Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt GTA 4 MK II jaka moc otrzyma 8 Ohm glosnik?

francio 29 Lut 2012 13:47 1318 6
  • #1 29 Lut 2012 13:47
    francio
    Poziom 2  

Witam,

Na wstepnie odrazu mowie, ze jestem kompletnie zielony w temacie elektroniki, wiem, ze jak sie nacisnie przycisk POWER, to moze cos sie uruchomi;].
    Przejde odrazu do idiotycznego pytania.
    Mam wzmacniacz samochodowy Blaupunkt GTA 4 MK II.
    Ma on 4 kanaly po 60W na kazdy przy 4 Ohm.
    Jezeli podlacze glosnik 4 Ohm, to wiadomo, ze otrzyma on ok 60W mocy.
    Natomiast o ile mniejsza moc otrzyma glosnik 8 Ohm na 1 kanale?

0 6
  • #2 29 Lut 2012 14:25
    kriss3000
    Poziom 16  

Najprościej tłumacząc dostanie moc o połowę mniejszą

0
  • #3 29 Lut 2012 18:04
    francio
    Poziom 2  

Kiedy wlasnie wertujac google, natrafilem na kilka zapiskow, dot akurat innego sprzetu muzycznego, gdzie glosniki 80hm dostawaly a to o 1/3, a to o 1/4 mocy mniej, niz w przypadku zastosowania glosnikow 4ohm na kanal 4ohm. No i teraz sam juz nie wiem, jak to wyglada w rzeczywistosci, moze przy gornej granicy dB moc ta moze spasc max o 50%, ale przy cichszym graniu nie ma juz tak znaczacej roznicy?

0
  • #4 29 Lut 2012 19:56
    marekzi
    Poziom 38  

francio napisał:
    Kiedy wlasnie wertujac google, natrafilem na kilka zapiskow, dot akurat innego sprzetu muzycznego, gdzie glosniki 80hm dostawaly a to o 1/3, a to o 1/4 mocy mniej, niz w przypadku zastosowania glosnikow 4ohm na kanal 4ohm. No i teraz sam juz nie wiem, jak to wyglada w rzeczywistosci, moze przy gornej granicy dB moc ta moze spasc max o 50%, ale przy cichszym graniu nie ma juz tak znaczacej roznicy?