Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Listwa common rail czujnik ciśnienia - napięcie a ciśnienie listwy

car centre 02 Mar 2012 21:40 42114 13
  • #1 02 Mar 2012 21:40
    car centre
    Poziom 18  

    Czy ktoś ma tabelkę jak wyliczać ciśnienie na listwie z napięcia czujnika ciśnienia listwy?
    Skaner nie chce mi pokazać ciśnienia a nie mam zegara, żeby sprawdzić ciśnienie.
    Pozdrawiam.

    1 13
  • Sklep HeluKabel
  • #3 02 Mar 2012 22:17
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 04 Mar 2012 19:30
    car centre
    Poziom 18  

    No pewnie, mieszkam w Lome, w stolicy Togo. Tu mam dom i warsztat. Przy jednej z wylotowych ulic. Także nadaję spod samego równika:). Ale pochodzę z Lublina.

    Jeśli chodzi o temat to dotyczy nissana pathfinder'a - ten nowy model.

    Diagnostyka pokazuje P0089. Czyli niby że pompa. Klient wymienił już pompę (na nowa prosto z serwisu). Wymienił szynę common rail z czujnikiem ciśnienia i z mechanicznym zaworem przelewu. I problem nie znikł. Samochód przyjechał do mnie.

    Trochę go obejrzałem. Zobaczyłem że przelew z szyny wogóle nie idzie nawet przy wciśnięciu pedału przyspieszenia do dechy. Czujnik ciśnienia na listwie pokazuje 3,8V przy wciśnięciu gazu do dechy (więc raczej cisnienie sporo za dużo). Silnik chodzi w trybie awaryjnym co się objawia że bardzo powoli reaguje na przyspieszenie i po wcisnięciu gazu do dechy obroty nie przekraczają 2500. (tak jakby sterownik ograniczał ciśnienie pompy żeby ochronić system). Silnik nie ma siły. Po wyłączeniu zapłonu zazwyczaj silnik startuje w normalnym trybie a następnie po kliku sekundach lub minutach (to zależy) przełącza się na tryb awaryjny z objawami jak powyżej.

    Wyciągnąłem ten zawór przelewowy żeby zobaczyć co tam się dzieje i się okazało że jakiś inteligentny mechanik zacisnął ten nowy zawór kombinerkami w pozycji zamkniętej.

    Wymieniłem ten zawór na stary i w tym momencie jest przelew. To znaczy po wcisnięciu gazu idzie paliwo z listwy do przelewu.

    W tym momencie czujnik na listwie pokazuje w miarę stałą wartość około 2V niezależnie od tego czy na biegu jałowym czy wciska się gaz do dechy. Czyli tak jakby teraz ten zawór przelewowy reguluje ciśnienie w na stałym poziomie niezależnie od obrotów pompy i wytwarzanego przez nią ciśnienia pierwotnego.

    Dalej jednak się przełącza pompa na system awaryjny ze wszystkimi objawami jak powyżej. I diagnostyka dalej pokazuje P0089.

    Teraz na chwilę udało się odczytać wartości rzeczywiste przez skaner (obecnie znów się nie da - można znowu tylko odczyt błędów przeprowadzić)

    I pokazuje tak:

    Ciśnienie na listwie (odczytane prze skaner) w trybie normalnym (czyli zanim się przełączył na awaryjny):

    Przy 2000obr - 44360kPa
    Przy 2500obr - 47590kPa
    Przy 3000obr - 55420kPa
    Przy 3500obr - 57420kPa
    Przy 4000obr - 72730kPa
    Przy 4500obr - 113000kPa

    na biegu jałowym (po spuszczeniu nogi z gazu) się stabilizuje na około 54490kPa


    Za chwilę skaner utracił komunikację (chociaż jeszcze się silnik nie przełączył na tryb awaryjny) i takie mu wartości zmierzyłem na listwie. (Ale już ich nie mogłem porównać z powyższym ciśnieniem pokazywanym przez skaner bo już się urwała nieodwracalnie komunikacja)

    Przy 2000obr - 1.75V
    Przy 2500obr - 1.8V
    Przy 3000obr - 1.9V
    Przy 3500obr - 2.0V
    Przy 4000obr - 2.1V

    Jesli chodzi o skaner to jest to mały nieprofesjonalny skaner. Ale pokazuje sporo - o ile tylko ten pathfinder nie odmawia komunikacji. Ale teraz znów odmawia.

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #5 04 Mar 2012 21:24
    robmaz
    Poziom 20  

    Witam.
    Nie znam tego systemu,ale czy pompa była wymieniona kompletna razem z zaworem regulacji ciśnienia?

    1
  • #6 04 Mar 2012 21:33
    car centre
    Poziom 18  

    Była wymieniona kompletna.

    Najpierw sam tylko ten zawór został wymieniony. Potem jak nie pomogło to jeszcze raz cała pompa - kompletna z tym zaworem. Czyli innymi słowy zawór był wymieniany dwa razy - raz sam i raz z pompą.

