Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 1.8 20v brak mocy po wymianie silnika.

bzyk2414 29 Lut 2012 14:16 9405 24
  • #1 29 Lut 2012 14:16
    bzyk2414
    Poziom 7  

    Koledzy ratujcie w moim audiku padł motor 1.8 ADR po przekładce nowy motor nie chce pracować. Odpala ale bardzo ciężko i brakuje mu mocy , po zbadaniu vag wyskakują następujące błędy


    17924 Zawór przełączający kolektora ssącego 1 przerwa
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16496 Czujnik temperatury zasysanego powietrza niskie napięcie
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16486 Przepływomierz - niskie napięcie
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17936 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - przerwa
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem\\
    Dodam jeszcze iż silnik wziołem od znajomka bez paska rozrządu , ustawiłem zapłon ( amatorsko) i jest jak wyżej opisałem . Pomóżcie błagam

    0 24
  • Fibaro
  • #2 29 Lut 2012 14:55
    Kubaandcom
    Poziom 17  

    Zakładam że silnik jest identyczny jak ten wymieniany. Trzeba sprawdzić okablowanie wokoło usterek i sprawdzić czy same elementy wyszczególnione w kodach sa sprawne.

    0
  • Fibaro
  • #3 29 Lut 2012 14:58
    bzyk2414
    Poziom 7  

    Prawie identyczny zauważyłem po fakcie ale w tym silniku nie ma czujnika napięcia łańcucha rozrządu a z tyłu silnika zamiast jednego czujnika chyba temperatury ma dwa czujniki.

    0
  • #4 29 Lut 2012 15:12
    batigol66
    Poziom 17  

    Dodam jeszcze iż silnik wziołem od znajomka bez paska rozrządu , ustawiłem zapłon ( amatorsko) i jest jak wyżej opisałem . Pomóżcie błagam
    Co to znaczy bo nie rozumiem?Jak bez paska rozrządu?

    0
  • Fibaro
  • #5 29 Lut 2012 15:23
    bzyk2414
    Poziom 7  

    był bez paska bo jego pracownik żekomo poprzecinał mu paski w kilku szt w ramach jakiejś tam zemsty .

    0
  • #6 29 Lut 2012 15:31
    batigol66
    Poziom 17  

    Hehe dobre.I co kupiłeś nowy pasek i ustawiłeś rozrzad na znakach?Może żle ustawiłeś ten rozrząd.Masz jakąś książke wogóle czy tak na pałę robiłeś?

    0
  • #7 29 Lut 2012 19:37
    bzyk2414
    Poziom 7  

    Ustawiałem po znakach na silniku i na wałkach rozrządu

    0
  • #8 29 Lut 2012 19:55
    batigol66
    Poziom 17  

    Ale jakie są objawy? Nie zapali wogóle?

    0
  • #9 01 Mar 2012 08:49
    bzyk2414
    Poziom 7  

    Pali ale ciężko i do 3 tysięcy obroty Idą w miarę a powyżej jest buuuuuuu brakuje mu mocy

    0
  • #10 01 Mar 2012 09:10
    batigol66
    Poziom 17  

    A sprawdzałeś ciśnienie paliwa.

    0
  • #11 28 Mar 2012 14:51
    marchewa1924
    Poziom 8  

    Witam.
    Kilka dni temu tak samo jak kolega Bzyk wsadziłem drugi silnik do mojej audi a4 b5.
    Był w niej silnik 1.8 ADR z 98' z elektronicznym nastawnikiem wałka rozrządu.
    Drugi silnik 1.8 ADR z 96' rzekomo identyczny był bez tego nastawnika. Czyli w tym silniku łańcuszek rozrządu regulowany jest hydraulicznie. Wsadziłem silnik, podłączyłem wszystko jak trzeba, zostawiając po prostu złączkę od nastawnika.
    Sytuacja jest następująca: auto pali bardzo dobrze ale do 3000 bardzo słabo się wkręca, od 3000 w góre idzie jak powinien.
    Błędów była cała lista, po wykasowaniu i restarcie są następujące:


    17936 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - przerwa
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16496 Czujnik temperatury zasysanego powietrza niskie napięcie
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17920 Zawór przełączający kolektora ssącego 1 zwarcie do B+
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16885 Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


    Może ktoś bardziej doświadczony wie co zrobić żeby było dobrze?
    Czy wymiana wałków z łańcuszkiem i napinaczem z pierwszego silnika to dobre rozwiązanie?

    0
  • #12 30 Mar 2012 22:38
    marchewa1924
    Poziom 8  

    I jak koledzy nikt nie wie co z tym fantem zrobić? wczoraj zrobiłem 200km wycieczki i tak jakby trochę mu się poprawiło, dobrze nie jest ale mniej muli na wolnych obrotach. Chętnie posłucham jakiejkolwiek rady może ktoś coś...

