Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki internet na tych parametrach? Neostrada.

01 Mar 2012 00:55 2062 6
  • Poziom 32  
    Witajcie.
    Niestety, ale muszę zapytać tutaj, co dzwonię na infolinię neostrady to otrzymuję inne wiadomości. Najpierw powiedziano mi, że na mojej linii mogę mieć 20 Mb/s, następnie, że 10 Mb/s a kuzynowi który mieszka piętro wyżej (podpięty do tego samego słupa, że może mięć max 6 Mb/s) więc zadzwoniłem raz jeszcze i powiadomiono mnie, że mogę mieć max. 20 Mb/s.
    Więc sam już w zasadzie nie wiem jaką prędkość łącza mogę mieć, dlatego proszę o poradę, aktualnie mam 6 Mb/s. Parametry łącza:

    Standard ADSL G992_5_A
    Szybkość wysyłania 636 Kb/s (Intlv[LP0])
    Szybkość pobierania 7448 Kb/s (Intlv[LP0])
    Tłumienie Bliski koniec: 28.4 (dB)
    Odległy koniec: 9.6 (dB)
    Sygnał/Szum Bliski koniec: 19 (dB)
    Odległy koniec: 11 (dB)
    Liczba błędnych pakietów 1654
    Firmware 0xe15080a
    Błędne sek. w okresie 15 min 0
    Błędy CRC 184
    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0
    Czas połączenia: 20 godzin, w tym czasie internet był praktycznie cały czas obciążony na maxa.
    Według formularza TP: Pod podanym numerem istnieje możliwość instalacji usługi neostrada o maksymalnej prędkości 20 Mb/s
    Proszę o pomoc i pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Tak się rozmawia z TPSA ale to ich linia a nie forumowiczów i nikt poza TPSA nie odpowie na Twoje pytanie.
    Zamów 20 Mb/s, albo Ci zainstalują albo dostaniesz odpowiedź że z przyczyn technicznych nie jest to możliwe. Ja mam w neostradzie 1Mb/s. Na moje potrzeby wystarcza, na sprawność łącza nie narzekam - jedna kilkugodzinna przerwa w ciągu 6 lat plus dwu/trzykrotne zawieszenie się livboxa, które usunąlem w ciągu kilku minut.
  • Poziom 36  
    1010011010 napisał:
    powiadomiono mnie, że mogę mieć max. 20 Mb/s.
    To jest slang TP, inna wersja to, że "możesz mieć 20 Mb/s", w obu przypadkach chodzi o opcję "do 20 Mb/s" (w uproszczeniu 10.01-20).
    1010011010 napisał:
    Według formularza TP: Pod podanym numerem istnieje możliwość instalacji usługi neostrada o maksymalnej prędkości 20 Mb/s
    To są dane z checka TP i zapewne widzą tam co innego niż router. Masz bardzo dużą rozbieżność tłumienia (standardowo sprawdź filtr i czy jest podpięty do gniazdka, a nie na odwrót), więc możliwe że tłumienie na downstream jest zawyżone usterką.
    1010011010 napisał:
    Czas połączenia: 20 godzin, w tym czasie internet był praktycznie cały czas obciążony na maxa.
    Ważna informacja, bo ta ilość błędów byłaby zbyt duża by myśleć o przyśpieszeniu, ale sprawdź czy bez obciążenia ilość błędów znacznie spadnie oraz czy Marginy (Sygnał / Szum) są stabilne. Póki co można myśleć o 11-14 Mb/s na granicy stabilności. Jednak 11 dB na upstream jest przesadnie niskie co sugeruje problemy po stronie up, a opcje 10 i 20 Mb/s mają ten sam upload (maksymalny dla twojej linii, daleki od 1 Mb/s). Zatem możesz zaryzykować z 10 Mb/s.


    vodiczka napisał:
    Tak się rozmawia z TPSA ale to ich linia a nie forumowiczów i nikt poza TPSA nie odpowie na Twoje pytanie.
    TPSA też nie odpowie, bo zwykle to jest uruchamiane w ciemno (pomoc pełni check TP, który obecnie blokuje takie absurdy jak 10 Mb/s przy tłumieniu 57 dB), a gdy są kłopoty to się godzą na darmową migrację w dół. Ponadto niektórzy forumowicze jak Dipol posiadający koszmarnie drogi miernik Cable Shark jest na to w stanie odpowiedzieć (w teorii, gdyby przyjechał i zrobił pomiary).
  • Poziom 32  
    OK, dziękuję za pomoc.
    Aktualnie mam telefon z netii, a internet z neostrady. Sprawa dodatkowa jest taka, że ten sam check TP piętro wyżej wykazał 6 Mb/s. My mieliśmy wymienianą linię w domu > do słupa na nową wraz ze skrzynką na słupie (po burzy się popaliło). On pozostał na starej.
    29 lipca kończy mi się umowa, więc pewnie w maju będą już dzwonić z prośbą o zmianę.
    Neostrada ma jakieś problemy z naszą linią, sąsiad może mieć max. 2.8 Mb/s. Średnio raz na miesiąc robią nam jakieś "przełączenia" - po połączeniu wywala błąd złego hasła na liveboxie / linksys wcale się nie łączy. Po przedzwonieniu wzywają technika który ma przyjechać na dzień następny a za chwilę jest już internet także technika u nas nie było od 2010 (przy zakładaniu linii był).
  • Poziom 43  
    terrade napisał:
    gdy są kłopoty to się godzą na darmową migrację w dół

    Łaski nie robią skoro nie wywiązują się z umowy.
  • Poziom 16  
    Jeżeli już widzisz,ze są problemy to warto zainteresować się także innymi operatorami,tym bardziej jeśli mieszkasz w mieście. Tam masz szeroki wybór i nawet często niższe ceny. Niestety TP ma monopol w małych miejscowościach stąd każdy jest na nich skazany oraz ich prędkość do "20Mb/s".
  • Poziom 32  
    Easy-Wifi napisał:
    Jeżeli już widzisz,ze są problemy to warto zainteresować się także innymi operatorami,tym bardziej jeśli mieszkasz w mieście. Tam masz szeroki wybór i nawet często niższe ceny. Niestety TP ma monopol w małych miejscowościach stąd każdy jest na nich skazany oraz ich prędkość do "20Mb/s".

    Swego czasu miałem nawet Tele2 :) Niestety przez nich 2 miesiące byłem bez internetu - nie działało. Netia zrywa połączenie u sąsiada więc w nich pakował się nie będę. Zostaje mi jedynie nerwostrada.