Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 2,0E + LPG - problemy

Dawid91X 03 Mar 2012 13:59 14290 35
  • #1 03 Mar 2012 13:59
    Dawid91X
    Poziom 15  

    Witam, kupiłem 3 miesiące temu Audi 80 na mechanicznym wtrysku (kod silnika 3A) z instalacją LPG. No i niestety jest w tym aucie trochę do roboty a przede wszystkim chciałbym się skupić na dwóch problemach, najbardziej problematycznych :| Instalacja gazowa jest chyba I generacji, nie jestem pewny. Elementy instalacji w jakie jest wyposażony to reduktor, elektrozawór, wielozawór, zawór tankowania i zbiornik. Gaz się załącza po przekroczeniu 2,5tys. obrotów. Jest śruba regulacyjna, nie ma silnika krokowego.

    Problemem jest przede wszystkim ciężkie odpalanie na benzynie. Silnik po przekręceniu kluczykiem wchodzi jakby na obroty ale od razu gaśnie, tak jakby był zalewany. Następne próby odpalania to tylko kręcenie rozrusznikiem, silnik już nie wchodzi na obroty (wskazówka obrotomierza nie rusza się). Dlatego trzeba odczekać z 1-2 min i próbować znowu kręcić, wtedy znowu wskazówka obrotomierza dochodzi do 1000 i od razu silnik gaśnie. Kilka takich prób z odczekaniem i odpala, chodzi nierówno, dławi się na wolnych obrotach. Niekiedy gaśnie gdy nie doda się gazu, a niekiedy obroty falują od 500 do 1000 i tak w kółko. Gdy silnik jest rozgrzany wszystko ładnie pracuje. No może poza tym, że dalej ciężko odpala na benzynie, na LPG z odrobinę wciśniętym pedałem gazu odpala za pierwszym.

    No i teraz "gwóźdź programu" - odłączony jest silnik krokowy i dana jest śruba regulacyjna. Jak tłumaczył poprzedni właściciel silnik krokowy się zepsuł i mechanicy postanowili dać śrubę regulacyjną zamiast silnika krokowego. Wiadomo oszczędność :|

    Tutaj macie zdjęcie jak to wygląda. Widoczna jest śruba przed krokowym, który jest odłączony.
    Audi 80 2,0E + LPG - problemy Audi 80 2,0E + LPG - problemy
    Chyba to jest winowajcą gaśnięcia zimnego silnika na wolnych obrotach?

    0 29
  • #2 03 Mar 2012 14:09
    ociz
    Moderator Samochody

    Jedyne sensowne rozwiązania to pozbyć się KE-Motronic-a lub gazowni. Ewentualnie 3 generację włożyć i debimetr.
    Tam nie ma i nigdy nie było silnika krokowego!

    0
  • #3 03 Mar 2012 14:15
    Dawid91X
    Poziom 15  

    ociz napisał:
    Jedyne sensowne rozwiązania to pozbyć się KE-Motronic-a lub gazowni. Ewentualnie 3 generację włożyć i debimetr.


    Myślisz, że nie da się tego problemu rozwiązać inaczej?

    ociz napisał:
    Tam nie ma i nigdy nie było silnika krokowego!

    Ale to co jest na zdjęciach to stabilizator biegu jałowego?

    0
  • #4 03 Mar 2012 14:34
    slawek87
    Poziom 18  

    Zrób dokładna fotkę parownika to auto potrzebuje odmienną 1 generacje gazu a z parownika powinno wychodzić jeden wąż więcej niż w standardzie przerabiałem tego typu auta na gazie śmiga bez zarzutu

    0
  • #5 03 Mar 2012 14:37
    ociz
    Moderator Samochody

    Błędem jest w ogóle wkładać tam instalację gazową, bo zawsze prędzej czy później uszkodzi się system wtrysku benzyny. Wg przepisów nie może też mieć 1 generacji bo fabrycznie jest/był wyposażony w katalizator.