    0
  • #13 07 Kwi 2012 23:49
    szajbus181
    Poziom 15  

    Zmień napinacz na taki jaki był oryginalnie i po problemie. Ten motor ma zmienne fazy rozrządu a ten napinacz jest można powiedzieć tzw wariatorem rozrządu. Auto ma muła gdyż zawory nie otwierają się na tak długo jak powinny i co za tym idzie mieszanka jest nieodpowiednia. Wymień ten napinacz będzie ci do tego potrzebna blokada, ustaw dobrze rozrząd, wykasuj błędy i autko będzie śmigać jak złoto:)

    0
  • #14 10 Kwi 2012 17:25
    marchewa1924
    Poziom 8  

    Na razie wstrzymam się z tym napinaczem, sam nie zrobię bo nie mam blokady, a do garażu nie pojadę bo... chore pieniądze kosztuje taka robota w Anglii, zajmę się eliminacją mniejszych usterek, w sumie został mi tylko jeden (poza napinaczem):

    16496 Czujnik temperatury zasysanego powietrza niskie napięcie
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    I moje pytanko do mądrzejszych ode mnie czy to usterka przepływomierza czy przepustnicy?
    Czyszczenie i adaptacja przepustnicy rozwiąże problem?

    I jeszcze jedno błąd który wskazywał na zawór kolektora, wymieniłem ten zawór, skasowałem błąd i auto dużo lepiej chodzi na wolnych obrotach, właściwie dusi się tylko w okolicach 2500-3000 obrotów, poniżej i wzwyż jest jak być powinno, wiem to napewno bo to moja czwarta A4 B5 1.8 z kolei.

    0
  • #15 10 Kwi 2012 21:18
    szajbus181
    Poziom 15  

    Sprawdź jak przepływka śmiga...

    0
  • #16 17 Kwi 2012 19:24
    marchewa1924
    Poziom 8  

    wszystko gra, usterki i błędy usunięte. Zostaje tylko napinacz...
    Da się wymienić go bez tej blokady? A może wie ktoś jak taka blokada nazywa się po angielsku? próbowałem znaleźć na ebay-u ale bez powodzenia.

    0
  • #17 29 Maj 2012 17:44
    bzyk2414
    Poziom 7  

    Kolego powiedz w jaki sposób usunąłeś błąd czujnika zasysanego powietrza?

    0
  • #18 29 Maj 2012 20:46
    marchewa1924
    Poziom 8  

    Na pewno wymieniłem przepływomierz na ten z poprzedniego auta z którego brałem silnik, ale też czyściłem i/lub zamieniałem inne czujniki, również przepustnicę, Ogólnie eksperymentowałem bo po prostu miałem wszystkie części ze starej a4 i czas, dlatego trudno jest mi precyzyjnie powiedzieć jak usunąłem ten błąd. Pewnie g... pomogły te wypociny, czyli podsumowując... nie wiem. Pozdrawiam

    0
  • #19 29 Maj 2012 21:54
    bzyk2414
    Poziom 7  

    U mnie pierwszy silnik był do kitu drugi jest niby ok ale ma te same objawy jak u ciebie i pali 40l na 100 z początku myślałem że to przekłamanie komputera ale wir w baku jest naprawdę . Zmieniłem przepływkę i d...... muszę jeszcze popróbować z tym czujnikiem temp zasysanego powietrza. Ąle mimo wszystko dzięki za odpowiedz.
    A co robiłeś coś z tym napinaczem łańcucha rozrządu ?

    0
  • #20 30 Maj 2012 17:01
    bzyk2414
    Poziom 7  

    Łamigłówka rozwikłana winien był zawór podciśnienia przy kolektorze ssącym po zmostkowaniu wężyków przybyło mocy i spadło spalanie , zmieniłem zaworek na inny i autko śmiga.

    0
  • #21 30 Maj 2012 21:43
    marchewa1924
    Poziom 8  

    Potwierdzam to co napisałeś! zrobiłem tak samo, podłączyłem wężyk podciśnienia omijając ten zawór i nareszcie w ogóle nie muli! dzięki wielkie kolego, w tą sobotę zamierzałem wymieniać właśnie napinacz... na darmo bym się narobił.

    0
  • #22 25 Cze 2012 00:03
    Euros
    Poziom 11  

    wiajcie.Gdzie dokladnie ten zawor i jak on wyglada?

    0
  • #23 25 Cze 2012 18:39
    marchewa1924
    Poziom 8  

    Jest przymocowany dwiema śrubkami do kolektora ssącego od strony pasa przedniego, dochodzi do niego przewód podciśnienia powietrza i złączka dwu pinowa, kształt ma owalny, rozmiar ok 3X3X5. Na 90% nie było go tam albo wogóle w silnikach ADR przed 98r.
    Jakie masz objawy?

    0
  • #24 25 Cze 2012 23:23
    Euros
    Poziom 11  

    Objawy
    Troche slabo ciagnie do 3tys tak mi sie wydaje potem juz idzie, poza tym faluja obroty na zimnym po odpaleniu> Juz duzo sie naczytalem troche poczyscilem i nawymienialem rzeczy wiec chwytam sie wszystkiego. No u mnie nie ma tego o co pytalem rok 96 ;] dzieki za info

    0
  • #25 05 Lip 2012 22:48
    marchewa1924
    Poziom 8  

    To normalne, ten silnik tak ma, po 3500 rpm ma po prostu dużo lepsze osiągi, a falowanie obrotów miałem w swojej pierwszej a4 (95r) właśnie po odpaleniu lekko i przez chwile, od ok. 800 do 1100 rpm jednak mi to nie przeszkadzało i nic z tym nie zrobiłem... Pozdrawiam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo