

    0
  • #4 26 Lut 2012 20:21
    Kris11zg
    Poziom 10  

    wcześniej na 10l tankujac za 30zł robiłem 100km a teraz robie 70km

    Dodano po 5 [minuty]:

    a co do benzyny to własnie też nie chodzi równo wkręcając go do 2.5 do 3 tys tak chodzi dziwnie przerywając delikatnie ale kupując to autko sprzedawca powiedział ze silnik się "przyzwyczaił" do gazu i co racja to racja tak jakby lepiej pracował na gazie chodził i wszystko było ok i tak nagle się zaczęło dziać że dużo zaczął palić później po wymianie uszczelki pod głowicą zaczął tak nie równo pracować na biegu jałowym właśnie w tych granicach 2.5 do 3 tys obrotów

    0
  • #5 26 Lut 2012 21:30
    SEED_29
    Poziom 17  

    Rozumie że świece masz dedykowane to tego silnika z gazem, sprawdź cisnienie sprężania może byc przedmuch na przylgniach zaworowych stąd te strzały i duże spalanie, na próbe zdemontuj regulator ilości gazu i zamontuj regulator na zwykłą śróbe jak w instalacjach I generacji

    0
  • #6 26 Lut 2012 21:36
    Kris11zg
    Poziom 10  

    tak świece są NGK powiedziano mi ze są bardzo dobre do gazu .A w sumie jak kupiłem to autko to jak otworzyłem korek wlewu oleju to tak jakby spaliny się z niego wydobywały mechanik powiedział przedmuchy gdzieś tam są ale to tylko bd brał więcej oleju i spokojnie można jeździć. ALE wtedy normalnie palił 10 l góra na mieście to później zaczął dużo palić i tak wariować

    0
  • #7 26 Lut 2012 21:45
    SEED_29
    Poziom 17  

    Ja piszę o wypaleniu gniazd zaworowych lub zaworów, jeżeli miałeś wymienianą uszczelke głowicy to należało to sprawdzić teraz to tylko poprzez ciśnienie możesz to sprawdzic ale to mało dokładny pomiar poza tym rozrząd mam nadzieje że sprawdzałeś tak profilaktycznie czy nie przeskoczył

    0
  • #8 26 Lut 2012 22:04
    Kris11zg
    Poziom 10  

    mechanik to robił wszystko mówił że tam w silniku jest wszystko ok a co do rozrządu to nie wiem czy mu nie przeskoczyło coś

    0
  • #9 26 Lut 2012 22:18
    uchpal
    Poziom 12  

    pierwsze co ma wpływ na zwiększone spalanie w każdym aucie to zapchany filtr powietrza i już inna mieszanka.Miałem podobny problem z oplem calibrą,szarpał,dusił się i strzelał w tłumik,chlał 16l.wymieniłem filtr powietrza zresetowałem kompa,pochodził 10minut na wolnych i ok.sprawdz.Druga wersja przebicie na przewodach WN.A jak to nic nie da sprawdz czy na parowniku lpg masz plastikowe pokrętło odpowiedzialne za elastyczność membramy lpg w parowniku.Jaki to model parownika.

    0
  • #10 26 Lut 2012 22:36
    Kris11zg
    Poziom 10  

    a wiec od razu przepraszam że nie napisałem wcześniej filtr wymieniłem ostatnio powietrza na parowniku jest jedno pokrętło plastikowe do ustawiania wolnych obrotów a drugie do spuszczania tego syfu z parownika filtr paliwa oleju i powietrza wymieniłem przy wymianie uszczelki pod głowicą a parownik jest LANDI RENZO nowy bo tamten padł a nie chciało mi sie go regenerować a parownik dokladnie jest taki jak ten tylko ze tam moc KM jest do 130 jakos tak dobrany był http://allegro.pl/nowy-reduktor-landi-renzo-se-81-m-do-260-km-i2169931040.html

    Dodano po 3 [minuty]:

    oczywiście filtr gazu także jest wymieniony bo tamten stary to polowe jego prawie nie było taki zjedzony był chyba od nowości nie wymieniany i może przez to padł reduktor ale to już sprawa zamknięta wszystko nowe jest

    Dodano po 4 [minuty]:

    a co do takich jakiś przemian w autku to opony ma 195/50/15 wiem troszkę duże ale to nie jest możliwe żeby on aż tyle przez to palił nawet te pól litra więcej niech pali ale nie 5 więcej .I końcowy tłumik Basowy taki "sportowy" jest ale moim zdaniem to raczej nie ma znaczenia na spalanie

    0
  • #11 26 Lut 2012 22:54
    uchpal
    Poziom 12  

    i nowy parownik po wymianie oddałeś do gazownika który go ustawił tak?jeśli strzela czyli za dużo gazu za mało powietrza...za dużo gazu wieksze spalanie.ja robiłem to tak.Gazownik ustawia tak,aby emisja szkodliwych substancji mieściła się w normach.Odczep akumulator na 30 sekund,podłącz,zapal,10 min na wolnych wystarczy,pokrętłem plastikowym ustawiasz docisk sprężyny do membramy w parowniku,im mniejszy tym membrama odchyla się bardziej i więcej gazu wchodzi do parownika,ale ilość powietrza jest stała.delikatnie rusz pokrętłem w prawo,dosłownie co 2,3 mm obrotu i słuchaj silnika jeśli zgaśnie i się dusi to za dużo,za mało lpg,cofnij do pozycji gdzie jest na granicy i równo chodzi na wolnych.Sprawdz ile po regulacji pali.A czasami stożka nie masz???