    Dawid91X napisał:
    Ale to co jest na zdjęciach to stabilizator biegu jałowego?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html ten trzeci

    0
  • #6 03 Mar 2012 14:48
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ociz napisał:
    Błędem jest w ogóle wkładać tam instalację gazową, bo zawsze prędzej czy później uszkodzi się system wtrysku benzyny. Wg przepisów nie może też mieć 1 generacji bo fabrycznie jest/był wyposażony w katalizator.
    Dawid91X napisał:
    Ale to co jest na zdjęciach to stabilizator biegu jałowego?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html ten trzeci


    Ja pomykam u siebie w KE III Jet na blosie. Nie mam debimetra bo cena zaporowa (300 zl). Jazda na mikserze - potrzebny parownik z kompensacja. Ogolnie u autora tematu trzeba przywrocic do ladu krokowy i zrobic odpalanie tylko na gazie bo przy "zatartym" wtrysku to jedyne wyjscie.

    0
  • #7 03 Mar 2012 14:58
    ociz
    Moderator Samochody

    ElpigazN napisał:
    Nie mam debimetra bo cena zaporowa (300 zl).

    Trochę inwencji i samemu można lepszy zrobić.

    0
  • #8 03 Mar 2012 15:05
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ociz napisał:
    ElpigazN napisał:
    Nie mam debimetra bo cena zaporowa (300 zl).

    Trochę inwencji i samemu można lepszy zrobić.


    Mozna. Ja z racji ze w okresie nieminusowym odpalm auto na LPG to mam przewiercona zwykla srube z doklejona nakretka i poprostu mam ja caly czas wkrecona tak ze klapa wychylona jest na maxa. Koszt ja wiem 50-60 groszy.

    0
  • #9 03 Mar 2012 16:12
    Dawid91X
    Poziom 15  

    ElpigazN napisał:
    Ogolnie u autora tematu trzeba przywrocic do ladu krokowy i zrobic odpalanie tylko na gazie bo przy "zatartym" wtrysku to jedyne wyjscie.


    "zatartym" wtrysku? A skąd taka diagnoza? Odpalać na gazie mogę zawsze. Ale na gazie zimnego z tego co pamiętam chyba nie odpalałem, ale z pewnością się da.

    A co mogło się w tym zaworze regulacyjnym powietrza biegu jałowego zepsuć?
    Droga jest naprawa? ewentualnie nowy?

    slawek87 napisał:
    Zrób dokładna fotkę parownika to auto potrzebuje odmienną 1 generacje gazu a z parownika powinno wychodzić jeden wąż więcej niż w standardzie przerabiałem tego typu auta na gazie śmiga bez zarzutu

    Parownik. Cztery węże. Widać wszystkie.
    Audi 80 2,0E + LPG - problemy
    Audi 80 2,0E + LPG - problemy
    Audi 80 2,0E + LPG - problemy


    ociz napisał:
    Błędem jest w ogóle wkładać tam instalację gazową, bo zawsze prędzej czy później uszkodzi się system wtrysku benzyny. Wg przepisów nie może też mieć 1 generacji bo fabrycznie jest/był wyposażony w katalizator.

    No błędem, gdybym wiedział to bym go nie kupił, ale tak to bywa. Człowiek młody, głupi i się napalił. To jest instalacja z 2002 roku, może wtedy przepisy były inne.

    0
  • #10 03 Mar 2012 16:54
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Diagnoza stad ze masz problemy z odpaleniem na benzynie.

    0
  • #11 03 Mar 2012 17:03
    Dawid91X
    Poziom 15  

    A na czym polega to "zatarcie" wtrysku? Tzn. co się dzieje, że samochód ciężko pali.
    Ponoć często też wtryskiwacz rozruchowy się psuje, leje za dużą dawkę paliwa. Czujnik temperatury, regulator ciśnienia paliwa. To tak co wyczytałem w internecie.

    -1
  • #12 03 Mar 2012 18:03
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dawid91X napisał:
    A na czym polega to "zatarcie" wtrysku? Tzn. co się dzieje, że samochód ciężko pali.
    Ponoć często też wtryskiwacz rozruchowy się psuje, leje za dużą dawkę paliwa. Czujnik temperatury, regulator ciśnienia paliwa. To tak co wyczytałem w internecie.


