czujnik ABS to nic innego jak cewka. Jeśli dobrze pamiętam omomierz powinien pokazać około 1,1kOhm lub przy nowszym typie czujnika około 1,6 kOhm - ale na pewno nie zwarcie i nie megaomy :p. A jak to sprawdzić ? Albo przy złączach w przednich nadkolach / na tylnej osi w okolicach mostu, albo żeby nie rozpinać złączek lub jak jest problem wejściem pod auto - pod siedzeniem kierowcy jest sterownik ABS-u - taka czarna skrzynka. Otwierasz jej tylną ściankę i wyciągasz sterownik ze złączką. Na złaczce na pewno zauważysz cztery dosyć grube dwuprzewodowe kable - to są właśnie bezpośrednie połączenia od czujników. Wystarczy sprawdzić te pary, a jeśli cos będzie nie tak, to ze schematu można dojść, który czujnik należałoby sprawdzić. I to raczej kable i złączki trzeba sprawdzić - może coś przyśniedziało... Jak nic się przy aucie do tej pory nie działo i nie robiło, to sam raczej nie padł.