Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinquecento ED 704ccm resetuje się każde podłączone radio.

01 Mar 2012 16:29 2866 25
  • Poziom 19  
    Witam.
    Mam problem w owym fiaciku z instalacją elektryczną od radia.
    Otóż obojętnie jakie radio podłączę, podczas jazdy ono regularnie resetuje się, bądź nie chce się włączyć i ostro buczy, radio wykluczyłem bo sprawdzałem to na czterech radiach działających dobrze w innym aucie. Instalacja elektryczna w obrębie kostek zasilających i kabli w komorze kierowcy nie posiada żadnych nieprawidłowości, kable całe i wszystko wydaje się być w porządku. Bezpieczniki sprawne, ja już nie wiem co robić, a radio wypada mieć. Gdzie w takim razie szukać przyczyny? Po podłączeniu żarówki zamiast radia, rozpędzeniu się i wjechaniu w dziurę żarówka gaśnie na sekundę i zaświeca się ponownie.


    A i jeszcze małe pytanko, na błotniku jest napis ED, co on oznacza?

    Za pomoc daję ,,Pomógł"

    Pozdrawiam, i proszę o szybkie odpowiedzi, bo jutro jazda w teren a bez radia nigdzie się nie zapuszczam.

    //@Edit Do moderatora, poprawiłem wszystko co napisał pan w skasowanym wątku.
  • AdexAdex
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież w tym aucie podłączenie jest bardziej niż banalne. Tam jest raptem plus z akumulatora i masa. I trzeba sprawdzić jedno i drugie. Masa nie leci sobie przypadkiem po antenie w tej chwili?
    Podłącz radio, wsadź miernik i przejedź się kawałek.
    No i sprawdzenie ciągłości przewodu i stanu złącz, po OBU stronach.
  • AdexAdex
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam. Szukaj kolego pod lub w bezpiecznikach może któryś nie łączy może przewód pod tablicą bezpieczników tam nie ma wiele kombinacji, od bezpieczników do radia to jest tylko metr przewodu w wiązce. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Bezpieczniki sprawdzone- sprawne. Wpiąłem sondę od miernika na brzęczku do masy w radiu, a drugi koniec do klemy co idzie do akumulatora, podczas jazdy miernik piszczy, jednak przy wjeździe na dziurę na chwilkę przestaje, stawiam więc na uszkodzoną masę, a co do anteny- bez niej radio w ogóle się nie uruchamia. W kabinie silnika wszystkie przewody są całe i nie uszkodzone, a i tak kabel od radia ktoś przedłużył i podpiął pod klemę.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Kabla nowego nie chcę ciągnąć, gdyż większość pojazdu jest w stanie fabrycznym- i przy tym chcę pozostać.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Artur_97 napisał:
    a co do anteny- bez niej radio w ogóle się nie uruchamia

    Urąbana masa.
  • Poziom 19  
    Też nad tym myślałem, no ale gdzie? Do kabla dalej niż we wnęce radia się nie dostanę bo deski rozdzielczej całej mi się zdejmować nie uśmiecha, a i potem bym nie wiedział jak ją założyć. Czy można masę pociągnąć bezpośrednio od akumulatora bądź od gniazda zapalniczki? Jeśli tak to jaki przekrój przewodu będzie odpowiedni? Z radiem są takie problemy odkąd nastąpiło zwarcie się przewodu czerwonego z czarnym.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nadmienię że bez anteny radio nie uruchamia się w sensie że nie gra, za to bardzo irytująco buczy.

    Dodano po 18 [sekundy]:

    Nie zaświeca się nic ani nic, tylko po prostu buczy,
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Pewnie ktoś szarpnął wiązkę i urwał masę. Możesz wziąć skądkolwiek, byle pewna była. Nawet możesz się przykręcić z oczkiem do metalowej części nadwozia.
    A tak swoją drogą to jaki tam problem? Wystarczy głowę wsadzić pod kokpit.
  • Poziom 19  
    Skoro tak to idę do ,,obczaić", napiszę o efektach za 20-30min.

    Dodano po 25 [minuty]:

    To tak, wyjąłem radio, odpiąłem kostki i pociągnąłem kolejno za kable.
    1.Czerwony- Cały, nie znalazłem żadnych nieprawidłowości.
    2. Czarny- pociągnąłem i wyszedł upalony na długości około 90cm.

    Obecnie radio uruchamia się bez anteny, ale dokładne działanie sprawdzę dopiero jutro bo dzisiaj nigdzie już się nie wybieram, czy to może być powód usterki? Wydaje mi się że tak.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Wygląda na to,że masa była zabezpieczona bezpiecznikiem,a teraz masa idzie przez antenę.Sprawdż miernikiem przy wyjętym radiu.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Artur_97 napisał:
    Czarny- pociągnąłem i wyszedł upalony na długości około 90cm.

