Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic I FL 00 - nie działa centralny na pilota, odpala silnik

bambamfcorp 28 Feb 2012 21:12 28128 22
  • #1
    bambamfcorp
    Level 12  
    witam, mam od kilku dni scenica, na oba kluczyki auto pali, centralny działa z kluczyka, na obu kluczykach w srodku jest magnetyczna wstawka na ktorej est napis S4214 , vehicle type o ktory program z te strony prosi:
    Link
    to JA0W
    wygenerowalem kod 1663, probowalem postępować wg instrukcji
    Quote:
    Potrzebny będzie kod serwisowy 4 cyfry, można go uzyskać w serwisie po numerze VIN.
    Wkładamy klucz do stacyjki i przekręcamy zapłon, dioda od immo zacznie szybko migać.
    przyciskamy guzik od centralnego zamka i go trzymamy, dioda w immo zacznie powoli migać. (pierwsza liczba z kodu - tyle mignięć diody)
    puszczamy guzik i powtarzamy tą samą operację dla każdej cyfry.
    Po wprowadzeniu kodu dioda od immo zapali sie na długo a następnie zgaśnie wtedy wyłączamy zapłon i wyjmujemy klucz.
    Naciskamy guzik od centralnego i trzymamy go aż zqmki same nie otworzą się i zamkną.
    Następnie celujemy kluczem na podczerwień w centralkę i naciskamy guzik w kluczy aż nie zadziała centralka.
    I cieszymy się zakodowanym kluczem.

    niestety po wlozeniu kluczyka i przekreceniu go (lampki swieca- silnik wylaczony), podczas przekrecania lapka czerwona na desce rozdzielczej swieci stalym swiatlem i gasie, wg opisu powinna szybko mrugac ... nie mruga gdy trzymie przycisk podczas przekrecania przed , po ...
    prosze o informacje, napiecie na bateri 3v to 3,2v , dioda na centralnym swieci(mrug w sumie jak wcisne) ostrym swiatlem, prosze mi powiedziec co ja robie zle, chce tylko z pilota otwierac/zamykac auto ... :(
  • #2
    jabrob
    Level 13  
    Strzelając kluczykiem, cały czas trzymaj przycisk centralnego zamka.
  • #3
    bambamfcorp
    Level 12  
    czyli mam go miec w rece , trzymac nonstop przycisk centralnego zamka na pilocie i dopiero jak dobrze strzele to zacznie szybko mrugac ? bo chyba za tempy jestem, jak mozna miec w stacyjce i celowac :-)
  • #4
    jabrob
    Level 13  
    Po wprowadzeniu kodu, wyjmij kluczyk, wciskasz przycisk na konsoli i kierując kluczyk do odbiornika wciskasz trzy razy kluczyk i wtedy powinny strzelić sowniki.
    Sprawdź jeszcze połączenie kostki ze stykami odbiornika przy lusterku, bo lubią zaśniedzieć.
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Panowie to pilot radiowy i te wasze pomysły to o kant....
  • #6
    jabrob
    Level 13  
    Możliwe że, kolega znalazł procedure od starszego modelu na podczerwień, a jeżeli znasz tą do "radiówki' to podrzuć na forum ;)
  • #7
    bambamfcorp
    Level 12  
    pilot jest na IRDE chyba co, skoro ma czerwoną diode która pulsuje jak sie trzymie .. ?
  • #8
    autoas
    Level 42  
    I dla ciebie ta pulsująca czerwona dioda to IRDA?
    Szacun ale palnąłem byka...musisz dalej próbować tej procedury aż ci wyjdzie...
  • #9
    bambamfcorp
    Level 12  
    dobra, no moze i nie ale te szczegoly sa wazne, nic mi nie bylo wiadomo wczesniej o koniecznosci zablokowania drzwi:

