Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proszę o Poradę Mercedes W201 190E 2.0 K-JETRONIC góra silnika >?

carmann1 27 Lut 2012 21:00 4713 17
  • #1 27 Lut 2012 21:00
    carmann1
    Poziom 8  

    Witam posiadam pewien problem z silnikiem w w/w Mercedesie ,mianowicie
    Auto zostało zakupione ze zużytym wałkiem rozrządu krzywki 1 cylindra od strony rozrządu były ''wypiłowane'' zużyte z czego jedna zeszlifowała się definitywnie ,stopki też zużyte na 1 cylindrze z wytartymi rowami ,reszta dźwigienek z rysami poprostu góra złom-aczkolwiek silnik chodził na wolnych obrotach całkiem dobrze po dodaniu gazy wiadomo dzwoniła cała góra (tak mi się wydaje) ale chodził na wszystkich cylindrach nawet z wydechu spaliny po dźwięku wylatywały sobie równo bez żadnych pufnięć pierdzeń czy tym podobne (silnik było czuć wyraźnie że nie miał już swojej pełnej mocy około 20 % na pewno uciekło). Zatem został do tego silnika zamontowany drugi wałek rozrządu od silnika 2.3 E po sprawdzeniu wstępnym pomierzeniu wyszło że jest taki sam ,dodatkowo został zamontowany zestaw czyli w/w wałek rozrządu z kompletem dźwigienek i sprawną hydrauliką (zestaw dobry sprawy bez oznak większego wyeksploatowania) bez rys przytarć-wszystko wymyte drożne kanały dźwigienki magistrala-(ciśnienie oleju silnika bynajmniej na zegarku było wzorowe-zegary nie był pod nić ''podpinany na lewo) itp ,po ustawieniu rozrządu 1 cylinder GMP ,Aparat zapłonowy na znak wskazujący zapłon 1 cylindra,wał ustawiony na znak OT,silnik przekręcony kluczek kilka razy nic nie blokowało.Po odpaleniu (bardzo ciężkim) silnik pracuje ledwo na 2 cylindry bodajże 1,3 a 3 i 4 zero reakcji świece mokre iskra jest .
    Sprawdzano kilka razy rozrząd ,zapłon wszystko wyszło ok i za groma nic nie można zrobić dalej ,Proszę o porady sugestie co to może być ,dodam że nawet znowu założono stary wałek celem sprawdzenia Ta sama sytuacja ,ręce opadają.Przepraszam za wszelkie błędy (na wszelki wypadek dodam łańcuch rozrządu cichy bez grzechotania ,napinacz łańcucha sprawny ciśnienie oleju jak pisałem ok oraz nic nie wskazywało na wydmuchaną uszczelkę głowicy).
    Proszę kumatych o odniesienie się do tematu.

    0 17
  • #2 27 Lut 2012 21:53
    wojtekryba
    Poziom 32  

    carmann1 napisał:
    po ustawieniu rozrządu 1 cylinder GMP ,Aparat zapłonowy na znak wskazujący zapłon 1 cylindra,wał ustawiony na znak OT,.


    To jeszcze nie wszystko.

    Może przestawiony rozrząd o 180 stopni. (zamiast zamkniętych zaworów pierwszy cylinder jest w mijance)

    0
  • #3 27 Lut 2012 21:55
    bartek_j
    Poziom 35  

    Zamień kable 3 z 4 ;)

    0
  • #4 27 Lut 2012 22:05
    carmann1
    Poziom 8  

    To jeszcze nie wszystko.

    Może przestawione o 360 stopni. (zamiast zamkniętych zaworów pierwszy cylinder jest w mijance)

    Najgorsze że jedni radzili 1 cylinder na przecięciu a inni że 4 cylinder
    z tego co pamiętam to teraz jest ustawione 1 cylinder krzywki obie na dole zawory zamknięte wałek na znaku czyli nacięcie względem wycięcia w głowicy teraz nasuwa się pytanie czy wałek od 2.3 daje inne fazy rozrządu ?

