Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 2004 r Nie odpala- kody bledow

26 Lut 2012 21:01 5140 8
  • Poziom 9  
    Panowie mam ostatnio dość ciekawą zagadkę z Volvo. Otóż nie można uruchomic silnika. Problem pojawia się w momencie gdy wszystkie wskazniki na desce nie dzialaja. Nie mozna rowniez odczytac kodow bledow, operacje jest wtedy nie dostepna. Gdy jednak uda sie uruchomic silnik sa takie oto bledy.
    1) Engine ECU
    a) Accelerator pedal position- Communication error M123 PSID91 FMI9
    b) Cruis control switch status -Component failure M128 OSID161 FMI12
    c) Road speed -Communication error M128 PID84 FMI9
    2) Vehicle ECU
    a) SAE J1708/J1587 - data link. Data erratic MID144 SID250 FMI2
    3) [b] G/Box ECU
    a) SAE J1708/J1587 - Communication error MID130 SID250 FMI9
    Gdy wszystko jest OK, wszystkie w/w bledy sa nieaktywne. Usuwam je ale gdy problem sie pojawi ponownie - powracaja jako nieaktymne.
    W piatek nie bylo tak zle. Problem sie pojawial podczas jazdy i czasami. Dzisiaj juz na postoju. Zatem jest gorzej.
    Na desce rozdzielczej dzialaja tylko zegary powietrza i predkosciomierz (podczas jazdy). Pozostale wskazniki (cisnienie turbo, cisnienie oleju, temperatura cieczy, obrotomierz oraz wszystkie ukryte pod haslem "wskazniki " - nie dzialaja. Zamienialem deske rozdzielcza ale bez zmian. Sprawdzalem przewody dwa czerwone pod kabina odpowiedzialne za deske ale nic nie znalazlem. Najdziwniejsze jest to ze podczas jazdy gdy wskazniki przestaja dzalac silnik pracuje nadal bez problemu. Gdy zgasze silnik w tym momencie jest problem z jego uruchomieniem.
    Prosze Was o rade.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 22  
    sprawdz skretke przewodów od VECU
  • Poziom 9  
    Sprawdzalem przewody po prawej i lewej stronie. Nic nie znalazlem. Moze to jest dziwne i zbieg okolicznosci ale w momencie gdy jest problem z uruchomieniem silnika, gwaltownie zwalniam hamulec reczny wszystko wraca do normy, a gdy zaciagam reczny problem powraca (chociaz nie zawsze). Moze cos nie laczy pd bezpieczkikami? Sam juz nie wiem :|
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Masz problemy z komunikacją modułów lub zsilaniem.
    Te przekaźniki z góry 4 szt. o szerszych pinach, mają wpływ na zasilanie różnych grup modułów - zamień je miejscami lub podmień. Co do skrętki CAN to one schodzą się w schowku za siedzeniem pasażera.
  • Poziom 9  
    Przekazniki wymienilem na nowe - bez zmian. Zobacze jeszcze dokladniej te skretki za siedzeniem. Dzieki bardzo.
  • Poziom 16  
    kubica77 napisał:
    Moze to jest dziwne i zbieg okolicznosci ale w momencie gdy jest problem z uruchomieniem silnika, gwaltownie zwalniam hamulec reczny wszystko wraca do normy, a gdy zaciagam reczny problem powraca (chociaz nie zawsze).

    Nie zbieg okoliczności -> volvo poziomuje się dopiero po zwolnieniu hamulca, kabina dostaje przechyłu, wiązka pod kabiną się ugina i zaczyna łączyć -> co pozwala mi w 90% stwierdzić, że masz problem z instalacją w miejscu, gdzie się ugina razem z kabiną. (a i po kodach błędów też widzę). NIE SZUKAJ problemu w zasilaniu deski. Problem jest tylko i wyłącznie z szyną danych.
    Wiązka od strony kierowcy pod kabiną. W miejscu zgięcia wiązki -> skrętka dwóch przewodów pomarańczowy z szarym (obstawiam przerwę w obwodzie pomarańczowego). Odizoluj całą wiązkę od mocowania jej do metalowego wspornika kabiny... ze 30cm poza zgięcie i zobaczysz kilka kabli zaizolowanych dodatkowo / odizoluj, bo tam pod izolacją znajduje się zwinięty naddatek kabli. Tam szukaj w I kolejności.

    PS. I pewnie to jest I-Shift... i zapomniałeś powiedzieć, że nie chce uruchomić silnika, gdyż wyświetla, że jest na biegu mimo, że jest w pozycji N ???
  • Poziom 9  
    Sprawdze jeszcze raz dokladniej te przewody o ktorych piszesz. Masz racje, jest to I-Shift ale nie ma takiej informacji o ktorej piszesz. Poprostu na wyswietlaczu dotyczacym przelozenia nie ma nic. Sa puste kwadraty.
    Oto kilka zdjec. Przepraszam za slaba jakosc

    1) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ae7adb9d7168ed6.html
    (W takiej takiej sytuacji odpala bez problemu)
    2) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21a649826af6f5f0.html
    3) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ff9d275dd9688cb.html
    4) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a78f067e2de9f057.html
    5) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfa1fcd39937e055.html
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Nadal twierdzę, że uszkodzona jest wiązka kabli, bądź wiązki. Należy pomierzyć kable, bo wzrokowo często wyglądają dobrze, choć są upalone.
    (co ma niby wyświetlić wyświetlacz jeśli nie dostaje danych zebranych wcześniej przez ECU silnika..).
    Oczywiście nie będę rozpisywał się nad przebiegami wszystkich kabli i pinologią w kostkach. Jak sobie nie poradzisz pozostanie wezwać fachowca :P
  • Poziom 9  
    Dziekuje kolego coralgol1976. Miales racje. Pomierzylem dokladnie miernikiem te przewody o ktorych pisales. Pomaranczowy byl przerwany w dwoch miejscach na zgieciu. Tak jak pisales, na oko wygladaly wporzadku. Dziekuje bardzo za pomoc. Pozdrawiam.