Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R 420 EURO 5 OPTI CRUSE DUŻE SPALANIE

marcinx30 28 Lut 2012 13:17 6780 6
  • #1 28 Lut 2012 13:17
    marcinx30
    Poziom 7  

    WITAM WSZYSTKICH , POSIADAM SCANIE R 420 EURO 5 OPTI CRUSE 2007 R I MAM Z NIĘ PROBLEM , DUŻO PALI !
    SPRAWDZANE BYŁY POMPOWTRYSKI , REGULOWANE ZAWORY , CZUJNIK DOLADOWANIA TURBINY , CIŚNIENIE PALIWA I NIBY WSZYSTKO OK A ONA NADAL DUŻO PALI , TZN. 38L/100 KM W ZWYŻ ?
    DODAM JESZCZE ŻE FILTR PALIWA JEST TEŻ ORYGINALNY .

    Przed napisaniem kolejnego posta, proszę poprawić pisownię - bez Caps Lock'a.
    Mod.[CameR]

    0 6
  • #2 11 Mar 2012 09:51
    GRISZA14
    Poziom 16  

    a czy ktoś sprawdzał cewki na szynie paliwowej

    1
  • #3 11 Mar 2012 10:09
    darekj1987
    Poziom 8  

    A co to za zestaw? ciągnik siodłowy czy tandem? gdzie jeździ i jakie ładunki ciąga? to spalanie wcale nie musi być duże.

    0
  • #4 11 Mar 2012 11:06
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    legalizacja tacho?? opony nie byly wymieniane??

    1
  • #5 11 Mar 2012 11:16
    GRISZA14
    Poziom 16  

    jeżeli masz minimum wiedzy o silnikach hpi a napewno tylko o oponach i tacho to będziesz wiedział że one maję bardzo duży wpływ gdyż ustalają dawkę i kont wtrysku paliwa

    2
  • #6 11 Mar 2012 13:14
    multihunter
    Poziom 25  

    (do grisza14) dlaczego z góry zakładasz że jest to HPI skoro jest napisane w 1szym poście SCANIA R420 EURO5 2007 ??? A wracając do tematu to trzeba sprawdzić wszystko raz jeszcze przez gościa co się na tym zna a nie tylko ufać opinii mechanika co ma umowę o pracę w Scania (nie zrozum mnie źle, ja nie neguję poziomu wiedzy chłopaków ze scanii ale różnie z tym bywa) dodatkowo wymień filtr powietrza na orginalny, po okresie zimowym jest to jak najbardziej wskazane.
    Pzdr
    Temat spalania podejmowany był wielokrotnie tak do PDE jak i HPI więc powtarzanie się z sugestiami nie ma większego sensu.
    Skoro jednak mowa jest o spalaniu to czy ktoś słyszał lub widział scanię/volvo z instalacją gazową LPG ? Temat nowy i wydaje mi się że zaj... rozwojowy, słyszałem że sporo aut na rejestracjach TSA stosuje taki "patent''

    0
  • #7 11 Mar 2012 23:03
    satsun
    Poziom 15  

    Temat wałkowany, co racja to racja ;). Sprawdź to co wszyscy mówią, wysuń wnioski, idź do innego mechanika. Wypadałoby też powiedzieć czy pali dużo od zakupu czy paliła mniej i nagle zaczęła palić więcej.

    Co do LPG, temat jak najbardziej ciekawy, obecnie jest nowa instalacja solaris, dużo tańsza niż produkt innej firmy produkującej wcześniej instalacje do silników wysokoprężnych.
    Z tego co mi wiadomo, przy np.: spalaniu 34l/100km po zainstalowaniu LPG spalanie powinno wynosić w granicach 6-8 lpg + około 22 ON. Koszt instalacji jest różny, zależy od tego kto instaluje, koszt reduktora, centralki, wtrysków to około 3k, dochodzą węże, butla(e) plus instalacja.
    Wtrysk następuje przed turbosprężarką a dawka jest kontrolowana po temperaturze spalin(EGT).
    Zapowiada się ciekawie, coraz popularniejsze rozwiązanie a nieszkodliwe dla silnika podobno.

    tak w ogóle to KĄT wtrysku a nie kont. ;)

    0