Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwne piszczenie trzaskanie wyłączanie głośników

03 Mar 2012 18:01 1850 13
  • Level 9  
    Mam taki sprzęt
    radio LG LCS510IR
    Wzmacniacz alpine 3553 napędzający zestaw helix b52c i tylne głośniki z bmwe36
    Wzmacniacz mac audio z 4200 napędzający suba z 30 cm głośnikiem helixa(nie wiem jaki model)
    Do tego kondensator hifonics 1 F i zwrotnica aktywna alpine 3672
    Sprzęt przestarzały ale póki co fajnie grał, do czasu...
    Jakiś czas temu pojawiły się delikatne piski z częstotliwością zwiększającą sie z obrotami silnika, i nie ustało. Niedawno jak auto trochę postało to przez chwile na chwile był spokój i grało jak ta lala. ale teraz piski pojawiają się już po kilku sekundach jazdy mało tego, czasem coś trzaśnie z przodu w głośnikach(mocno trzaśnie;/) a ostatnio nawet głośniki przestają grać. Na subie nie słyszę żadnych defektów. Jaka może być przyczyna i co z tym zrobić?
    A, i na wyłączonym silniku gra jak ta lala. Dodam jeszcze że jest coraz gorzej, i nie mam pojęcia dlaczego.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 19  
    Proponuję sprawdzić dokładnie podłączenie masy.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 9  
    Mase mam przykręconą do pasów, połączenie zmatowione i posmarowane smarem miedziowanym
  • Level 19  
    Masę podłącza się najlepiej bezpośrednio do ,,-" klemy akumulatora kablem o przekroju minimum 2mm². Podłączenie do pasów może nie dawać pewnej masy, gdyż pasy nie są przykręcone do gołej blachy, lecz na lakier.

    Dodano po 31 [sekundy]:

    Oczywiście przed akumulatorem na przewodzie należy zamontować bezpiecznik.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Artur_97 wrote:

    Masę podłącza się najlepiej bezpośrednio do ,,-" klemy akumulatora kablem o przekroju minimum 2mm²


    2 mm^2?? Takim, to może sobie lampkę podłączyć....
    O konieczności podłączania się bezpośrednio do akumulatora też nie bee dyskutował, bo zdania są podzielone.

    Skoro zaczęły się problemy, to radzę sprawdzić alternator, przewody zapłonowe. I okablowanie samego sprzętu też. Dobrze byłoby też zweryfikować pracę wzmacniacza w innym, pewnym aucie. Kto wie, może go dopadła jakaś choroba wieku starczego...

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Artur_97 wrote:

    Oczywiście przed akumulatorem na przewodzie należy zamontować bezpiecznik.

    Bezpiecznik na przewód masowy?? Od kiedy i dlaczego??
  • Level 9  
    Chciałem pokombinować wymyślić dlaczego głośniki gasną mi tylko z jednej strony i okazuje sie że czasem, nie wiedzieć czemu, w przewodach sygnałowych z radia "gaśnie" jeden kanał. zamieniłem je miejscami na wejsciu wzmaka i dalej gasną głośniki ale już z drugiej strony? Radio mam prawie nowe, nie ma 2 miesięcy, ale to maże jego wina?
  • Level 9  
    Nie sądze, kable są pod pasażerem mają dużo luzu i nikt tam nie siedzi bo sam sie woże:D A może sprzpalona masa w radiu?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1150430.html

    Dadam że przy "dostrajaniu" po swojemu zwrotnicy bawiłem sie kabelkami jak w temacie
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    martinesco wrote:
    czasem, nie wiedzieć czemu, w przewodach sygnałowych z radia "gaśnie" jeden kanał. zamieniłem je miejscami na wejsciu wzmaka i dalej gasną głośniki ale już z drugiej strony?

    Skoro przerwy w działaniu idą wraz z przewodem, to masz uszkodzony przewód sygnałowy. To, że nowy, wcale nie znaczy, że sprawny. Poza tym, dość łatwo je uszkodzić, choćby poprzez zbyt mocne zagięcie, szczególnie w okolicach wtyków.
    Podłącz, pokiwaj przewodem, wyjdzie.
  • Moderator of CarAudio
    martinesco wrote:
    A może sprzpalona masa w radiu?


    To kawałkiem kabelka sprawdzisz w 2min ;)
  • Level 9  
    Tak też zrobie. jak nie to kabel.
  • Level 9  
    Witam znowu. Podpiąłem na próbę sam wzmacniacz pod radio oba kanały i co się okazało - piski zniknęły. Mam podejrzenie co do zwrotnicy, rozebrałem ją i okazało się, że jest tam ułamany kawałek płytki drukowanej, odłamany fragment jest PRZYKRĘCONY do obudowy śrubka i wyraźnie do tej śrubki przylutowany. Jest też na nim pole miedzi z napisem "red lug". Zlutowałem fragment płytki kabelkiem z drugą częścią, ale jeszcze nie zapiąłem i nie sprawdzałem, czy działa, bo nie wiem, czy przypadkiem nie została ułamana celowo i nie chcę jej zepsuć do końca. Co z tym zrobić?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Zdjęcia. Bo ten opis niewiele wyjaśnia.
  • Level 9  
    Coś mniej więcej takiego.


    Dziwne piszczenie trzaskanie wyłączanie głośników