    Jeżeli byś mógł opisz mi krok po kroku ustawienie rozrządu według Ciebie
    Czyli jak wałek jak wał aparat (dla pewności) Wole wypytać o każdy detal niż rżnąc znawcę dlatego opisuje krok po kroku.

    Dodano po 3 [minuty]:

    kable 3,4 z tego co pamiętam podmieniałem ( wogóle już były tam wszelkie dowolne kombinacje logicznie się starałem ,pozatym zgodnie 1-3-4-2 aparat zgodnie z ruchem wskazówek zegara zgodnie z kierunkiem obracania się silnika.
    Dodatkowo zamontowałem cały zestaw zapłonowy nowy kable+świece+kopułka+palec -zapłonem nie ruszałem (zapłon bez podciśnienia)
    Kolejna ciekawostka ze bez dekla zaworów pali od dotknięcia a po dokręceniu założeniu puszek odm itp kiepsko pali trzeba długo mechalć zanim zacznie pali ale szarpie trzęsie jakby się zalewał i można mu wypiąć 2 i 4 przewód wys nap i dalej chodzi na 2 cyl

    0
  • #5 27 Lut 2012 22:09
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Krzywki na dole to mijanka.

    U góry mają być to wtedy zawory zamknięte.

    Dodano po 3 [minuty]:

    carmann1 napisał:

    Kolejna ciekawostka ze bez dekla zaworów pali od dotknięcia a po dokręceniu założeniu puszek odm itp


    aaaa!!

    Tu szukać problemu.

    Może się dekiel zdeformował blokuje gdzieś dzwigienki .

    0
  • #6 27 Lut 2012 22:15
    carmann1
    Poziom 8  

    aaaa!!

    Tu szukać problemu.

    Może się dekiel zdeformował blokuje gdzieś dzwigienki .[/quote]

    Ok poszukam tam problemu najgorsze jest że jest stuk metaliczny jakby zaworu nie wskazuje na stukot np panewki ,nie jestem dyrygentem ale uczepiłem się 2 cylindra ,bo jeszcze zaobserwowałem kolejne zjawisko takie jak na obu wałkach na różnych dźwigienkach stopka ma luz w miejscu stuku z wałkiem gdy zawór zamknięty podmieniałem wszystko nawet szklanki ,wszystko drożne smarowanie jest ,żadna inna dźwigienka nie ma luzu a ta jedna ma i się uczepiłem tez tego.

    Przepraszam że tak głowę suszę ale chce wchłonąć trochę wiedzy od kogoś kto ma pojecie ,czy mógłbyś podać mi swój schemat ustawienia rozrządu krok po kroku dla mojego spokoju psychicznego ,bo siedzę na dworku i godzinami grzebię i nic.

    0
  • #7 27 Lut 2012 22:23
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Sorry ale nie da się.

    Za dużo nagrzebane ,trzeba by się temu przyjżeć.

    0
  • #8 27 Lut 2012 22:27
    carmann1
    Poziom 8  

    Ba przyjrzeć się łatwo powiedzieć ale przykładowo dzieli nas odległość ( hipotetycznie co do przyglądania) Hm czy tak nagrzebane przełozona góra z innego padalca i tyle.

    Pytania które mnie nurtują czy wałek od 2.3 jest ten sam co w 2.0-wegług wieści Gminnej tak

    Następne :
    Ustawienie rozrządu czyli dokładnie jaki znak na wale czy znak OT czy inne jest tam pełno zer i innych znaków.

    1 cylinder góra GMP ,Krzywki na dole i znak na wałku wycięcie z prawej strony do wycięcia głowicy ??

    to wszystko dla pewności
    A najważniejsze ustawienie wału jak w/w

    0
  • #9 27 Lut 2012 22:30
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Jak zamontowałeś napinacz ? Rozłożyłeś go na części pierwsze i założyłeś jak podaje producent ? Jeśli nie, za parę km ukręci ci wałek rozrządu z powodu zbyt mocnego napięcia łańcucha

    0
  • #10 27 Lut 2012 22:31
    Don de Leon
    Poziom 24  

    carmann1 napisał:

    Ok poszukam tam problemu najgorsze jest że jest stuk metaliczny jakby zaworu nie wskazuje na stukot np panewki ,nie jestem dyrygentem ale uczepiłem się 2 cylindra ,bo jeszcze zaobserwowałem kolejne zjawisko takie jak na obu wałkach na różnych dźwigienkach stopka ma luz w miejscu stuku z wałkiem gdy zawór zamknięty podmieniałem wszystko nawet szklanki ,wszystko drożne smarowanie jest ,żadna inna dźwigienka nie ma luzu a ta jedna ma i się uczepiłem tez tego

    Może zawory nie domykają się? Ciśnienie zmierzone?

    0
  • #11 27 Lut 2012 22:37
    carmann1
    Poziom 8  

    napinacza nikt palcem nie dotykał ,koło zębate założone na wałek rękami i tyle ,a potem znaki się zgadzały kręcone silnikiem kilka razy kluczem za wał i wszystko wskazywało ok.

    Dodano po 2 [minuty]:


    Może zawory nie domykają się? Ciśnienie zmierzone?[/quote]


    Co do tego nie mierzyłem kompresji wiem to źle powinienem ale chwilowo nie miałem czym a czy domykają nie wiem do końca ,lecz wcześniej na zużytej górze silnika tak jak pisałem chodził dobrze na wolnych nawet ładnie jeździł ,żadnych przypiardów w rurę czy coś w tym rodzaju ,tylko po zamontowaniu Nowego zestawu wyszedł lekki dramat

    0
  • #12 27 Lut 2012 22:41
    Don de Leon
    Poziom 24  

    Ja bym na początek zmierzył ciśnienie, przynajmniej wykluczyłbyś lub namierzył coś.

    0
  • #13 27 Lut 2012 22:45
    carmann1
    Poziom 8  

    Don de Leon napisał:
    Ja bym na początek zmierzył ciśnienie, przynajmniej wykluczyłbyś lub namierzył coś.



    Racja tylko cała zagadka brzmi dlaczego nie chodzi na 2 cylindrach skoro chodził i to żeby było weselej nie chodzi na cylindrach na których wałek i dźwigienki mało zużyte względem tych masakrycznych ,może ty podał byś mi dla mojej pewności schemat i dokładne znaki zwłaszcza na kole pasowym na wale dla sprawdzenia po raz setny tego rozrządu i czy wałek od 2.3 jest taki sam jak w 2.0 bo poprostu nie wiem

    0
  • #14 27 Lut 2012 22:55
    Don de Leon
    Poziom 24  

    Musiałbym poszsperac w autodacie. Co do wałków to najprościej rzucić hasło dla ludzi ze sklepu z częściami. Jeśli u nich do tych dwóch silników pokazuje ten sam wałek to są ok, jeżeli nie to masz już jedno z głowy.

    0
  • #15 27 Lut 2012 23:07
    carmann1
    Poziom 8  

    Po sprawdzeniu na szybko w katalogu Intercars wychodzi ze to ten sam wałek 2.0 lub 2.3 .


    Zatem pytanie brzmi jaki znak na wale jest ich tam pełno jedni piszą na znak OT inni na znak Zero sa tam na kole chyba ze 3 zera dlatego dla jasności który znak na wale

    0
  • #16 28 Lut 2012 08:05
    hollow
    Poziom 20  

    Moja propozycja to jechać na lawetce do kogoś kto ogarnia temat, bo podstawowa rzecz to ustawienie tego. Jak nie wiadomo który znak to wystarczy ustawić 1 tłok w górze i już potem na zapłonie mają być zamknięte zawory i już nie trzeba żadnych znaków. Proste jak świński ogon :)

    0
  • #18 28 Lut 2012 21:16
    carmann1
    Poziom 8  

    Dziękuję otrzymałem to czego chciałem i dziękuje Bardzo Pozdrawiam Zamykam

    0