Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Polar PFL 800 - wymiana grzałki

27 Lut 2012 19:49 5965 10
  • Poziom 9  
    Witam,

jestem kompletnie "zielona" i "atechniczna", z góry przepraszam!

Mam pralkę Polar PFL 800 i przestała grzać wodę. Pierze normalnie, ale woda jest zimna. Nawet jako blondynka domyślam się, że to grzałka. Nie stać mnie na wzywanie serwisanta (zażyczył sobie 150zł + koszt części), a podobno grzałka kosztuje od 40zł, znalazłam sklep z grzałkami, ale powiedzieli, że mam przynieść na wzór tą zepsutą. Odkręciłam blachę z tyłu pralki i.... koniec. Widzę pasek klinowy, widzę chyba silniczek i tyle.

Gdzie jest grzałka w tej pralce?

Z góry dziękuję za wyjaśnienie, bo nigdzie nie mogę znaleźć żadnego schematu tej pralki.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Cała grzałka wygląda tak;

Pralka Polar PFL 800 - wymiana grzałki

a na zewnątrz bębna widać tylko to jasne po lewej stronie zdjęcia.
  • Poziom 9  
    Bardzo dziękuję!
    Czyli jak rozumiem muszę odkręcić całą tą blachę z przodu, tak?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Tak, a zacznij od wyjęcia fartucha z otworu w przedniej blasze. Jest on zabezpieczony wkoło opaską z drutu, króry wczesniej trzeba wyjąć.
  • Poziom 9  
    Ok, dziękuję, te śrubki na dole mam strasznie zardzewiałe, ale już się za to biorę, dziękuję za pomoc!
  • Poziom 9  
    Znalazłam grzałkę, jest na niej napisane SHD 03125 tylko teraz mam dwa pytania jeszcze:

- jak ją wyjąć? jak ona jest tam przymocowana? bo widzę tylko jedną nakrętkę i trzy kabelki, a jak ciągnę to nie chce wyjść.
    - czy ten model grzałki jest ogólnodostępny? jeśli nie to jakim modelem mogę go bez obaw zamienić?

Z góry dziękuję!
  • Pomocny post

Specjalista AGD
    Witam.
    Poczytaj tutaj a jak ją już wymontujesz to z grzałką do sklepu i na pewno coś dobierzesz.
  • Pomocny post