Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bardzo nierówna praca silnika - Fiat Bravo 1.6 16v po wymianie uszczelki pod

26 Lut 2012 15:44 10597 17
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich,mam wielki problem z moim Fiatem Bravo 1.6 16v 103km,chodzi o to że wczoraj odebrałem samochód z warsztatu,była wymieniana uszczelka pod głowicą,tyle że po tej naprawie silnik pracuje prawie jak traktor i strasznie się trzęsie, drgania przechodzą na cały samochód i jakby trochę falowały obroty, dodam, że przed oddanie do warsztatu mocno falowały, ale pracował cicho.Dwa tygodnie temu wymieniłem olej(10w40) z filtrem, świece i filtr oleju.Myślałem, że może cewka, ale po kolei ściągałem kable ze świec i po każdym ściągnięciu silnik gorzej pracował, wiec uznałem, że wszystkie cylindry pracują, wykręciłem i wyczyściłem silniczek krokowy benzyną, założyłem i nie ma żadnej poprawy, dodam, że im bardziej silnik się nagrzewa, tym gorsza praca, odpala świetnie i dobrze wchodzi na obroty, w czasie jazdy ma normalną moc, czasami szarpnie na niskich obrotach a dojeżdżając do świateł nie gaśnie.Czy jest ktoś kto może mi pomóc? Z góry dziękuje.

    Pisownię poprawiłem, nie zmieniając jej treści. Proszę dbać o ortografię, jak i treść kolejnych wypowiedzi!
    [Z]
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Moderator Samochody
  • Poziom 41  
    rafalrychert1 napisał:
    Czy jest ktoś kto może mi pomóc?

    rafalrychert1 napisał:
    wczoraj odebrałem samochód z warsztatu

    Ja bym takiego nie odebrał a jeżeli już to powrót i niech sprawdzą co nie tak zrobili.
  • Poziom 10  
    Nie wiem jak był składany rozrząd,kurcze myśle że złożony profesjonalnie bo samochód był robiony w zaprzyjaźnionym serwisie nissan,zawsze jak mi coś robili,to wszystko było ok.
    Kurcze jeśli rozrząd to i pewnie zawory teraz do wymiany;-( mylę się? Jutro jadę do nich na poprawę.
  • Moderator Samochody
    Skoro jeździ to zawory raczej są całe, natomiast nie sądzę aby serwis Nissana miał blokady do silnika Fiata...
  • Poziom 10  
    Witam,byłem dzisiaj w serwisie i jest tak,rozrząd był ustawiony bez blokad,lecz mimo to ustawiony był dobrze,przekonałem się na własne oczy,przy okazji zmierzyli mi ciśnienie i wynosi ok 15 atmosfer,sondę lambda,i cewkę która według mechanika nie działa prawidłowo,wiec postanowiłem poszukać gdzieś na szrocie takiego silnika,znalazłem i przełożyłem na próbę cewkę i dalej to samo,przełożyłem też silniczek krokowy,ale po zamianie obroty zwiększyły się do 4 tyś obrotów i tak się utrzymywały.Dodam że w tej chwili spalanie jest bardzo duże.Biorąc poprawkę że to są części używane zamówiłem na jutro nową cewkę.Kurcze co się mogło stać.
  • Poziom 9  
    A po zmianie krokowego odłączałeś akumulator?
  • Admin grupy Samochody
    rafalrychert1 napisał:
    ,rozrząd był ustawiony bez blokad,lecz mimo to ustawiony był dobrze,przekonałem się na własne
    Ubawiłeś mnie do łez :D :D :D .Tego nie da się ustawić bez blokad.Zamiast cewki-zamów sobie blokady,poniesiesz mniejsze koszty.
  • Poziom 10  
    Nie odłączyłem akumulatora,a powinienem?Dzisiaj dostałem do sprawdzenia i nową cewkę i silniczek krokowy i było dokładnie tak samo:-( a na dodatek dzisiaj na wolnych obrotach zaczął mi gasnąć;-( chyba bez kompa się nie obejdzie.
    Do T5. kolego ten samochód był już kiedyś ustawiany bez blokad i nie było problemu,silnik chodził równo i bardzo ładnie.
  • Poziom 27  
    Ktoś popełnił błąd jakiś i musisz to naprawić komp Ci raczej w tym nie pomoże.
    Ustawić bez blokad się da ale wymaga to wielkiej staranności myślenia i dokładności.
    Jak w każdej czynności dotyczącej mechaniki wymagane jest myślenie, dokładność staranność i sprawdzenie, ale wiadmo że blokady są lepsze sztanca i nie ma prawa być pomyłki . Z drugiej strony blokady nie są aż takie drogie, zobacz na allegro.
  • Poziom 12  
    ,lecz mimo to ustawiony był dobrze,przekonałem się na własne oczy czy te oczy moga kłamać bardzo mnie to ciekawi jak się przekonałeś :) ja dale obstawiam rozrząd sam to przerabiałem
  • Poziom 9  
    kolego w twoim przypadku to może być dużo przyczyn takich objawów nie równiej pracy silnika sprawdź jak możesz wszystkie połączenia czujników może jakieś wtyczka się zabrudziła podczas wymiany uszczelki albo gdzieś jakiś wężyk nie jest podłączony albo przetarty i silnik zasysa lewe powietrze
  • Poziom 10  
    Do T5 jednak miałeś racje,a raczej mam nadzieje,właśnie zadzwonił do mnie kumpel,popytał się i dowiedział się od kogoś tam,że jeżeli głowica nie była rozbierana to da się ustawić dobrze rozrząd,lecz w moim przypadku głowica była planowana wiec też musiała być
    rozebrana,a w takim przypadku nie da się ustawić rozrządu tak żeby nie przestawić zapłonu.
    Chodzi o jakieś kółka w głowicy,nie wiem dokładnie o jakie bo się na tym nie bardzo znam,dał mi namiar na mechanika z serwisu który ustawi mi to poza serwisem,wiec dzwoniłem i się umówiłem na sobotę.Teraz to wszystko ma jakiś sens,bo jak dla mnie jest do dziwne że silnik po remoncie a nie chce poprawnie działać.
  • Poziom 30  
    Ręce opadają, nie da się tego silnika poprawnie ustawić bez blokad i już, jak Ci to piszą to twierdzisz że to coś innego więc po co pytasz jak wiesz lepiej. Ustaw poprawnie rozrząd jeśli będziesz miał jeszcze jakiś problem spróbujemy pomóc.
    pozdr
  • Poziom 10  
    Sorry ale już sam nie wiedziałem kogo słuchać,bo każdy inaczej mi mówił,ale tak zrobię w sobotę ustawię i się zobaczy,mam nadzieje że będzie ok.
  • Poziom 10  
    Witam po przerwie,dzisiaj byłem ustawić ten rozrząd,więc rozrząd ustawiony a silnik pracuje prawidłowo,jak przczółeczka ;-). Dziękuje wszystkim za pomoc.Zamykam temat