    Quote:
    otwierasz drzwi kluczykiem wsadzasz klucz do stacyjki przy wlaczonym zaplonie blokujesz drzwi przyciskiem do blokady drzwi procedure wprowadzania kodu znasz potem zablokuj iodblokuj drzwi wylaczas zaplon i powinno byc o.k
  • #11
    bambamfcorp
    Level 12  
    ok to elektronika w kluczyku jest od innego auta ze tak mowisz ? bo nie wiem co jest przyczyna
  • #12
    jabrob
    Level 13  
    Autoas, napisz co jest grane, bo zaraz tu wpadnie jakiś moderator i zamknie temat ;)
  • #13
    karolrak
    Level 18  
    W tym aucie nie ma możliwości wprowadzenia kodu awaryjnego przy pomocy przycisku zamka centralnego. Kod awaryjny tak w ogóle jest 8 znakowy. Nic nie wykombinujesz w sposób jaki opisałeś. Pilot w kluczyku przystosowuje się inaczej. Nie trzeba żadnych kodów.
  • #14
    autoas
    Level 42  
    Trzeba pojechać do kogoś kto ma Clipa i pojęcie lub do serwisu renault (też powinni mieć pojęcie) lub zamontować sterownik uniwersalny (czasami to jest tańsze...)
  • #15
    bambamfcorp
    Level 12  
    mam interfejs obdII , majac program CLIP i szczatkowa wiedze co chce zrobic, dalej nikt z Pantwa nie podzieli sie informacja co w CLIPie mam zrobic ? (czy obdII podpasuje juz pod auto z 2000 roku ?)
  • #16
    autoas
    Level 42  
    Tak, jak masz interfejs OBDII i program Clip to zrobisz
    Jak już uruchomisz tego clipa na interfejsie to ci napiszę co zrobić...
  • #17
    bambamfcorp
    Level 12  
    chwała Ci za pomoc, bede sie kontaktowac wieczorem :-)
  • #18
    Mac_Maniek
    Level 2  
    Synchronizacja / programowanie / przyuczanie kluczyka pilota / nadajnika na fale radiowe Renault.
    Po wymianie baterii może okazać się konieczne dokonanie synchronizacji nadajnika.
    Siedząc wewnątrz pojazdu:
    - wcisnąć przycisk nadajnika i przytrzymać (przez około 10 sekund) do momentu aż lampka kontrolna 3 zgaśnie,
    - puścić przycisk nadajnika, a następnie wcisnąć go kolejno dwa razy.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    arash82
    Level 2  
    Witam!

    Mac_Maniek miałeś rację. Zastosowałem się do twoich wskazówek i wszystko działa. Dzięki!
  • #21
    dominic7
    Level 1  
    Witam serdecznie.

    Mam podobny problem, nie działa centralny zamek na pilota, silnik odpala. Baterie były wymieniane i od tego czasu pilot radiowy nie reaguje. Mam renaul laguna 2000r, zastosowałem się do porady Mac_Maniec, mimo to pilot nie działa. Czytałem na forach i nic nie znalazłem, czy jest jeszcze jakas mozliwość kodowania?
  • #22
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czemu sobie tak utrudniacie życie, pojechać na zakodowanie Clipem! Jak będą widoczne parametry, wszystko będzie jasne i proste.
  • #23
    nuki_tsw
    Level 15  
    Sorry, że odgrzewam kotleta, ale nie ma sensu chyba zakładać do mojego (w zasadzie kolegi) problemu nowego tematu. Mianowicie jedyny posiadany przez kolegę kluczyk po zabiegu ręcznej synchronizacji, traci ją w dość niedługim czasie. Kilka otwarć/zamknięć samochodu i centralny przestaje działać. Z uruchomieniem silnika nie ma żadnych kłopotów. Pacjent to Clio II 1.2 8V z 1999 r. Synchronizację robię w ten sposób, że po wejściu do auta i zamknięciu wszystkich drzwi włączam i wyłączam zapłon, potem wyjmuję klucz i trzymam przycisk zamka na konsoli aż nie "kłapnie" raz i następnie po kilku sekundach drugi raz. Potem naciskam przycisk PLIPa i zamek działa już z pilota, sęk w tym, ze nie dłużej niż dzień. :( Myśleliśmy żeby pod przycisk na konsoli podpiąć uniwersalny sterownik zamka z pilota, ale może da się oryginał przywrócić do życia?