Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAZDA 6 trzesąca się kierownica

02 Mar 2012 17:53 5794 8
  • Poziom 14  
    Cześć. Podczas jazdy w przedziale od 50 do 100km/h czuć na kierownicy lekkie drgania.
    Podczas hamowania były nasilone - po przetoczeniu tarcz trzesienie kierownica podczas hamowania ustąpiły.
    Koła wyważone cisnienie prawidłowe.
    Objawy w samochodzie MAZDA 6 2008r. 2.0 diesel 140koni.

    Gdzie mam jeszcze szukać przyczyny trzęsienia kierownica?
  • Użytkownik obserwowany
    Końcówki drążków kiedy wymieniane? Po wypadkowy?
  • Poziom 39  
    Podnieś przód i pokręć kołami, czasem opona ma feler w postaci uszkodzeń kordu itp.
    Jak jest wszystko ok. to koła (opony) będą się obracać bez widocznych skoków, odchyleń gładko i równo.
    Można sobie zaimprowizować prosty czujnik pomiaru bicia- jakiś kamień i kawałek listewki. :D
  • Poziom 14  
    mazda napewno nie była bita.
    Całe koła były u wulkanizatora do wywarzenia
  • Poziom 39  
    Wyważenie to jest 1, a drugie, to jest krzywa opona i nierówny kontakt z jezdnia przy określonych prędkościach.
    Więc jedno, nie wyklucza drugiego.
    Technik który wyważa, powinien to zauważyć, jednak często puszcza maszynę i robi coś plecami obrócony do koła- on ma zainkasować i rozliczyć ciężarki.
  • Poziom 14  
    jannaszek ... hmm. Czyli twierdzisz, że mając koła wyważone to jednak i tak od opony może powstać trzepanie kierownicą?
    Jeśli tak to spróbuje zamienić przednie koła z tylnymi i jeśli masz racje to trzepanie powinno ustąpić.
    Jak sprawdze to dam znać
  • Poziom 39  
    Oczywiście, że może!
    Wyważenie skompensuje bicie nierównego ciężaru obwodowego, ale koło nadal może być podobne do kwadratu.
    Jednak jest to tylko możliwość zauważona prze ze mnie,- sprawdzone w praktyce.
  • Poziom 9  
    Witam,

    kolega jannaszek ma rację, mechanik mógł nie zauważyć wady opony.
    Poza tym proponuję sprawdzić montaż samych tarcz po przetoczeniu, jeśli były toczone statycznie (na tokarce), wtedy często mechanik zakłada tarcze i nie robi pomiaru bicia tarczy na piaście, piasta powinna być dokładnie wyczyszczona papierem ściernym, tarcza założona i zmierzone jej bicie osiowe, niekiedy wystarczy obrócić tarczę (należy co jedną śrubę obracać tarczę aż do uzyskania wartości dopuszczalnej tolerancji).
    Jeśli tarcze były toczone dynamicznie (na piaście, bez demontażu), to należy szukać przyczyny gdzie indziej.

    Pozdrowienia.
  • Poziom 14  
    Usterka naprawiona.

    Znów mieliście racje, opona była wybrzuszona