Witam!!!
W wyniku zaistniałej sytuacji jestem zmuszony do zbudowania modułu otwierającego i zamykającego drzwi w autobusie firmy mercedes.
Do wysterowania mam silnik elektryczny od drzwi, a na nim 3 krańcówki.
Jedna jest od otwartych na maksa, druga od zamkniętych na maksa, a trzecia wygląda na czujnik, czy drzwi są podniesione na maksa, ponieważ tak się ryglują, oczywiście do wszystkiego jest jeden silnik. Sterowane ma być z przełącznika dwu pozycyjnego, chwilowego, załączane plusem. Do tego trzeba zbudować układ, który zabezpieczy silnik, jeżeli krańcówki nie zadziałają. Czyli jakiś bocznik i układ pomiarowy z przekaźnikiem. Wszystko musi się zgrać i teraz mam takie pytanie, jak wykonać taki ogranicznik prądu dla silnika i jak zrobić że po podaniu krótkiego impulsu z włącznika drzwi się będą otwierały/zamykały, dopóki nie zadziała krańcówka.
W wyniku zaistniałej sytuacji jestem zmuszony do zbudowania modułu otwierającego i zamykającego drzwi w autobusie firmy mercedes.
Do wysterowania mam silnik elektryczny od drzwi, a na nim 3 krańcówki.
Jedna jest od otwartych na maksa, druga od zamkniętych na maksa, a trzecia wygląda na czujnik, czy drzwi są podniesione na maksa, ponieważ tak się ryglują, oczywiście do wszystkiego jest jeden silnik. Sterowane ma być z przełącznika dwu pozycyjnego, chwilowego, załączane plusem. Do tego trzeba zbudować układ, który zabezpieczy silnik, jeżeli krańcówki nie zadziałają. Czyli jakiś bocznik i układ pomiarowy z przekaźnikiem. Wszystko musi się zgrać i teraz mam takie pytanie, jak wykonać taki ogranicznik prądu dla silnika i jak zrobić że po podaniu krótkiego impulsu z włącznika drzwi się będą otwierały/zamykały, dopóki nie zadziała krańcówka.