Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik sprinter jak podpiąć impulsator

norbikk 29 Gru 2004 15:37 5712 14
  • #1 29 Gru 2004 15:37
    norbikk
    Poziom 15  

    Jaki moze byc powod zawyzania wskazania licznika w sprinterze 412.
    Zamontowalem licznik bez tacho wczesniej byl z tacho.
    Poszedl nowy impulsator.
    Licznik wskazuje okolo 20km/h za duzo??
    Czy te liczniki sa jakos programowalne??

    0 14
  • #2 29 Gru 2004 17:25
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Tak, przy pomocy "Star Diagnose" programowałem rozmiar ogumienia, (lub można na piechotę obwód opony) oraz przekładnia główna

    Pzdr. Gerri

    0
  • #3 29 Gru 2004 22:01
    norbikk
    Poziom 15  

    A mozna to zrobic przez modyfikacje epromu licznika?

    0
  • #4 30 Gru 2004 00:50
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    W ASO obowiązuje Star-Diagnose

    Pzdr.

    0
  • #6 07 Maj 2005 19:31
    Krzys173
    Poziom 10  

    Posiadam Sprintera 208D z 96roku i od jakiegoś czasu nie działa mi prędkościomierz a co za tym idzie takrze licznik kilometrów . Jest to licznik z wbudowanym zegarem , wskażnikiem tem. , wskażnikiem poziomu paliwa , bez obrotomieża ale z tachografem. Co może być przyczyną . Jestem zielony i prosiłbym łopatologicznie. Z góry dzięki.

    1
  • #7 07 Maj 2005 21:38
    macki
    Poziom 13  

    Nie napisałeś czy działa zegarek, czy wyświetla się stan drogomierza, czy coś się dzieje jak włożysz/wyjmiesz wykresówkę. W każdym razie pierwszy podejrzany to przetwornik (przykręcony do skrzynki biegów zaraz przed wałem jedną śrubą M6).

    0
  • #8 08 Maj 2005 10:10
    Krzys173
    Poziom 10  

    Zegar działa . Po przekręceniu kluczyka, jak i odpaleniu silnika podczas jazdy także pulsuje stan kilometrów przejechanych na wyświetlaczu licznika kilometrów. Stan kilometrów nie zmienił się od wystąpienia usterki. Mam jeszcze pytanie do czego służą dwa pokrętła i trzy przyciski pod tachografem. Czy np.rozmiar ogumienia można zaprogramować ręcznie czy prz użyciu komputera PC i jakiegoś kabla(jakiego)? W jaki sposób mozna sprawdzić tą przetwornicę i gdzie ją można dostać? Z góry dzięki.

    0
  • #9 08 Maj 2005 12:47
    macki
    Poziom 13  

    Zasilania masz OK, wyswietlacz przestanie pulsować (przynajmniej na postoju) kiedy oba pokrętła przekręcisz w pozycje łóżeczek. Miganie sygnalizuje brak wykresówki. Dalej nie napisałeś jak się zachowuje z wykresówkami, a to może wiele powiedzieć. Tak po krótce: dwa pokrętła to selektory okresów czasu pracy, przyciski służą do przełączania drogomierza w tryb dzienny, kasowania stanu i ustawiania prędkości której przekroczenie tachograf będzie sygnalizował wykrzyknikiem na wyświetlaczu.
    Koszt przetwornika to ok. 450pln (MB serwis) ale znajdziesz taniej. Pewnie można go zaprogramować z PC ale nie wiem jak, w serwisach tachografów mają do tego specjalne przyżądy, zresztą trzeba i tak zmierzyć go na odcinku testowym żeby wskazania były wiarygodne.

    0
  • #10 08 Maj 2005 14:20
    Krzys173
    Poziom 10  

    Po przełączeniu ubydwu w pozycję łóżeczek przestaje pulsować wyświetlacz . Po włożeniu wykresówki nie pulsuje na żadnej z trzech pozycji. Co oznacza kwadracik przekreślony i dwa młoteczki? Po włożeniu wykresówek wskazówka prędkościomieża kilkakrotnie wychyliła się do 180km/h max. i powróciła do zera. Prędkościomież nadal nie pokazuje prędkości jazdy. Czy licznik cyfrowy ma funkcję w której mogę mierzyć dystans z miejsca do miejsca, a póżniej go wykasować?

    0
  • #11 08 Maj 2005 20:19
    macki
    Poziom 13  

    "Kwadracik" to gotowość do pracy a "młoteczki" praca (łóżka-odpoczynek). Zachowanie po włożeniu wykresówki jest normalne, tachograf w ten sposób rejestruje przerwę w zasilaniu.
    Tak, możesz mierzyć dystans i kasować, pokombinuj z tymi trzema przyciskami-nie pamiętam już jak to było dokładnie, chyba najpierw pierwszy (trub dzienny) i 2 lub 3 kasuje. Jeśli przy włożonej wykresówce dalej nic nie chce pokazywać to chyba jednak ten przetwornik. Wejdź pod auto i zobacz, może coś znajdziesz (odkręcił się od skrzyni, ma uszkodzony pancerz itp.). Jak nie to polecałbym jednak fachowców odwiedzić.
    Powodzenia

    0
  • #12 11 Maj 2005 23:40
    Krzys173
    Poziom 10  

    Narazie nie mam czasu ale gdy sprawdze to sie odezwę. Dzieki.

    0
  • #13 12 Maj 2005 15:16
    Krzys173
    Poziom 10  

    Z zewnątrz wygląda cało . Czy można go jakoś w prosty sposób sprawdzić np. omomierzem, woltomierzem??

    0
  • #14 12 Maj 2005 22:50
    macki
    Poziom 13  

    Rozkręć deskę (2 śruby w schowku, 1 nad radiem, 1 pod maskownicą głośnika, reszta zatrzaski chyba, że o czymś zapomniałem) . W tachograf będą wpięte dwie wtyczki, Ciebie interesuje żółta; piny 1,2 zasilanie (1+,2-) powinno być coś ok. 8V. Piny 3,4 to sygnały prostokątne w przeciwfazie, czyli jak na jednym jest stan niski to na drugim wysoki. Rusz autem powolutku i zobacz czy pomiędzy 2 a 3 i 2 a 4 się zmieniają.
    Nie wiem czy nam to powie dużo, ale jak chcesz uniknąć wizyty w serwisie to jest jedyny pomysł który mi do głowy przychodzi.
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    Oczywiście pomiar robisz z włożoną wtyczką, wsadź tylko bolce miernika do tych przegródek z konektorkami.

    0
  • #15 22 Cze 2006 10:28
    michał15ooo
    Poziom 11  

    Witam.
    zapis stałej K jest w 68 69 komórce pamięci, zapis HEX przeliczyć na DEC wprowadzić korektę po czym spowrotem przeliczyć na HEX i zapisać nową zawartość do pamięci i po sprawie.

    0