Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zawieszenie cinquecento 700 na 1.1

29 Lut 2012 20:12 3283 9
  • Poziom 11  
    Witam mam pytanko jaka jest róznica w zawieszeniu w cinquecento 700 i cinquecento Sporting 1.1

    bo w planach do 700tki mam wsadzenie 1.2 16v ale niewiem co trzeba przerobić w zawieszeniu żeby mi podeszły Bilstein b6 i żeby prowadził się jak gokart:)

    prosze o pomoc bo jestem w tym temacie zielony :|
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Zawieszenie w sportingu jest grubsze i o wiele wytrzymalsze, zawieszenie seryjne w 700setce może nie wytrzymać takiej mocy.
  • Poziom 11  
    a możesz mi to jakoś dokładniej opisac lub wyjaśnić
  • Specjalista - DAF Trucks
    halo halo! Pracowałem przez x lat w Kałuża Motorsport, gdzie podstawowym autem, nad którym pracowaliśmy były CC i SC do celów sportowych.

    CC Sporting ma drążek skrętny z przodu, czego nie ma 700;
    CC sporting ma inne amortyzatory przód i tył oraz inne sprężyny.
    Oczywiście inne koła.
    Pozostałe części są takie same.
    Fabrycznie CC 1.1. wychodził z trochę inną niż 700 zbieżnością kół.

    PS. ponad 12 lat temu miałem CC 1.2 16V ( silnik od Punto 85!, z aluminiowym kolektorem dolotowym!), skrzynia 6-tka ( C514.610) ze szperą Kałuża Motorsport, dodatkowo komputer + wiązka komputera + wtryskiwacze od Włoskiego Abartha ( dokładnie to był od Abarth 1.1 na wielopunkcie- głowica od Punto 75), wałki od świątka, kolektor wydechowy + reszta układu wydechowego wykonane w Kałuża Motorsport, oczywiście głowica robiona (kanały osobiście korygował sam Zdzisiek Kałuża), planowana itd, koło zamachowe odchudzone o 64%, dolot do przepustnicy też wyrób własny.Przepustnica od Punto 1.2 8V 75km Rozwiercana na większą średnicę gardzieli + nowa płytka uchylna od Golfa.
    Ciekawostką którą już nigdy więcej nie widziałem, było to, że miałem w nim przekładnię kierowniczą o innym przełożeniu- Zdzisiek Kałuża wyprodukował prototyp : zestaw listwa maglownicy + wałek zębaty dające przełożenie 1.25 obrotów koła kierownicy od max. w lewo do max. w prawo.
    Rzecz fantastyczna szczególnie na KJS-y.
    Zestaw założony był do maglownicy do mojego auta w ramach przetestowania i spisywało się wzorowo.Tyle, że ręcę bolały, oj bolały po KJS-ie.
    Niestety cena jaką krzyczał za ten zestaw była trochę za wysoka i nie znam nikogo, kto chciał zamówić ten zestaw.A ten prototyp już na szczęście został w moim aucie.
    Do tego zawias typu przód + tył FA Krosno - PZM, czyli znane bardziej jako "pucharowe"- najlepsze zawieszenie do CC/SC jakie kiedykolwiek było zakładane do tych aut, pomimo konkurencji zaawansowanych, gwintowanych zawieszeń renomowanych firm.
    Na hamowni auto reprezentowało moc 108km przy 6400, momentu już nie pamiętam, ale to był mały POTWÓR!

    Oj, miłe wspomnienia mam z tym autem, to były czasy...
  • Poziom 19  
    Jak już to silnik od CC sporting, seicento.. Od punto nie jestem pewien czy sie nada.
  • Poziom 2  
    Hmm słyszałem i widzilaem na paru filmikach jak inni robia takie rzeczy mysle ze jest szansa bez przerobki cos takiego zrobic?Zastanawiam sie jeszcze nad Układem napedowym (przeguby)bede musial wstawic mocniejsze i nad tym zastanaiwma sie jakie.

    Dodano po 15 [minuty]:

    No tak masz racje silnik 1,2 z punto tez bylby odpowiedni napewno nie trzeba przerabiac zadnych uchwytow pod silnik?a skrzynia tez bede musial wymienic czy na tej pojade ?wydaje mi sie ze nie bo skrzynia z cc to lipa...A powiedz jak z komputerem i wogole jak to ogarnac a uklad napedowy ?przeguby jakie ?
  • Specjalista - DAF Trucks
    łapy z poduszkami do silnika 1.2 (8V i 16V)pasuje od CC/SC 1.1 bez przeróbek.Miejsca konstrukcyjne w nadwoziu 700 są takie same jak w SC/CC 1.1. Łapa do bloku 1.2 pasuje bez przeróbek.
    Skrzynia od 1.1 wraz ze swoimi łapami i poduszkami też pasuje bez problemu.

    Przegubów i półosiek nie musisz nic przerabiać.Przeguby od 1.1, 900 i 700 są takie same, tylko półośki muszą być do skrzyni 1.1.A seryjne przeguby i półośki wytrzymują bez problemu- nieraz widziałem CS 1.2 turbo 140 km na seryjnych półośkach, i nic się z nimi nie działo.
    Jeżeli zakładasz silnik od 1.1 albo 1.2 zamiast 700, to musisz mieć skrzynię do 1.1.
    komputer musi być od 1.1, albo od 1.2.Jeżeli zakładasz silnik od 1.2 na wielopunkcie, to musisz mieć od wielopunktu komputer.Jeżeli 1.1 , to komputer od sportinga do jednopunktu (tego wcześniejszego, po później teź były na wielopunktach, ale moc cały czas ta sama 55km).
    Musisz mieć pompę paliwa od tego silnika, który zakładasz (1 bar na jednopunkcie i 2.5 bar na wielopunkcie).Najgorsze to instalacja- najlepiej mieć całą instalację od 1.1.A na pewno tą do komputera.Ostatecznie może być od 900 na wtrysku, tylko parę kostek trzeba przerobić i upewnić się, ze piny od odpowiednich czujników w kostce do ECU są na swoim miejscu- takie jak w kompie od 1.1.
    Oczywiście komputer od 1.1 musi być razem z kluczykiem i transponderem do immobilisera.Wszakże 700 nie miał immo.
  • Poziom 2  
    Z tego co sie dowiadywałem i kolega pisze to widze ze oplaci mi sie kupic punto I 1,2 i to bedzie lepsze;;d
  • Poziom 9  
    Generalnie amortyzatory powinieneś wymienić, za wyjątkiem kilku modeli wszystkie są mało trwałe i pewno nie spełniają dawno swojej roli. W przypadku zakupu nowych najważniejszy jest budżet który chesz na to poświęcić. Generalnie tanim kosztem można usyskać poprawę a bilstein znacząco poprawia osiągi.