    Dodano po 9 [minuty]:

    acha...jeszcze jedno,membramy w parowniku lpg są polskie i orginalne włoskie,te drugie to cudo,te pierwsze to badziew bo guma jest sztywniejsza i nie poddaje się oporowi gazu lpg,jest je ciężko regulować,mam nadzieje że jakiś odkrywca nie wsadził ci w nowy parownik polskich membram.

    0
  • #12 26 Lut 2012 22:55
    Kris11zg
    Poziom 10  

    powiem ci ze właśnie kręcił mechanik tymi obrotami są ustawione i byłem u gazownika na regulacji to dosłownie wsadził mi coś w rurę wydechową drugi wsiadł do auta wkręcił go na te 2.5 do 3 tys obrotów i tak przerywa delikatnie z tłumika i mówi do mnie że instalacja jest prawidłowo wyregulowana i żebym wymienił świece itd bo mi niby nie spala dokładnie mieszanki i dlatego tak jest a po za tym mówi ze jest wszystko ok na komputerze . Także nie wiem o co już tu chodzi a gazownik nie byle jaki najbliższy w promieniu 100 km co robi te instalacje i w sumie każdy jeździ do niego bo ma bardzo dobrą renome

    0
  • #13 26 Lut 2012 23:01
    uchpal
    Poziom 12  

    ok.nie chce być mądrzejszy od tego gazownika,mówie tylko co ja przechodziłem ze swoim oplem.Ustawiłem go sam mimo że gazownik ustawiał na kompie,palił 16,pali 8.5 na trasie,11 w mieście.To samo robiłem z autem żony i tym samym pokrętłem.

    0
  • #14 26 Lut 2012 23:08
    Kris11zg
    Poziom 10  

    nie nie jest wszystko włoskie nowe ale kurcze tam jest tylko to pokretło do wolnych obrotów powiem ci ze byłem przy tym jak mi mechanik inny to ustawiał i własnie kręcił tym pokrętłem i sie robiły wysokie obroty to zmniejszył do najmniejszego ale takiego że pracował na niskich obrotach równiutko nic nie szarpał ani się nie dławił

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co do tego to na tamtym starym parowniku tak samo palił dużo z tym że tamten się
    skończył po prostu wsadziłem nowy i nadal jest to samo

    0
  • #15 26 Lut 2012 23:12
    uchpal
    Poziom 12  

    tak,tylko ze pokrętło ma zakres bardzo duży,i te same ustawienia osiągasz na powiedzmy trzech innych pozycjach tego pokrętła.im bardziej wkręcony jest ten regulator tym mniejsza komora parowania lpg.Jak za bardzo się zbliżysz do granicy to objawem bedzie ze np.przy 100 km na godzine jeśli puścisz auto na luz to zgaśnie.A gazownik ustawia nie pod oszczędność tylko pod gazy z rury,aby normy się zgadzały,tak?

    0
  • #16 26 Lut 2012 23:21
    Kris11zg
    Poziom 10  

    no niby tak a mi gaśnie jak się nagrzeje autko tak porządnie to gaśnie jade z 60 70 np wcisnę sprzęgło i gaśnie albo dojeżdżam do świateł i to samo ale to tak dziwnie bo nie zawsze gaśnie od czasu do czasu nie raz że jadę to ciągle a nie raz to i przez 2 3 dni nic się nie dzieje

    Dodano po 3 [minuty]:

    a co do tego stożka napisałeś wcześniej to o co ci chodziło z nim?? jaki stożek

    0
  • #17 26 Lut 2012 23:27
    uchpal
    Poziom 12  

    Zależne to od gęstości powietrza,rano inne,wieczorem inne,jeśli już teraz gaśnie,znaczy ze jesteś przy granicy,za dużo tlenu,za mało gazu.w takim wypadku jedyne co mi się nasówa to wypadek jak zamówiłem membramy polskie i za cholery nie mogłem zejść poniżej 16l,bo były za twarde.A silnik mam 2.0.jeśli masz czas,i się nie boisz idzie to sprawdzić wzrokowo.jeśli nie, musisz się dowiedzieć czy do twojego modelu parownika są membramy włoskie,i jakie masz obecnie.