    Skoro przewód masowy wyszedł, to skąd teraz radio bierze masę?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Niezłe zwarcie musiało być że upaliło kabel na długości metra...dobrze że ci sie nie zjarało auto.Zakładam że bezpieczników do radia jednak nie ma.
  • Poziom 19  
    Jak to skąd bierze masę? Dobrałem się w miejsce upalenia i ,,dowiązałem" nowy kabel. Obecnie na postoju gra ok, zobaczymy jutro w trasie co się będzie działo.
  • Poziom 21  
    Ale jednak zamontuj bezpiecznik na kabel +
    nie kuś losu.
  • Poziom 19  
    W radiu jest założony bezpiecznik 5A, czy on nie wystarczy? Jest o połowę słabszy od oryginalnego, zawsze bezpieczniej :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Różnica jest taka, że bezpiecznik w radiu zabezpiecza tylko je samo, a nie instalacje do niego...
    Niemniej zasilanie radia powinno być zabezpieczone bezpiecznikiem, tym samym, co do świateł awaryjnych i zapalniczka. Wyciągnij bezpiecznik nr 1, radio powinno zgasnąć. Jeśli tak nie jest, to znaczy, ze ktoś pociągnął nowa instalację. Tą, jeśli nie jest, to należy zabezpieczyć.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Pociągnij kabel plusowy ze skrzynki bezpieczników. Sam sobie zdecydujesz z którego bezpiecznika tzn czy będziesz chciał by radio grało bez kluczyka czy po kluczyku w stacyjce. Jak wyjmiesz bezpiecznik sprawdź w jego gnieździe wejścia kontrolką żarówkową lub multimetrem i do masy. W jednym wejściu po bezpieczniku będzie napięcie (jeśli chcesz po kluczyku w poz MAR to przekręć kluczyk w stacyjce) w drugim nie będzie. Podpinasz kabel w tym gdzie nie ma napięcia. Wtedy będziesz miał zabezpieczone radio tym bezpiecznikiem.
    Co do nazwy ED na błotniku - nie znaczy że jeździł nim jakiś Edward tylko Economic Drive co do końca nie jest prawdą ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    sandamiano napisał:
    Pociągnij kabel plusowy ze skrzynki bezpieczników. Sam sobie zdecydujesz z którego bezpiecznika tzn czy będziesz chciał by radio grało bez kluczyka czy po kluczyku w stacyjce.

    Bzdura. Każde nowoczesne radio potrzebuje do pracy zasilania stałego, by podtrzymać pamięć. A podpinanie się pod dowolnie wybrany bezpiecznik jest poradą, co najmniej bzdurną!
  • Poziom 19  
    Nie chcę aby radio wyłączało się ze stacyjką, bo często używam go na postoju, jutro sprawdzę te bezpieczniki, a gdzie one się znajdują?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Artur_97 napisał:
    kabel od radia ktoś przedłużył i podpiął pod klemę.



    Co w takim razie chcesz znaleźć w skrzynce z bezpiecznikami?
    ED = economy drive czyli oszczędna jazda :|
  • Poziom 19  
    Mam go zamiar skrócić i podłączyć tam gdzie był oryginalnie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bezpiecznik 1 - światła awaryjne, zapalniczka, radio, klakson. Od skrzynki bezpieczników fioletowy do złącza żarówki oświetlenia wnętrza, dalej czerwono zielony.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    A działają ci światła awaryjne? One są jakoś z kostki radia wyprowadzone chyba właśnie fioletowym.Dlatego sam bezpiecznik w radiu nie wystarczy.No chyba że oprócz radia wszystko idzie oryginalnie.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Można wyjąć ten bezpiecznik i sprawdzać co się "zgubiło": co było na nim podłączone, na ile zachowano połączenia fabryczne.
    A gdyby trzeba było ciągnąć nowy przewód od np. akumulatora - oprawkę bezpiecznika radzę dać możliwie blisko akumulatora czy innego punktu w którym się łączymy z instalacją. Gdy bezpiecznik jest blisko "początku" naszego kabelka - zabezpiecza go najlepiej, w całości!.
  • Poziom 19  
    W instrukcji ,, Sam naprawiam" były dokładne schematy elektryki. Postanowiłem podłączyć przewód zasilający od radia tam gdzie jego miejsce, nie było z tym problemu bo zostało tam zachowane 10zm oryginalnego przewodu, podłączyłem się do niego, na wszelki wypadek dałem nowy bezpiecznik i jak na razie wszystko działa, zobaczymy jak na długo. W razie czego będzie nowy temat, za pomoc dziękuję i zamykam :)