Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira 1.9 cdti 2007r nie pali błędów brak

01 Mar 2012 08:06 14432 11
  • Poziom 15  
    Witam
    Problem jak w temacie, sprawdziłem błędy brak, ciśnienie paliwa pompki w baku 4bar`y. W parametrach rzeczywistych zadane ciśnienie na rail`u to 30 mi dobija po dość długim kręceniu do 30 zapala chodzi jakby na dwóch i gaśnie. Ma ktoś pomysł. Jeszcze jeden szczegół, po zapłonie pompka w baku doś długo chodzi tzn. powinna ze 3sekundy a chodzi jakieś 15 sekund. Jeszcze jedna ciekawa rzecz to ściągająć przewód gumowy od kolektora i próbując odpalić jakby cofają się spaliny a wydech odpinałem i drożny. Rozrząd sprawdzony ok. pozdrawiam i czekam na poradę.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 40  
    Pompa wtryskowa nie robi ciśnienia lub wtryski padnięte.
    Bosch czy Denso?
  • Poziom 27  
    Trochę mało danych wygląda na zapowietrzone wtryski ale miałem przypadek "wypalone tłoki" . Zakładamy menzurki na przelew i ile paliwa przelewa ewentualnie sprawdzamy ciśnienie sprężania. Jak przelewa dużo to tłumaczy dlaczego pompa nie utrzymuje ciśnienia.Jak jest w miarę na przelewie no to zapowietrzone wtryski albo niestety wtryski za długo jeździły bez regulacji i w skrajnym przypadku dziura na wylot w tłoku.No głowa do góry sprawdzamy przelewki.
  • Poziom 15  
    witam
    wyczyściłem zawór ciśnienia na pompie i zapala, ale może to zbieg okoliczności :) muszę sprawdzić te wtryski na przelew
    pozdrawiam

    Dodano po 5 [godziny] 14 [minuty]:

    czy możliwe że to powód czujnika wałka?? samochód teraz odpala chodzi 10sek nie reaguje na pedał gazu i gaśnie błędów brak :( wtryski sprawdzę jak tylko go wciągnę na warsztat.
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Witam serdecznie. Te spaliny w kolektorze dolotowym to może być niedomknięty EGR.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    WITEK1952 napisał:
    Witam serdecznie. Te spaliny w kolektorze dolotowym to może być niedomknięty EGR.


    Popieram, wczoraj przerabiałem temat EGR-a w oplu CDTI i twoje objawy pasują do uszkodzonego EGR-a, na próbę możesz zaślepić
  • Poziom 15  
    No już doszedłem że to EGR zaślepie go i sprawdzę, ale żeby powodował aż takie problemy. pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 18 [minuty]:

    jednak po zaślepieniu odpala i wkręca się na obroty, czyli dzięki bardzo za porade
    pozdrawiam
  • Poziom 40  
    Jak masz DPF to nie zaślepiaj EGRa.
  • Poziom 34  
    Jak zaślepi będzie normalnie jeździł, tylko kontrolka z kluczem będzie raziła w oczy :-) Można też podobno kupić gotową blaszkę z dziurką.
  • Poziom 32  
    Jeśli silnik mniej jak 150 KM to powinna wystarczyć średnica 1 cm.
  • Poziom 14  
    Miałem podobny problem. Auto gasło po kilku sekundach i spadało ciśnienie z listwy okazało się że zasilanie pompy paliwa było zapchane. Zdejmij przewód doprowadzanie paliwa do pompy i załóż go na powrót. Przekręć zapłon żeby pompka mogła wyrzucić z pompy syf.
  • Poziom 15  
    Zanieczyszczony EGR w pozycji otwartej to była przyczyna
    pozdrawiam