    0
  • #7 05 Mar 2012 00:27
    JAMAL01
    Poziom 12  

    Witam
    Na początku sprawdź wtryski pod kątem szczelności na przelewach i układ wysokiego ciśnienia czy gdzieś nie ma wycieków paliwa.
    Sprawdź zasilanie czujnika wysokiego ciśnienia powinno być 5V,następnie sygnał wyjściowy z czujnika przy biegu jałowym silnika około 2V najlepiej oscyloskopem sygnał ma być prosty nie poszarpany,ten czujnik jest zasilany z czujnikami temperatury płynu i paliwa jeżeli któryś z nich ma zwarcie musisz je wymienić.
    Następnie sprawdź zasilanie paliwem po stronie niskiego ciśnienia paliwa czyli szczelność przewodów zasilających.
    Jeżeli usuniesz problem napisz jaka była przyczyna.

    2
  • #8 06 Mar 2012 11:51
    car centre
    Poziom 18  

    Marek Majka napisał:
    Witam
    Na początku sprawdź wtryski pod kątem szczelności na przelewach i układ wysokiego ciśnienia czy gdzieś nie ma wycieków paliwa.
    Sprawdź zasilanie czujnika wysokiego ciśnienia powinno być 5V,następnie sygnał wyjściowy z czujnika przy biegu jałowym silnika około 2V najlepiej oscyloskopem sygnał ma być prosty nie poszarpany,ten czujnik jest zasilany z czujnikami temperatury płynu i paliwa jeżeli któryś z nich ma zwarcie musisz je wymienić.
    Następnie sprawdź zasilanie paliwem po stronie niskiego ciśnienia paliwa czyli szczelność przewodów zasilających.
    Jeżeli usuniesz problem napisz jaka była przyczyna.


    Wtryski sprawdzę.
    Widocznych okiem (zewnętrznych) wycieków nie ma ani na układzie niskiego ciśnienia ani wysokiego.
    W układzie niskiego ciśnienia po podłączeniu przezroczystej rurki między filtrem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia nie ma żadnych pęcherzy powietrza. Sprawdzałem podciśnienie i tez w normie – ani za wysokie ani za niskie. (Ten system nie ma pompy zasilającej w zbiorniku więc jest podciśnienie).
    Jednak (nie wiem czy to normalne) na przelewie ogólnym z wtryskiwaczy (tym który zbiera wszystkie cztery przelewy z wtryskiwaczy) idzie piana oprócz paliwa (tak gdzieś obrazowo mówiąc – 20%piany i 80% czystego paliwa przy odłączeniu przelewu i wprowadzeniu go do kanistra – oczywiście wlot przelewu z drugiej strony zaślepiony) . To normalne? Czy tez to oznacza że się wtryskiwacze nie domykają i kompresja z silnika idzie do przelewu?
    Na przykład z przelewu z listwy nie idzie żadna piana tylko czyste paliwo a to tez przecież już po stronie wylotu z pompy… wiec pompa piany nie wytwarza…. Tylko jakby dalej się ta piana robi… na poziomie wtryskiwaczy… Jak by ktoś wiedział czy to normalne to byłby wdzięczny za informację.

    Jeśli chodzi o zasilanie czujnika ciśnienia na listwie to jest ok. Ma 5V zasilania i prawidłową masę. Sygnał idzie około 2V tak jak opisałem w poście powyżej. Ale czy to normalne?
    Wczoraj znalazłem informacje o pompach denso że ma być 1,5 V na listwie na biegu jałowym (a 1V na włączonym zapłonie i nieuruchomionym silniku). A w Siemensie i Boschu to w ogóle 1V na jałowym (i 0,5V na włączonym zapłonie). U mnie rzeczywiście jest 1V przy przekręceniu zapłonu ale powłączeniu silnika od razu idzie na blisko 2V. Po przyciśnięciu gazu do 2000obr spada do 1,75V i płynnie się zwiększa w miarę ciśnięcia gazu aż do 2,15V (tak jak w poście powyżej) i na biegu jałowym się stabilizuje do prawie 2V znów.
    Z tego samego źródła pochodzi informacja że 1,5V napięcia sygnału na listwie w systemie denso odpowiada około 20MPa ciśnienia. Skaner pokazuje (w momencie gdy się nie zrywa komunikacja) około 53MPa przy około 2V napięcia sygnału z tego czujnika. Czyli tak jakby można by wnioskować że ciśnienie jest za wysokie a nie za niskie o ile informacje które mam o pompach denso są prawdziwe.

    Wczoraj ramkę zamrożoną udało się odczytać chwilowo – wyszło że podczas zarejestrowania kodu P0089 ciśnienie na listwie było właśnie około 53Mpa na biegu jałowym (obroty coś koło 750rpm). A więc chyba znowu potwierdza się że chyba za wysokie. Bo źródła które mam podają że 20MPa na biegu jałowym ma być niby.

    Może ktoś z forum ma jakieś dane o tym samochodzie jakie ciśnienia powinny być na listwie na biegu jałowym oraz przy na przykład 2000obr i powiedzmy 4000obr. I jakie temu napięcia sygnału odpowiadają na czujniku na listwie… Byłbym wdzięczy. Bo informacje które mam na ten temat są zbyt ogólne.