    No to posprawdzaj to.

    0
  • #13 03 Mar 2012 18:13
    ociz
    Moderator Samochody

    W jaki sposób masz zrobione odcięcie benzyny na gazie?

    0
  • #14 03 Mar 2012 18:44
    Dawid91X
    Poziom 15  

    Nie mam pojęcia. Jak to sprawdzić?

    0
  • #15 03 Mar 2012 18:53
    kidu22
    Poziom 35  

    Dawid91X napisał:
    Ponoć często też wtryskiwacz rozruchowy się psuje, leje za dużą dawkę paliwa


    On daje impulsowo tyle ile potrzeba.
    Nie ma w tym systemie sinika krokowego.


    Zrób odpalanie na LPG i pchnij auto dalej, bo nie będzie jezdzić bez PB we wtrysku.

    0
  • #16 03 Mar 2012 23:21
    slawek87
    Poziom 18  

    w tym modelu wtrysku gdy auto sobie strzeliło w filtr lubi pogiąć blachę od przepływomierza i się tnie wtedy autko wariuje na obrotach albo nie chodzi wcale A co do odcięcia benzyny wystarczy wyciągnąć na próbę bezpiecznik , a co do fotek parownik ma dodatkowy wąż o który mi chodziło.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam ze zakładając gaz do tego auta trzeba przepiąć węże os ssania bo będzie wariował na gazie ale chyba gazownik wiedział co robi a jeśli nie jesteś pewien podeślij fotki mieszalnika jak podpięte węzę od parownika od zaworu ssania itp w końcu na gazie autko chodzi oszukane a powiem ci na czym sprawa stoi

    0
  • #17 05 Mar 2012 20:03
    Dawid91X
    Poziom 15  

    Odpowie mi ktoś jak wygląda to zatarcie wtrysku? Chodzi o same wtryskiwacze czy jakieś inne elementy tego układu?

    kidu22 napisał:
    Zrób odpalanie na LPG i pchnij auto dalej, bo nie będzie jezdzić bez PB we wtrysku.

    Nie ukrywam, że chciałbym jeszcze nim przynajmniej kilka miesięcy pojeździć. Jeździ jak na razie dobrze na PB i na LPG, jedynie nie odpala idealnie na PB. Da się to jednak przeżyć ale denerwujące to trzeba przyznać jest.
    Nietrzymanie jałowych obrotów na zimnym silniku to chyba prawie na pewno jest kwestia tego stabilizatora.
    Ktoś będzie chciał kupić samochód który pali tylko na gazie? Czytałem, że ponoć nie dowala to tak silnika jak się mówi, ale większość jest sceptycznie do tego nastawiona i ja również. No i spalanie LPG na zimnym silniku idzie ostro w góre.

    slawek87 napisał:
    w tym modelu wtrysku gdy auto sobie strzeliło w filtr lubi pogiąć blachę od przepływomierza i się tnie wtedy autko wariuje na obrotach albo nie chodzi wcale A co do odcięcia benzyny wystarczy wyciągnąć na próbę bezpiecznik , a co do fotek parownik ma dodatkowy wąż o który mi chodziło.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam ze zakładając gaz do tego auta trzeba przepiąć węże os ssania bo będzie wariował na gazie ale chyba gazownik wiedział co robi a jeśli nie jesteś pewien podeślij fotki mieszalnika jak podpięte węzę od parownika od zaworu ssania itp w końcu na gazie autko chodzi oszukane a powiem ci na czym sprawa stoi


    Przy wymianie filtru powietrza sprawdziłem tą blaszkę przepływomierza i jest ok.
    Co do tego sprawdzenia odcięcia benzyny, to jak silnik chodzi na gazie przysłuchać się czy chodzi pompa paliwa, później odłączyć bezpiecznik od pompy i znowu sprawdzić czy to na pewno ją było słychać, czy jak? Bo chodzi o to czy pompa paliwa chodzi bez przerwy czy nie, tak?

