Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

toyota corolla-golf 4 ktore lepsze wedlug was?

watsonek32 29 Lut 2012 23:49 4847 5
  • #1 29 Lut 2012 23:49
    watsonek32
    Poziom 6  

    Witam proszę o opinie na temat corolli seria E12 w wersji hatchback z silnikiem benzynowym i golf 4 takze w benzynie ,który samochód waszym zdaniem bylby lepszym zakupem do 20 tysiecy.

    0 5
  • Pomocny post
    #2 01 Mar 2012 00:34
    epi92
    Poziom 16  

    Witam.
    Jestem użytkownikiem 3 toyoty corolli w tym 2 właśnie tego modelu e12 (2003r. i 2004r.) i jedną osobistą e11(1998r.)
    Musze powiedzieć, że w e12 nic nie było wymieniane. Jedna ma 130 tys, a druga ma 95 tys przebiegu i nic nie było w nich robione. Dopiero w tym roku byłem zmuszony wymienić komplet tarcz w obu toyotkach. Oprócz tarcz, oleju i kompletów filtrów co 15 tys nic nie było wymieniane. Obie mam od nowości i sobie chwale. Silnik 1.4 benz całkiem nieźle się spisuje, ale muszę powiedzieć, że silniki w modelach e12 są gorsze od silnika z e11, którą jeżdżę na co dzień.
    Spalanie mniej więcej 8l benz, 10-12 gazu. Niestety długo przełącza się na gaz, bo sekwencja przełącza się po ok 10-15 minutach. W e11 po 2 minutach sekwencja jest załączona.
    W golfach nie jestem zorientowany, ale z tego co mówił brat pracujący w warsztacie, to ma dużo klientów z golfikami. Plusem golfiaków jest to że ma tanie części, są łatwo dostępne i ma większy asortyment części tuningowych.
    Pozdrawiam i życzę udanych zakupów.
    Epi92.

    1
  • #3 01 Mar 2012 08:50
    kamil907
    Poziom 28  

    epi92 napisał:
    Niestety długo przełącza się na gaz, bo sekwencja przełącza się po ok 10-15 minutach. W e11 po 2 minutach sekwencja jest załączona.

    To już zależy tylko od tego jak masz ustawione. Wystarczy zmienić temperaturę przy której przełącza się na LPG i może się przełączać nawet natychmiast po uruchomieniu silnika. Tyle tylko, że kosztem trwałości parownika.

    1
  • #4 01 Mar 2012 10:37
    wichurewicz
    Poziom 24  

    epi92 napisał:
    z tego co mówił brat pracujący w warsztacie, to ma dużo klientów z golfikami.

    Otóż to. Z Corollą do warsztatu nie będziesz zaglądał za często, jeśli w ogóle. E11 to ponoć ostatnia "niezniszczalna" Corolla, nie wiem jak z E12.

    Poza tym benzyniaki w Golfie 4 są przestarzałe, paliwożerne i słabe w porównaniu do konkurencji, to moim zdaniem skreśla te silniki na starcie.

    1
  • #5 01 Mar 2012 12:20
    epi92
    Poziom 16  

    kamil907 napisał:
    epi92 napisał:
    Niestety długo przełącza się na gaz, bo sekwencja przełącza się po ok 10-15 minutach. W e11 po 2 minutach sekwencja jest załączona.

    To już zależy tylko od tego jak masz ustawione. Wystarczy zmienić temperaturę przy której przełącza się na LPG i może się przełączać nawet natychmiast po uruchomieniu silnika. Tyle tylko, że kosztem trwałości parownika.


    Dokładnie tak, Temperatura silnika zależy od pojemności oleju w silniku. Np w e11 mieści się 2.6l oleju i gaz przełącza praktycznie od razu, natomiast w e12 jest trochę więcej - nie całe 4l i miedzy innymi to jest przyczyną długiego grzania się silnika.
    Gdyby Toyota nie przeniosła swojej fabryki z Japonii do Turcji można przypuszczać, że e12 były by podobnej jakości jak jej poprzednik.

    wichurewicz napisał:
    E11 to ponoć ostatnia "niezniszczalna" Corolla, nie wiem jak z E12.

    To ja mogę się wypowiedzieć trochę na ten temat:)
    e12 mają cieńsze blachy, za to mają ocynk, czego nie ma e11,
    Silniki są kompletnie inne, moim zdaniem są gorsze, wyższa moc ale inaczej się zachowują.
    e12 w warsztacie mało stoi, więcej jeździ ;)
    Chyba tyle, jak sobie coś przypomnę, to na pewno dopisze ;)
    Pozdrawiam. Epi92

    1
  • #6 01 Mar 2012 18:44
    marekzi
    Poziom 38  

    Niestety, Toyota od serii E12 dorównała w jakości do pozostałych producentów, odcinając kupony od sławy "niezniszczalnych" E10 i E11.
    E12 to już jest standartowa jakość, VW również spuścił z tonu - różnice w jakości się zatarły i teraz czy Fiat, VW, Toyota czy Ford - różnice w jakości są niewielkie.
    Wg mojego mechanika (od wielu lat naprawia tylko japońskie samochody) E12 to "jednorazówka" w porównaniu z E11.

    0