Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Licznik sprinter jak podpi±æ impulsator

norbikk 29 Dec 2004 15:37 6696 14
  • #1
    norbikk
    Level 15  
    Jaki moze byc powod zawyzania wskazania licznika w sprinterze 412.
    Zamontowalem licznik bez tacho wczesniej byl z tacho.
    Poszedl nowy impulsator.
    Licznik wskazuje okolo 20km/h za duzo??
    Czy te liczniki sa jakos programowalne??
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj siê za darmo
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    Tak, przy pomocy "Star Diagnose" programowa³em rozmiar ogumienia, (lub mo¿na na piechotê obwód opony) oraz przek³adnia g³ówna

    Pzdr. Gerri
  • #3
    norbikk
    Level 15  
    A mozna to zrobic przez modyfikacje epromu licznika?
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    W ASO obowi±zuje Star-Diagnose

    Pzdr.
  • #6
    Krzys173
    Level 11  
    Posiadam Sprintera 208D z 96roku i od jakiego¶ czasu nie dzia³a mi prêdko¶ciomierz a co za tym idzie takrze licznik kilometrów . Jest to licznik z wbudowanym zegarem , wska¿nikiem tem. , wska¿nikiem poziomu paliwa , bez obrotomie¿a ale z tachografem. Co mo¿e byæ przyczyn± . Jestem zielony i prosi³bym ³opatologicznie. Z góry dziêki.
  • #7
    macki
    Level 14  
    Nie napisa³e¶ czy dzia³a zegarek, czy wy¶wietla siê stan drogomierza, czy co¶ siê dzieje jak w³o¿ysz/wyjmiesz wykresówkê. W ka¿dym razie pierwszy podejrzany to przetwornik (przykrêcony do skrzynki biegów zaraz przed wa³em jedn± ¶rub± M6).
  • #8
    Krzys173
    Level 11  
    Zegar dzia³a . Po przekrêceniu kluczyka, jak i odpaleniu silnika podczas jazdy tak¿e pulsuje stan kilometrów przejechanych na wy¶wietlaczu licznika kilometrów. Stan kilometrów nie zmieni³ siê od wyst±pienia usterki. Mam jeszcze pytanie do czego s³u¿± dwa pokrêt³a i trzy przyciski pod tachografem. Czy np.rozmiar ogumienia mo¿na zaprogramowaæ rêcznie czy prz u¿yciu komputera PC i jakiego¶ kabla(jakiego)? W jaki sposób mozna sprawdziæ t± przetwornicê i gdzie j± mo¿na dostaæ? Z góry dziêki.
  • #9
    macki
    Level 14  
    Zasilania masz OK, wyswietlacz przestanie pulsowaæ (przynajmniej na postoju) kiedy oba pokrêt³a przekrêcisz w pozycje ³ó¿eczek. Miganie sygnalizuje brak wykresówki. Dalej nie napisa³e¶ jak siê zachowuje z wykresówkami, a to mo¿e wiele powiedzieæ. Tak po krótce: dwa pokrêt³a to selektory okresów czasu pracy, przyciski s³u¿± do prze³±czania drogomierza w tryb dzienny, kasowania stanu i ustawiania prêdko¶ci której przekroczenie tachograf bêdzie sygnalizowa³ wykrzyknikiem na wy¶wietlaczu.
    Koszt przetwornika to ok. 450pln (MB serwis) ale znajdziesz taniej. Pewnie mo¿na go zaprogramowaæ z PC ale nie wiem jak, w serwisach tachografów maj± do tego specjalne przy¿±dy, zreszt± trzeba i tak zmierzyæ go na odcinku testowym ¿eby wskazania by³y wiarygodne.
  • #10
    Krzys173
    Level 11  
    Po prze³±czeniu ubydwu w pozycjê ³ó¿eczek przestaje pulsowaæ wy¶wietlacz . Po w³o¿eniu wykresówki nie pulsuje na ¿adnej z trzech pozycji. Co oznacza kwadracik przekre¶lony i dwa m³oteczki? Po w³o¿eniu wykresówek wskazówka prêdko¶ciomie¿a kilkakrotnie wychyli³a siê do 180km/h max. i powróci³a do zera. Prêdko¶ciomie¿ nadal nie pokazuje prêdko¶ci jazdy. Czy licznik cyfrowy ma funkcjê w której mogê mierzyæ dystans z miejsca do miejsca, a pó¿niej go wykasowaæ?
  • #11
    macki
    Level 14  
    "Kwadracik" to gotowo¶æ do pracy a "m³oteczki" praca (³ó¿ka-odpoczynek). Zachowanie po w³o¿eniu wykresówki jest normalne, tachograf w ten sposób rejestruje przerwê w zasilaniu.
    Tak, mo¿esz mierzyæ dystans i kasowaæ, pokombinuj z tymi trzema przyciskami-nie pamiêtam ju¿ jak to by³o dok³adnie, chyba najpierw pierwszy (trub dzienny) i 2 lub 3 kasuje. Je¶li przy w³o¿onej wykresówce dalej nic nie chce pokazywaæ to chyba jednak ten przetwornik. Wejd¼ pod auto i zobacz, mo¿e co¶ znajdziesz (odkrêci³ siê od skrzyni, ma uszkodzony pancerz itp.). Jak nie to poleca³bym jednak fachowców odwiedziæ.
    Powodzenia
  • #12
    Krzys173
    Level 11  
    Narazie nie mam czasu ale gdy sprawdze to sie odezwê. Dzieki.
  • #13
    Krzys173
    Level 11  
    Z zewn±trz wygl±da ca³o . Czy mo¿na go jako¶ w prosty sposób sprawdziæ np. omomierzem, woltomierzem??
  • #14
    macki
    Level 14  
    Rozkrêæ deskê (2 ¶ruby w schowku, 1 nad radiem, 1 pod maskownic± g³o¶nika, reszta zatrzaski chyba, ¿e o czym¶ zapomnia³em) . W tachograf bêd± wpiête dwie wtyczki, Ciebie interesuje ¿ó³ta; piny 1,2 zasilanie (1+,2-) powinno byæ co¶ ok. 8V. Piny 3,4 to sygna³y prostok±tne w przeciwfazie, czyli jak na jednym jest stan niski to na drugim wysoki. Rusz autem powolutku i zobacz czy pomiêdzy 2 a 3 i 2 a 4 siê zmieniaj±.
    Nie wiem czy nam to powie du¿o, ale jak chcesz unikn±æ wizyty w serwisie to jest jedyny pomys³ który mi do g³owy przychodzi.
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    Oczywi¶cie pomiar robisz z w³o¿on± wtyczk±, wsad¼ tylko bolce miernika do tych przegródek z konektorkami.
  • #15
    micha³15ooo
    Level 12  
    Witam.
    zapis sta³ej K jest w 68 69 komórce pamiêci, zapis HEX przeliczyæ na DEC wprowadziæ korektê po czym spowrotem przeliczyæ na HEX i zapisaæ now± zawarto¶æ do pamiêci i po sprawie.