Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Olej do 1.6 td przebieg powyżej 300 tys.km.

Alfred_92 27 Lut 2012 21:22 5923 19
  • #1 27 Lut 2012 21:22
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Witam, nie ubłagalnie zbliża się termin wymiany oleju w moim 1.6 TD silnik ma przejechane powyżej 300 tys przypuszczam że około 300-400 tys.km. Do tej pory w aucie rzekomo był Elf Start 15w40. Auto pomimo przebiegu nie znaczy terenu chociaż silnik jest brudny od pocących się uszczelek i kurzu,piasku. Mam problem z klekoczącymi popychaczami hydraulicznymi. Chciałem zmienić olej na VALVOLINE MAX LIFE 10w40 DIESEL problem polega jednak na tym iż ten olej nie występuje w postaci np 15w40 a co najwyżej w 10w40. Pytanie moje brzmi czy nie rozszczelni mi silnika, i czy ew. pomoże uciszyć mi popychacze. Wiem że przy takim przebiegu raczej powinno stosować się 15-w40 niż 10-w40 ale rzekomo ten olej ma właściwości uszczelniające silnik. Spożycie oleju około 0,7-0,9l na 10 tys.km
    Jeżeli to ma znaczenie to jeżdżę "ostro".

    0 19
  • #2 28 Lut 2012 07:12
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Nie ryzykowałbym oleju o niższej lepkości na tym etapie zużycia silnika. Jeśli popychacze hałasują, to należałoby je wymienić i wyregulować luz zaworowy, zamiast prowizorycznie próbować to łatać "uszczelniającym" olejem.

    Jak się jeździ "ostro" silnikiem 1.6 TD, który ma całe 60 KM i do setki zbiera się prawie 20 sekund?

    1
  • #3 28 Lut 2012 07:24
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Mówiąc ostro miałem na myśli jazdę z wysokimi obrotami, ponieważ mam krótką skrzynię biegów i przy większych prędkościach mam już wysokie obroty. Np przy 2 tys.obr/min na 5 biegu auto ma jeszcze jakieś 78 km/h, a przy 130 km/h 4 tys.obr./min.

    0
  • #4 28 Lut 2012 18:00
    Alfred_92
    Poziom 32  

    To jaki olej możecie mi polecić? Co możecie powiedzieć o takim oleju "Valvoline Turbo 15W40" czy będzie on w czymkolwiek lepszy od jakiegoś mobila ,castrola czy innych elfów,lotosów 15w40 etc.?

    0
  • #5 29 Lut 2012 21:08
    chojinka
    Poziom 27  

    Vavolin, Mobil, Castrol, Total są znacznie lepszymi olejami niż lotos czy shell. Kupuj olej 10W40 bo zużycie masz znikome i nic się nie stanie.

    0
  • #6 29 Lut 2012 22:01
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Właśnie odnoszę wrażenie że w przypadku mobil-a a już wgl. castrola dużą rolę odgrywa reklama, no i sporo podróbek tych olejów na rynku.

    0
  • #7 01 Mar 2012 09:54
    chojinka
    Poziom 27  

    Najlepszym olejem do uciszenia popychaczy będzie Castrol. Cena średnio około 100zł za 4/5l na allegro. Do turbiny powinien być conajmniej półsyntetyczny. W temperaturach od -15 do +20 trzeba lać 10W40. Mrozy już chyba puściły, ale warto to zapamiętać. Latem można zalewać 15W40 bo w takiej temperaturze olej nie jest taki gęsty i nie będzie problemów z odpalaniem i podwyższonym spalaniem.

    0
  • #8 02 Mar 2012 12:55
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Alfred_92 napisał:
    [...] 1.6 TD silnik ma przejechane powyżej 300 tys przypuszczam że około 300-400 tys.km. [...]


    Kolego, w chwili obecnej, tj. w temperaturach otoczenia rzędu wartości dodatnich, zmiana na półsyntetyk nie ma większego znaczenia i sensu, tym bardziej że półsyntetyki to oleje mineralne wzbogacone w minimalnej ilości o "walory" oleju syntetycznego. Tym bardziej, że konstrukcja twego silnika do złożonych, w myśli technologicznej, nie należy. Zatem lej to, co lałeś, a na zimę - może coś rzadszego, aczkolwiek nie popiera i nie poleca się schodzenia z "minerałów" na syntetyki.

    0
  • #10 03 Mar 2012 00:04
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Ten "elaborat" jest wysoce niesubiektywny i wysoce nieprofesjonalny - moja opinia, co nie znaczy, że nieprawdziwy. Wystarczy przeczytać całość.

    0
  • #11 03 Mar 2012 00:17
    ufolufol
    Poziom 10  

    Natomiast wyjaśnia znaczenie kilku ważnych parametrów oleju (np. HTHC, TNB klasy api). Znając ich wartości można dobrać odpowiedni (zalecany przez producenta) olej do danego silnika. Przed zakupem konkretnego oleju warto się zapoznać z jego kartą charakterystyki.

