Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Escort 1.8 TD 96r Strasznie ciezko odpala

01 Mar 2012 20:49 13788 23
  • Level 12  
    Witam mam bardzo duży problem z odpaleniem mojego auta 1.8TD Escort. Gdy silnik jest zimny muszę ciągle go odpalać z samostartu nawet gdy są dodatnie teperatury przy odpalaniu z wydechu i wychodzi taki biało siwy dym zaś jak uda mi się go odpalić i motor się zagrzeje wyłączę go i chce zapalić od nowa to zapala na strzała za 1 razem i wtedy nie kopci wcale. Świece żarowe są dobre sprawdzone , kompresja w normie , wtryski świeżo po regeneracji znaczy wymienione końcówki i ustawione pod mój silnik , akumulator nowy , zaworek zwrotny założony, co może być jeszcze ? odpalać ciągle nie będę go z samostartu bo zarzne sobie silnik. bardzo proszę was o jakaś poradę ...
  • SterControlSterControl
  • Level 38  
    yakuza99 wrote:
    co może być jeszcze ?


    Pompa :cry: .
  • Level 12  
    Podepnij bańkę z paliwem bezpośrednio do pompy wtryskowej tak, żeby paliwo spływało do niej grawitacyjnie. Odpal auto i jak trochę popracuje, zgaś i zostaw tak na noc. Jak rano odpali prawidłowo, to przyczyna usterki tkwi w układzie zasilania paliwem, a jak nie odpali - prawdopodobnie padła pompka wstępna w pompie wtryskowej. Powodzenia.
  • Level 32  
    yakuza99 wrote:
    kompresja w normie , wtryski świeżo po regeneracji znaczy wymienione końcówki i ustawione pod mój silnik

    Poprosimy o konkrety. Jaka jest dokładnie kompresja ?
    Jakie są założone wtryskiwacze, jakiej firmy, jakie ciśnienie ?
  • SterControlSterControl

  • Level 27  
    Kąt wtrysku sprawdzony?
  • Level 12  
    Wiec tak kat wtrysków sprawdzony i prawidłowy świeżo po regeneracji wtryski Lucasa, sprężanie prawidłowe tak mi mój mechanik mówił wierzę mu w to co mi mówi bo jest dobry w tym co robi po za tym długo się znamy wiec mnie nie oszukał, paliwo nie ma możliwości żeby się cofało ponieważ mam założony zaworek zwrotny (nowy). Wiec pozostaje mi chyba najgorsze co może mnie spotkać czyli pompa paliwowa do naprawy. A właśnie pompę mam też Lucasa. Jakieś jeszcze propozycje może macie żeby to zweryfikować ?

  • Level 27  
    Nie kąt wtrysków tylko ustawienie kąta wtrysku na pompie wtryskowej.
  • Level 15  
    Pompka podająca w pompie wtryskowej . Ja zimą mam duży problem z odpaleniem wszystko jest ok jedynie pompa nie daje takiego ciśnienia jak powinna . Rozmawiałem z pompiarzem i jedynie co psuje się w pompach lucasa to łopatki w pompce podającej . Koszt samych części to ok 300 zl . a robocizna ze 200 . Jak na razie nie robię teraz jak cieplej pali dobrze .
  • Level 35  
    jordan1985 wrote:
    Rozmawiałem z pompiarzem i jedynie co psuje się w pompach lucasa to łopatki w pompce podającej . Koszt samych części to ok 300 zl
    Jakoś nie chce mi się wierzyć w koszt tych części. Płytki kosztują 15 zł pierścień koło 40, i to masz wręcz całą pompkę. W granicach 300 zł kosztuje głowica po regeneracji.
  • Level 21  
    ftp.kowal ma rację , coś drogie te części. Proponowałbym sprawdzenie ustawienia rozrządu , świece czy grzeją podczas kręcenia , rozrusznik {może chodzi na sucho}.
  • Level 12  
    Kolego koszt części pompki wstępnej tak jak pisze kolega wcześniej ok 60 zł. Możesz je kupić u Tucholi, link gdzieś mi przepadł ale jak wpiszesz w przeglądarce Tuchola układy wtryskowe to znajdziesz. Sama wymiana jest prosta pod warunkiem że nie masz imobilajzera. Cała trudność przy imo polega na odkręceniu blachy osłaniającej. Jest ona przykręcona na śruby zrywalne i niestety trzeba rozwiercać łby. Ponoć można to zrobić na aucie ale ja nigdy tego nie robiłem więc to tylko dla informacji. Jak nie masz tej osłony, albo ktoś wcześniej już coś robił i zostawił zwykłe śruby to wymiana zajmie ci ok 1,5 godzinki i to jest czas z wypiciem browara .Pozdrawiam i powodzenia w naprawie.
  • Level 21  
    Święta racja. Na forum Mondeo wyczytałem , że koniec żywota pompki wstępnej objawia się trudnościami przy zapalaniu ciepłego silnika. W moim przypadku auto zgasło przy normalnej jeżdzie. W filtrze było paliwo , zaworek sprawny a silnik nie chciał się odezwać. Po rozebraniu okazało się , że miedzy łopatkami a pierścieniem było ok. 0,5 mm. luzu , ale problemu z zapłonem zimnego silnika nie było.
  • Level 12  
    hehe no dobrze dzięki za informacje dobrze to wiedzieć lecz mi jak się rozgrzeje silnik to właśnie zapala bez problemu na strzał dosłownie :) a jak jest zimny silni kto kicha odpalić nie chce ... a może dało by coś zwiększenie dawki paliwa na rozruch ? da się to zrobić samemu w domu czy trzeba oddać do mechanika ?
  • Level 15  
    To jest mój problem jak zimny ciężko pali jak ciepły na dotyk .
  • Level 21  
    Panowie , po pierwsze sprawdzić czy nie zapowietrza się , po drugie ustawienie zapłonu , po trzecie ciśnienie na tłokach. Czy wszystkie świece są takie same{czy równo grzeją}. Stan rozrusznika{czy nie zabiera za dużo prądu , może nie starczać na grzanie świec}. Zaworek zwrotny wg. mnie to półśrodek , następny opór do pokonania przez pompkę wstępną , lepiej znależć miejsce zapowietrzania i naprawić.
  • Level 12  
    Teraz jak się cieplej zrobiło to zaczął lepiej palić ale nadal jak zimny silnik jest to puszcza sobie dymka sporego ale już bez samostartu :).. zatankowałem paliwo na BP i na Shellu tego lepszego i droższego paliwa i ku mojemu zdziwieniu silnik ładniej pracuje przedtem tankowałem tańsze a pompa paliwowa już tak nie strzela jak wcześniej przy rozruchu. Ale nie wiem czemu jak sobie jadę tak czasem uczucie jest takie jak by nagle moc złapał i szapie tak delikatnie i przyspiesza takie odczucie mam ... Czy to pompa paliwowa szwankuje ?? Dodam ze teraz ostatnio zacząłem więcej jeździć a przedtem auto więcej stało niż jeździło...
  • Level 21  
    Jak auto samo dostaje mocy to szwankuje booster , albo dziurawe membrany , albo zaciera się trzpień.
  • Level 12  
    tomek70 wrote:
    Jak auto samo dostaje mocy to szwankuje booster , albo dziurawe membrany , albo zaciera się trzpień.
    co to jest ten booster i o jakie membrany biega ? i trzpień od czego się zaciera ??