    0
  • #18 26 Lut 2012 23:35
    Kris11zg
    Poziom 10  

    kurcze kupowałem ten parownik na allegro u 'super sprzedawcy' miał ich sprzedanych ok 120 cos jak dobrze pamiętam i same pozytywne komentarze do tych parowników i jakoś co tak na mnie trafiło ze akurat ja mam trefny a po za tym jeżeli na starym parowniku palił mi 10 a pózniej zaczął palić 15 wymieniłem na nowy i dalej ten pali 15 .a po za tym na tym parowniku z tyłu są śrubki tak jak by miały plomby czy coś żeby nie rozkręcać o gwarancje chyba chodzi a wszystkie papiery co do niego były to wszystko po angielsku i po włosku było ze oryginał itd A i jeszcze dodam ze szczelność instalacji jest też ok nic nie wycieka chociaż czasem śmierdzi mi gazem tak z przodu auta ale przez chwile i to tez nie zawsze dość rzadko się to zdarza

    0
  • #20 26 Lut 2012 23:41
    Kris11zg
    Poziom 10  

    Czego ja już nie wymieniłem w tym aucie żeby to mniej paliło i gdzie ja jeździłem masakra już nie daje sobie rady z tym i sie przygotowuje do sprzedaży ale szkoda mi go bardzo części tanie są a po za tym ja wszystko nowe oryginalne kupuje do niego i jest naprawdę w super stanie

    Dodano po 2 [minuty]:

    http://allegro.pl/reduktor-parownik-landi-renzo-se81-se-81-130-km-i2040213997.html dokładnie taki jak ten kupiłem

    0
  • #21 26 Lut 2012 23:44
    uchpal
    Poziom 12  

    podziwiam że tak dbasz,i wspułczuje problemu.Ale uważam że zawsze jest wyjście,trzeba tylko problem zrozumieć i prześledzić początki jego wystąpienia.Moge wysłać materiały o lpg może to coś pomoże.A jedno jeszcze zapytam,u kolegi w fordzie,spalanie zwiekszyła uszkodzona sonda lambda,byłeś na odczytaniu błędow kompa?

    0
  • #22 26 Lut 2012 23:45
    Kris11zg
    Poziom 10  

    a co do tego starego praownika ja sie spytałem gazownika bo mówił ze mi padł parownik a ja do niego że można zregenerować go a on do mnie przestań zabawy przy tym a nie posłuży ci tak długo jak nowy parownik i że bez sensu robić regeneracje

    0
  • #23 26 Lut 2012 23:48
    uchpal
    Poziom 12  

    głupie gadanie,koszt zestawu regeneracji to ok 50-75 zł,i masz nowy parownik,aluminiowa obudowa się nie zużywa bo niby od czego.

    0
  • #24 26 Lut 2012 23:49
    Kris11zg
    Poziom 10  

    hmm powiem ci że co do sondy to mi sprawdzał jak z tym parownikiem miałem problem i mówił ze to jest wszytko ok tylko trzeba parownik wymienić ahh w sumie to ja nawet nie mam pomysłu gdzie jechać tu na jakieś ustawienia w tej Zielonej Górze tych pseudo mechaników to jest kupa kasują a nic nie robią a co do tych materiałów możesz podesłać poczytam sprawdzę jeszcze raz wszystko a w między czasie może ktoś bd kto miał identyczny problem i też coś podpowie

    0
  • #25 26 Lut 2012 23:50
    uchpal
    Poziom 12  

    moge ci opisać jak na dłoni jak instalacje rozebrać.Mi też tak gadali abym kase wywalał.Dobra,materiały podeśle na maila jak podasz.a co do sondy,czy ten pan gazownik podłączył twoj komp od auta po czytnik kodów??

    0
  • #26 26 Lut 2012 23:51
    Kris11zg
    Poziom 10  

    i nie wiem jeszcze czy to normalne ale jakoś wujek ostatnio do mnie jak odpaliłem to mówi ze jakoś dziwnie wtryskiwacz chodzi tak tyk tyk tyk tak stuka dziwnie szybko

    0
  • #27 26 Lut 2012 23:53
    uchpal
    Poziom 12  

    tak tyka to raczej nie wtrysk tylko klapka przepustnicy,ponieważ wtryski nie mają ruchomych części.Jak zimny silnik to głośniej tyka

    0
  • #28 26 Lut 2012 23:54
    Kris11zg
    Poziom 10  

    tak podłaczył pod jakies urządzenie i tam wykazywało coś pod ta sonde kabel właczał i jescze jakimś drugim urządzeniem sprawdzał ją 2 urządzeniami ją sprawdzał i mówił ze ona jest ok

    Dodano po 18 [sekundy]:

    a mail falubaz1-1992(malpa)o2.pl

    0
  • #29 26 Lut 2012 23:56
    uchpal
    Poziom 12  

    Ok, mam propozycje, czy wiesz gdzie masz złącze diagnostyczne komputera auta?

    0
  • #30 26 Lut 2012 23:57
    Kris11zg
    Poziom 10  

    tam gdzie można wsadzić wtyczkę od kompa tak??

    0
  Szukaj w 5mln produktów