    Na gazie nawet na zimnym silniku chodzi ok, więc raczej jest tu wszystko dobrze.
    Zrobiłem taki test i po odpalenia na benzynie, jak wiadomo nie trzymał wolnych obrotów, od razu przełączyłem na LPG i trzymał, przełączyłem z powrotem na benzynę i znowu nie trzymał. Więc to sprawka czegoś w układzie Pb.

    PS. Przypomniałem sobie, że akurat jak te największe mrozy były to nie jeździłem nim tydzień i później szarpał trochę przy dodawaniu gazu na LPG. Po przejechaniu ~15km dopiero przestał. Ale nie wiem czy to woda się gdzieś wytrąciła czy o co chodziło?

    0
  • #18 05 Mar 2012 21:27
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Odciecie jest realizowane na dwa sposoby. Pierwszy przez przekaznik - odcina pompe paliwa. Drugi przez modul stop k-jet, ktory odcina paliwo na rozdzielaczu. Zatarcie polega na tym, iz podczas jazdy na LPG tloczki w rozdzielaczu paliwa pracuja na sucho i po jakim czasie sie zacieraja.

    Tu poczytaj - http://www.volvo-off.pl/Dlaczego_wtrysk_mechaniczny_K-Jetronic_jest_niegazowalny.html

    0
  • #19 05 Mar 2012 21:39
    slawek87
    Poziom 18  

    Sprawdź jeszcze na jakich minimalnych obrotach chodzi ci w benzynie może to kwestia regulacji gazu względem benzyny odpal auto przełączna benzynę trzymaj pedał gazu i popuszczaj na jakich minimalnych obrotach będzie auto chodziło daj znać a odpisze co dalej pocznij miałem podobny przypadek w b3 audi

    Dodano po 6 [minuty]:

    a co do pompy raczej ją odłącza inaczej by nie chodził na gazie bo by się zalewał

    0
  • #20 05 Mar 2012 22:40
    jhosef
    Poziom 15  

    Rozważ montaż wtrysku elektronicznego Digifant bo z k/ke- jetronik z gazem to bardzo kiepski pomysł. Trochę pracy jest ale z doprowadzeniem tego co masz do poprawności łatwo też nie będzie. Problemy z pracą na benzynie odnacza padający wtrysk mechaniczny a jego naprawy nie są tanie ani lubiane przez mechaników. Koszt rozdzielacza to majątek a kupno używki w pełni sprawnej też nie należy do przyjemności.

    0
  • #21 06 Mar 2012 10:52
    slawek87
    Poziom 18  

    Koszt używki wtrysku mechanicznego to 50 do 100 zł nie duże pieniądze o ile sprawna pompa powinna bić około 10bar a wymiana całego wtrysku jest prosta i na pewno dużo łatwiejsza nisz pełen wtrysk w gti na listwie

    0
  • #22 06 Mar 2012 14:05
    jhosef
    Poziom 15  

    slawek87 z tym, że Digifant/ Digifant II będzie działał poprawnie z instalacją LPG, a K/Ke-jetronic nie za bardzo. Jeśli zostanie złożone tak jak jest, to, że tak powiem - "do następnego rozdzielacza".

    0
  • #23 06 Mar 2012 14:20
    ociz
    Moderator Samochody

    jhosef napisał:
    Digifant/ Digifant II będzie działał poprawnie z instalacją

    Z klapowym przepływomierzem nie koniecznie.

    0
  • #24 08 Mar 2012 20:03
    Dawid91X
    Poziom 15  

    slawek87 napisał:
    Sprawdź jeszcze na jakich minimalnych obrotach chodzi ci w benzynie może to kwestia regulacji gazu względem benzyny odpal auto przełączna benzynę trzymaj pedał gazu i popuszczaj na jakich minimalnych obrotach będzie auto chodziło daj znać a odpisze co dalej pocznij miałem podobny przypadek w b3 audi


    na benzynie 900, na zimnym więc jest tak jakby nie było ssania. Jak się lekko popuści gaz to niekiedy trzyma te 900 przez trochę czasu, gorzej jak przy 2000 puści się gwałtownie gaz to spada na 300 i się dławi. Niekiedy też obroty się "chwieją" tzn. z 900 spadają do 700 i rosną i tak w kółko. Wygląda to jakby komputer kontrolował te obroty ale z opóźnieniem.

