Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ łagodnego rozruchu, softstart do ciągnika.

02 Mar 2012 09:47 3791 17
  • Poziom 8  
    Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość zrobienia czegoś przypominającego układ łagodnego startu czy może miękkiego startu do ciągnika a dokładniej do wałka przekaźnika mocy żeby ruszał powoli (oryginalny włącznik strasznie szarpie i szkoda maszyny). Jeśli można to prosił bym o jakiś schemat, nie ukrywam też że chciałbym to zrobić jak najtaniej. Z góry dzięki :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    A czy kolega przy włączaniu przekaźnika wciska sprzęgło? Wciśnij sprzęgło, włącz przekaźnik i powoli puszczaj sprzęgło wtedy wom będzie startował łagodnie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    A co to jest za ciągnik? Sprzęgło generalnie rozłącza napęd wałka więc powinno dawać rezultaty, no chyba że to jakiś nietypowy model ciągnika. Ciężko będzie coś wykonać do łagodnego rozruchu ponieważ trzeba by było na wałek nakładać jakieś dodatkowe sprzęgło łagodzące gwałtowny start, a co za tym idzie zmniejszy się odległość między ciągnikiem a maszyną i wałek wom może się nie mieścić.
  • Poziom 35  
    DonKieras napisał:
    Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość zrobienia czegoś przypominającego układ łagodnego startu czy może miękkiego startu do ciągnika a dokładniej do wałka przekaźnika mocy żeby ruszał powoli



    Nie ma takiej opcji.
  • Poziom 33  
    Jaki schemat człowieku? Przycisk realizuje załączenie MECHANICZNE, więc o czym Ty mówisz, masz pojęcie, jak to działa?
  • Poziom 33  
    W starych ciągnikach to wiem z doświadczenia że włączanie WOM było czysto mechaniczne, ale zaciekawił mnie ten temat trochę i poszukałem tu i tam i znalazłem taką stronkę
    http://chomikuj.pl/BetVicc/*e2*97*8f*e2*97*8f+Schematy+i+instrukcje+*e2*97*8f*e2*97*8f/MASSEY+FERGUSON/Massey+Ferguson+3080+WOM(PTO)
    Powiem szczerze że nie mam pewności że to jest to o czym rozmawiamy ale schemat dotyczy chyba WOM (nie jestem pewny jak coś to mnie poprawcie). Otóż jeśli to jest schemat WOM to zaciekawiło mnie tam sprzęgło wielopłytkowe, które prawdopodobnie może załączać układ. Ciśnienie w sprzęgle zapewne wytwarzane jest samoczynnie przez tarcie płytek, więc regulacji zapewne zrobić się nie da. Chyba że ciśnienie wytwarzane jest przez pompę, wtedy można by sterować jej wydatkiem.
  • Poziom 35  
    Oczywiście sterowanie zaworem cisnienia.
    Ale ja bym nie chciał być w twojej skórze jak sprzęgło się sypnie i zostaniesz bez WOM.
    A sypnie się na pewni przy częściowym działaniu.
  • Poziom 33  
    Jeśli ten schemat jest dobry i sprzęgło wielopłytkowe jest zastosowane (tu pewności nie mam) to nie widzę przeciwskazań do wykonania regulacji. Dlaczego uważasz że sprzęgło się sypnie? Już od lat takie sprzęgła stosowane są w napędach 4x4 i radzą sobie nieźle choć nie zawsze przenoszą 100% momentu, tylko część i się nie zacierają.
  • Poziom 8  
    polonez15 napisał:
    Jaki schemat człowieku? Przycisk realizuje załączenie MECHANICZNE, więc o czym Ty mówisz, masz pojęcie, jak to działa?



    Gdybym wiedział ze takiego czegoś nie ma i że nie można tego zrobić to by nie było tego tematu :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie do końca o taki schemat mi chodzi, ma to być układ elektroniczny zamontowany przy włączniku wałka.
  • Poziom 33  
    Ja może powiem tak: DonKieras znajdź (zdobądź) schemat, opis układu jaki jest zastosowany obecnie w ciągniku (w standardzie), my go przejrzymy i ewentualnie zaproponujemy rozwiązanie regulacji.Napisz jak obecnie realizowane jest uruchamianie wałka u Ciebie. Przeważnie w ciągnikach jest czysto mechaniczne załączanie wałka i dlatego większość (w tym i ja) mówi że nie ma opcji łagodzenia rozruchu wałka.
  • Poziom 34  
    Tu masz coś odnośnie sterowania elektrozaworem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2240162.html Ale wątpię czy coś da radę zrobić
    Nie pamiętam już czy w tych ciągnikach tak jest, ale w niektórych masz dodatkową tarczkę założoną z drugiej strony kosza. Ma za zadanie hamować wałek przy ruszaniu jak i przy zatrzymaniu.
  • Poziom 39  
    Jak dla mnie to wałek ma się załączyć i wyłączyć. Donkieras ma problem z szarpnięciem przy włączeniu więc potrzebny jest układ który sam będzie regulował PWM od prawie zera do 100%. Odnośnie sterowania elektrozaworem proponuję to: http://www.ibis.krakow.pl/miekki_start_bt4.html . Należy zbadać prąd elektrozaworu, wczytać się w zapodaną w linku lekturę i przemyśleć czy to zadziała. Ja się za mocno nie wczytywałem ale chyba to urządzonko za parę dych działa tak jak w tym przypadku powinno.
  • Poziom 1  
    panowie w ciągnikach serii 3000 pedał sprzęgła nie ma nic wspólnego do wałka wom.
    wałek wom ma osobny napę prosto ze silnika .
    jest załanczany elektrycznie i prąd dochodzi do cewki która otwiera zawór hydrauliczny i zasprzęgla sprzęglo. główną przyczyną zazwyczaj jest wypracowany już zawór który jak dostaje prąd gwałtownie sie załancza, również przyczyną może być i cewka która nie posiada już swojego prawidłowego oporu przez co też gdy dostanie prąd od włacznika gwałtownie reaguje na zawór` wiecej przyczyn nie widze w tym temacie. najgorsze co może być to jak jakiś magik grzebał już tam przy hydraulice i podniósł niskie ciśnienie skrzyni to wtedy wałek wom i jego szarpanie bedzie najmniejszym problem to panowie uważajcie