    Jeśli chodzi o czujniki temperatury to sprawdzę, ale nie sądzę żeby był problem bo skaner go sczytał oba prawidłowo na wartościach rzeczywistych.

    Ten na listwie jeszcze oscyloskopem sprawdzę ten czujnik ciśnienia tak jak mówisz. Zobaczę czy nie poszarpany…

    Nie chce mi się tych wtrysków sprawdzać bo trzeba pokrywę zaworów ściągać ale sprawdzę…

    1
  • #9 06 Mar 2012 14:11
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 07 Mar 2012 01:12
    JAMAL01
    Poziom 12  

    Witam

    Kolego na początku podaj dane samochodu czyli:model,
    typ,rok produkcji,moc silnika,kod silnika wtedy będę mógł dokładniej pomóc.

    Wracając do twojego opisu i zachowania silnika spróbuję jeszcze coś podpowiedźieć.
    Na początku sprawdź przewód przelewowy podciśnieniem powinno się utrzymać
    w granicach od -50 do -65kpa jeśli nie trzyma wymień uszczelnienia przewodów
    przelewowych i ssących paliwo,lub całe przewody. W moim przypadku ten błąd był generowany przez zapowietrzanie się układu paliwowego.
    Jeżeli chodzi o te pomiary napięć o których piszesz dotyczą one zaworu regulacji
    wysokiego ciśnienia w układach z pompami CP1 ,a nie na czujniku ciśnienia .Twoje
    ciśnienie na biegu jałowym jest za wysokie powinno być około 30 MPa , ale pomiar
    ze skanera nie jest wiarygodny nailepiej sprawdzić manometrem.
    Sugeruję zasilenie paliwem z obcego źródła i sprawdź jeszcze to co zasugerował kolega czy nie zatankował ktoś etyliny.
    Po twoim opisie samochodu w pompie CP powinieneś mieć dwa zawory ssące zasilane około 14V rezystancja od 1-10 ohm.
    Po zasugerowaniu przez kolegę że w zbiorniku może być etylina proponuję zasilenie pompy paliwowej z obcego źródła.
    pozdrawiam .

    0
  • #11 21 Mar 2012 17:42
    car centre
    Poziom 18  

    Narazie samochód oddałem właścicielowi. Podkładkę kalibrującą zmniejszyłem na przelewie na szynie i zaczął trochę lepiej jeździć ale to i tak żadne rozwiązanie. Jakkolwiek lepiej jeździ to skolei teraz oprócz pompy pokazuje P0093 czyli niby nieszczelność układu paliwowego. Znaczy więc, że teraz skolei za dużo mu obniżyłem ciśnienie na listwie i sterownik myśli, że mu gdzieś ucieka...

    Stwierdziałem, że nie dam rady obrobić tego auta sprzętem który mam. Powiedziałem właścicielowi, że jak jest gotowy zapłacić sporo za naprawę to z okazji tego auta kupię nissan consulta i wtedy zrobię porządną diagnostykę tego problemu i wtedy zobaczymy.

    Narazie klient ma pojeździć ze zredukowaną podkładką na zaworze listwy i zobaczyć czy taka prowizoryczna naprawa mu wystarczy.

    Jak wróci i jak ewentualnie kupię odpowiedni sprzęt do tego auta to napiszę. Dzięki za próby pomocy. Jednak bez odpowiedniego sprzętu nie jestem nawet w stanie odpowiedzieć na wasze pytania więc narazie sprawę zawieszam.

    Pozdrawiam

    0
  • #12 20 Maj 2014 08:25
    uzi6660
    Poziom 9  

    Witam temat stary jednak jestem ciekaw jak się udało go zakończyć . Ja po wymianie samego zaworu SCV w Almerze Tino 2.2 dci zresetowałem ustawienia ECU (sterownika silnika) poprzez BOSCH KTS 200 (wymiana pompy wysokiego ciśnienia a tak na prawdę wymieniłem sam zawór) i samochód przestał zachowywać się identycznie jak opisany przez Ciebie przypadek.
    Pozdrawiam

    0
  • #13 27 Maj 2014 10:25
    car centre
    Poziom 18  

    Spotkałem później właściciela tego auta. Powiedział że potem ktoś się jeszcze bawił tymi podkładkami kalibrującymi na listwie i że po tym problem znikł. Ale czy to prawda to nie wiem. Pozdrawiam.

    0
  • #14 09 Mar 2018 15:23
    wojteklysy5
    Poziom 4  

    znalazłem coś takiego na forum ----czujnik ciśnienia jest zasilany z czujnikami temperatury płynu i paliwa jeżeli któryś z nich ma zwarcie musisz je wymienić ------. no i faktycznie tak jest odłączyłem górną kostkę od filtra paliwa auto chodzi normalnie przyśpiesza nie odcina mocy ale wyświetla tryb awaryjny powstaje pytanie co jest grane i od czego zacząć co może być przyczyną tej całej zadymy w aucie ????????

    1