    Dodano po 20 [minuty]:

    Ten booster to nie jest przypadkiem o to ?? zamieszczę kilka zdjęć tylko ze ja mam silnik Endura a tu pokazany zwykły diesel najbardziej popularny.

    Ford Escort 1.8 TD 96r Strasznie ciezko odpala Ford Escort 1.8 TD 96r Strasznie ciezko odpala Ford Escort 1.8 TD 96r Strasznie ciezko odpala Ford Escort 1.8 TD 96r Strasznie ciezko odpala
    Ford Escort 1.8 TD 96r Strasznie ciezko odpala

    Dodano po 4 [minuty]:

    te zdjęcia u góry to moje są dodam ze jak to wyciągnąłem to auto dostało kopa dosyć mocnego lekko nogę na gaz położyłem a obroty zwiększały się momentalnie a jak założyłem to to już tak nie było już był słabszy. Co byście powiedzieli jak bym to usunął całkowicie a otwór zaślepił. A resztę zostawił normalnie ??
  • Level 21  
    Booster masz przy pompie wtryskowej i jest odpowiedzialny za dodatkową dawkę paliwa , sterowany ciśnieniem od turbo. Warto go wyjąć i wyczyścić. Na zdjęciu jest Endura , a pokazujesz zawór EGR. Można to usunąć [ choć nie powinno się - normy spalin] , albo dobrze wyczyścić.
  • Level 12  
    O to dobrze wiedzieć :) dzięki za informację przyda się.
    mam jeszcze pytanie ten booster jest tez odpowiedzialny za odpalanie silnika ?
  • Level 21  
    Jak membrany są dziurawe , to może się zapowietrzać.
  • Level 12  
    A kicha bo mój się nie zapowietrza... tylko ciężko mu odpalić kopci na biało jak zaczyna chytać a jak odpali to na poczatku zakopci tak mocno i po tym juz ok jest zero dymu ...
  • Level 2  
    Witajcie. mam okazję sporo jezdzic tym modelem auta miałem już wszystkie odmiany silnika jakie wychodziły w escortach 1,8D, 1,8Td i endura zlat 90 - 98 najlepiej odpalał zwykły 1,8d bo miał stały kąt zapłonu i jedynie dodatkową dawkę paliwa na zimnim silniku potem w td dołożyli trochę sterowania kontem zapłonu i tu tkwi problem z odpalaniem przy zimnym silniku następuje opóźnienie zapłonu na pompie realizuje to taki siłownik elektromagnetyczny na którym powinno być napięcie gdy silnik jest zimny jesli go nie ma silnik cieżko odpala i kopci białym dymem paliwo jest skoro jest dym jeżeli masz też nierówne obroty lub brak mocy to jest też drógi solenid odpowiedzialny za kąt zapłonu taki mały z tyłu pompy w endurach tylko jeden solenid mały z przodu pompy i boster w silnikach 90koni w tych słabszych 70koni bez bostera sterowanie komp w nowszych, modół sterujący w starszych. Najlepiej podaj napięcie bezpośrednio na ten duży solenid + i - z aku nie pobiera on bowiem masy z pompy powinienes słyszeć jak przestawia listwe zapłonu jeżeli brak odgłosu solenid do wymiany mozesz to zrobic bez wyjmowania pompy.
  • Level 12  
    Hah dotarłem do sedna problemu dlaczego tak ciężko odpalał problem tkwił w spalonym, bezpieczniku przy akumulatorze a właściwie bezpiecznikach od przewodów wysokiego napięcia wymieniłem go na nowy i auto pali na dotyk... sprawdzcie może u kogoś kto też ma taki problem warto zobaczyć w to miejsce z bezpiecznikami jesli występuja takie same objawy jak u mnie. Dziękuje za pomoc wszystkim i zamykam temat :)