    Jaki jest mniej więcej koszt montażu elektronicznego wtrysku? Na pewno sam bym go nie zamontował + dochodzi jeszcze koszt układu. To pewnie duże pieniądze.
    A jeśli chodzi o wymianę rozdzielacza na inny, z silnika który nie widział LPG(widziałem za 150zł cały układ wtrysku na allegro) to ile taki rozdzielacz podziała prawidłowo? Szybko się zacierają te tłoczki?

    0
  • #25 09 Mar 2012 13:03
    slawek87
    Poziom 18  

    koszt elektrycznego wtrysku
    pompa paliwa około 50zł do 100zł
    listwa też podobnie
    do tego przepływomierz 100zł do 150zł
    komputer sonda okablowanie czujniki temperatury to jakieś 300zł do 450zł
    i elektryk za robotę weźmie ze 300zł to minimum
    jest sens?

    0
  • #26 09 Mar 2012 13:05
    Dawid91X
    Poziom 15  

    Ale czy jest sens wymieniać rozdzielacz i jeździć dalej na LPG?

    0
  • #27 11 Mar 2012 11:05
    slawek87
    Poziom 18  

    ja wymieniałem gościowi i zaleciłem odpalanie na benzynie żeby na 100 km zrobił 5km na benzynie dodam ze ten model silnika najlepiej sprawuje się na centralce od gaźnikowca czyli 2 przyciski w tym czerwonego nie podłączam wtedy podczas zmiany paliwa lub zalania silnika przełączasz na zero kręcisz i silnik osuszy świece dodam ze żadna elektroniczna centralka nie zda egzaminu po przełączeniu z benzyny na gaz zaleje świece pozdro.

    0
  • #28 11 Mar 2012 14:05
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    slawek87 napisał:
    ja wymieniałem gościowi i zaleciłem odpalanie na benzynie żeby na 100 km zrobił 5km na benzynie dodam ze ten model silnika najlepiej sprawuje się na centralce od gaźnikowca czyli 2 przyciski w tym czerwonego nie podłączam wtedy podczas zmiany paliwa lub zalania silnika przełączasz na zero kręcisz i silnik osuszy świece dodam ze żadna elektroniczna centralka nie zda egzaminu po przełączeniu z benzyny na gaz zaleje świece pozdro.


    Nie zgadzam, sie u mnie jest Bingo-M i nie zalewa swiec, niemniej zgadzam sie ze dobrym rozwiazaniem jest centralka do gaznikowca. Do autora tematu - zrob odpal na gazie, benzyne zostaw bo polegniesz jezeli wtrysk jest juz niesprawny, w zime jak nie bedzie chcial odpalic na gazie strzelisz na benzynie i od razu przelaczysz na gaz. Szkoda twoich pieniedzy. A i kup silniczek krokowy a wywal ten popsuty.

    0
  • #29 11 Mar 2012 19:02
    slawek87
    Poziom 18  

    Ja tak zrobiłem i jest ok a skąd wiesz ze u kolegi padł silniczek a nie rozkodował się komputer albo coś innego padło a na centralce od gaźnikowca chodzi idealnie i pali przyzwoicie 10l na 100km a delikatnie nie jeździ gość któremu to robiłem a do tego koszt przeróbki to około 20zł

    0
  • #30 11 Mar 2012 20:39
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    slawek87 napisał:
    Ja tak zrobiłem i jest ok a skąd wiesz ze u kolegi padł silniczek a nie rozkodował się komputer albo coś innego padło a na centralce od gaźnikowca chodzi idealnie i pali przyzwoicie 10l na 100km a delikatnie nie jeździ gość któremu to robiłem a do tego koszt przeróbki to około 20zł


    A patrzyles na zdjecia? Przed krokowym od benzyny jest druciarskie pokretlo, ktore ma za zadanie "usprawnic" popsuty krokowy.

    0