Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzenie wodomierza - jak reklamować?

MARCIN.SLASK 02 Mar 2012 22:44 2908 3
  • #1 02 Mar 2012 22:44
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Witam.

    Około 1.5 roku temu spółdzielnia nakazała zakupić (najlepiej u siebie) wodomierze, bo tamte już były bez legalizacji (okres ważności jej się kończył).
    Wszystko OK. Zakupiłem, potwierdzenie wpłaty za wodomierz dostałem, firma ze spółdzielni zamontowała i założyła plombę bezpłatnie ale dziś przy kontroli wodomierza się okazało, że nie nalicza - stoi. Monter dmuchał, czymś tam dłubał, ale wodomierz stoi. Czyli trzeba wydać pieniądze na nowy + ostatni rok będzie skorygowany wg. ryczałtu, a nie wodomierza.
    Wodomierz to ELSTER S100 PTL 05298 B-H A-V 1m³/h tmax 30°C.
    Producent wymaga karty gwarancyjnej wypełnionej - spółdzielnia takowej mi nie dała. Czy mam prawo domagać się od spółdzielni karty gwarancyjnej?
    Czy też wydrukować takową gwarancję i dać spółdzielni do wypełnienia? Producent daje 50 miesięcy gwarancji na niezawodne działanie, więc dlaczego mam płacić skoro usterka powstała nie z mojej winy.
    Kolejną sprawą jest wymiana wodomierza na nowy jak kończy się jego legalizacja. Czy firma, która montuje musi zabierać mój (zakupiony za moje pieniądze) wodomierz?

    0 3
  • #2 03 Mar 2012 00:59
    ziemek56
    Poziom 19  

    Domagaj się naprawy uszkodzenia od Spółdzielni - ona jest właścicielem nowych wodomierzy i do niej należy dbałość o stan urządzeń pomiarowych. S-nia zlecała wymianę, nie Ty. Nawet nie zapłaciłeś za wymianę.

    MARCIN.SLASK napisał:
    Zakupiłem, potwierdzenie wpłaty za wodomierz dostałem, firma ze spółdzielni zamontowała i założyła plombę bezpłatnie

    Ty tylko poniosłeś koszty ale właścicielem nie jesteś.

    Dokładnie u mnie tak było - nie zabrali starych tylko dlatego, że poprosiłem i mam dla innych celów (bez legalizacji). Tylko, że moja Spółdzielnie postąpiła mądrzej. Sama zapłaciła za wodomierze a mnie ujęła to w koszty termomodernizacji. Czyli jasno i wyrażnie oświadczyła swoje prawa i obowiązki eksploatacyjne.
    A podlegają legalizacji wodomierze o przelocie do 500 m3/godz.

    Cyt:
    Ustawa z dnia 11 maja 2001 "Prawo o Miarach
    Wykonawczo - Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 30 czerwca 2006 > $1 ust. 6.

    Nie zgadzaj się na ryczałt. Nie twoja wina błędnego pomiaru. Niech będzie np, średnia kwartalna z pomiaru nowego licznika po naprawie problemu - zyskasz do 50%.

    0
  • #3 03 Mar 2012 02:38
    kizek
    Poziom 35  

    Jeżeli mogę się wtrącić to powiem koledze że należy żądać i nie dać się zwieść, wszystkiego co było związane z montażem wodomierzy, na piśmie od administratora tego obiektu z uzasadnieniem aby mieć jasność w ewentualnym dochodzeniu swoich praw. Skoro spółdzielnia "sprzedawała" i montowała wodomierze to ona jest gwarantem i to należy w jej obowiązku licznik wymienić bezpłatnie i przesłać do producenta.Powodzenia.

    0
  • #4 03 Mar 2012 10:33
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Ze spółdzielnią ciężko będzie. W te mrozy sąsiadowi licznik pękł (zamarzł) bo ma zamontowany na półpiętrze w pomieszczeniu WC. Tam żadnego ogrzewania nie ma.

    Po wielu sprzeczkach i pismach i tak musiał zakupić na swój koszt, bo miał ogrzewać - czym ogrzewać pomieszczenie, które de facto w papierach nie jest nigdzie ujęte, że jest jego (jest mowa tylko o mieszkaniu, a nie o innych pomieszczeniach).
    Chciał ogrzewać swoim prądem z mieszkania, ale przyszła "psychopatka" (trudno ją inaczej nazwać) i pociachała mu nożem przedłużacze (20m, bo tyle ma od mieszkania do WC).

    Ale chętnie napiszę pismo do spółdzielni i w poniedziałek je dostarczę.

    0