    0
  • #12 04 Mar 2012 21:43
    Alfred_92
    Poziom 32  

    SauerMauser napisał:
    Alfred_92 napisał:
    [...] 1.6 TD silnik ma przejechane powyżej 300 tys przypuszczam że około 300-400 tys.km. [...]


    Kolego, w chwili obecnej, tj. w temperaturach otoczenia rzędu wartości dodatnich, zmiana na półsyntetyk nie ma większego znaczenia i sensu, tym bardziej że półsyntetyki to oleje mineralne wzbogacone w minimalnej ilości o "walory" oleju syntetycznego. Tym bardziej, że konstrukcja twego silnika do złożonych, w myśli technologicznej, nie należy. Zatem lej to, co lałeś, a na zimę - może coś rzadszego, aczkolwiek nie popiera i nie poleca się schodzenia z "minerałów" na syntetyki.

    Na dolewki używałem elf turbo diesel i nie byłem zadowolony bo przez około 60% odstępu czasu między wymianami silnik nie zużył za dużo oleju, natomiast gdy dolałem tego wspomnianego elfa to spalanie oleju wzrosło zauważalnie. A z tego co słyszałem niektóre silniki potrafią spalić jednego oleju więcej a drugiego mniej. Bazowo zalany był elf start, tyle że go akurat nie było w sklepie.

    Dodano po 59 [minuty]:

    Autor powyższego elaboratu wspomniał o płukaniu silnika, ja również o tym myślałem, bo to co jest w silniku przypomina kolorem smołę, ale boję się że silnik zacznie mi przeciekać. Czy rzeczywiście jest się czego bać?

    1
  • #13 05 Mar 2012 21:11
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Wstępnie zdecydowałem się na "Valvoline 15w40 Turbo Diesel" mam nadzieje że po zakupie nie będę żałował decyzji.

    0
  • #14 06 Mar 2012 15:13
    Kaszpir77
    Poziom 20  

    Mam dłuższego o 2 cylindry braciszka czyli 2.4 TD. Przebieg powyżej pół miliona, może więcej. Od dłuższego czasu leję Valvoline Maxlife 10W40. Nie ma żadnych objawów ubocznych. Poprzedni olej to było nie wiadomo co, ale patrząc na byłego właściciela chyba "pierwsze tłoczenie" z Biedronki.

    0
  • #15 06 Mar 2012 23:41
    Alfred_92
    Poziom 32  

    A pytając czysto teoretycznie, Valvoline Maxlife nie spełnia normy 505.00 jaką muszą (powinny) spełniać oleje dla mojego 1.6 td. Czy silnikowi dużą różnicę robi to czy zalejemy olej spełniające czy nie spełniający tej normy?

    0
  • #16 07 Mar 2012 14:48
    kamil907
    Poziom 28  

    Temu silnikowi nie zrobi to żadnej różnicy.

    0
  • #17 07 Mar 2012 15:05
    Kaszpir77
    Poziom 20  

    Alfred_92 napisał:
    A pytając czysto teoretycznie, Valvoline Maxlife nie spełnia normy 505.00 jaką muszą (powinny) spełniać oleje dla mojego 1.6 td. Czy silnikowi dużą różnicę robi to czy zalejemy olej spełniające czy nie spełniający tej normy?

    U mnie wymagana norma to API CD, ten olej ma API CF. Czyli spełnia z nawiązką...

    0
  • #18 14 Maj 2012 14:33
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Co możecie powiedzieć o takim oleju? CASTROL Diesel Motor Oil 15W-40 http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9014460&contentId=7028724 http://allegro.pl/castrol-diesel-motor-oil-15w-40-4l-fv-poznan-i2281693258.html bo widziałem taki w kauflandzie za bodajże 64zł tylko nie pamiętam czy za 4 czy 5l? To spora różnica do lotosa 15w40 za 75-80zł czy mobila 15w40 który w mojej okolicy za bańkę 5l kosztuje około 100zł. Niestety ten castrol nie spełnia normy Vw 505 00

    Dodano po 25 [minuty]:

    Panowie i czy oleje lotos są naprawdę takie słabe w porównaniu do takiego mobil-a czy innego oleju?

    0
  • #19 14 Maj 2012 16:42
    kamil907
    Poziom 28  

    Moje poprzednie auto (silnik 1.9 diesel koncernu PSA) jeździło własnie na tym Castrolu i wszystko było w porzdądku. Silnik pracował idealnie, w zimie odpalał mi za pierwszym razem nawet przy -30. Zrobłem na nim sporo kilometrów i gdy sprzedawałem auto silnik był ciągle w świetnej kondycji. Dzisiejsze oleje nie odbiegają od siebie aż tak znacząco więc szczególnie w przypadku starszych aut nie ma różnicy jaki olej zastosujesz, byle tylko był zawsze zmieniony na czas.

    0
  • #20 14 Maj 2012 20:04
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Jeszcze jedno pytanie czy dużo ten powyższy castrol różni się od przysłowiowego oleju "z beczki"?

    0