Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara 99 benz 1.4i za wysokie obroty

sweetme88 03 Mar 2012 19:13 4823 20
  • #1
    sweetme88
    Level 9  
    Witam, samochdo jak w temacie Citroen Xsara z 99 r, 1.4i, mialam wymieniany silnik, poniewaz remont tamtego nie byl oplacalny, wiec kupilam silnik z samochodu powypadkowego, na poczatku bylo ok, po jakims tygodniu, jak wymienilam olej ze skrzyni biegow, obroty zaczely byc dziwnie wysokie, a mianowicie na 5-tym biegu, przy predkosci 70km/h obroty wynosza juz 2000, gdzie wczesniej przy predkosci 90km/h mialam obroty 2000, wiec cos tu jest nie tak, stwarza mi to wielki dyskomfort w czasie jazdy, prosze o pomoc, nie jestem pewna czy zalicza sie to do dzialu mechaniki czy elektryki, ale mam nadzieje, ze dobrze strzelilam
  • #2
    xojciectadeuszx
    Level 18  
    Auto miało wymieniony sam silnik czy również skrzynię biegów?
    Bo różnica obrotowa silnika może wynikać z innych przełożeń skrzyni.
  • #3
    sweetme88
    Level 9  
    wymieniany byl sam silnik, a co do skrzyni biegow, to byl wymieniany tylko olej z niej

    Dodano po 3 [minuty]:

    a jesli to rzeczywiscie bedzie wynikalo z roznych przelozen skrzyni, to co ja moge zrobic aby bylo normalnie? dodam ze jak tylko silnik byl wymieniany to wszystko bylo okej, poza tym ze troszke glosniej chodzil niz stary, ale to chyba juz kwestia silnika, jednak od momentu zmiany tego oleju, czyli tydzien po wymianie silnika obroty zaczely byc wyzsze niz poprzednie, ale moze to przypadek, ze akurat po zmianie oleju te obroty wzrosly

    Dodano po 3 [minuty]:

    zarowno stary silnik byl wielopunktowy jak i ten nowy ktory wlozylam, wiec wszystko powinno byc okej, bo moc silnika, wszystko to samo
  • #4
    jarewa
    Level 31  
    Wnioskuje ze skrzynia to automat?

    Bo jeżeli po zmianie oleju się to działo to chyba coś tłumaczy?
  • #5
    xojciectadeuszx
    Level 18  
    Po zmianie oleju obroty nie mogły sobie wzrosnąć...
    Chyba że automat ...
  • #6
    sweetme88
    Level 9  
    nie automat, manualna skrzynia, moze to zbieg okolicznosci ze akurat po zmianie oleju tak sie zaczelo dziac, bo zmiana oleju od skrzyni begow byla pare dni po wymianie silnika
  • #7
    jabrob
    Level 13  
    Jeżeli nowy silnik jest taki sam, to chyba jedynie sprzęgło może się ślizgać. Zużycie tarczy lub simering w skrzyni do wymiany ( olej na tarczy).
  • #8
    sweetme88
    Level 9  
    Panowie wiec co to moze byc za przyczyna, bylam u mechanika u ktorego wymienialam silnik i on nie wie, stwierdzil mi na odczepnego ze tak musi byc, a ja wiem ze wcale tak nie musi byc, skoro wczesniej bylo inaczej i bylo dobrze, ale nie wiem gdzie szukac przyczyny tego, zapomnialam dodac wymienialam takze sprzeglo niedawno... wiec jak bylo wymieniane to powinno byc okej, nie?

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprzeglo caly komplet byl wymieniany
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    sweetme88
    Level 9  
    Niestety stary silnik byl nieoplacalny w naprawie gdyz bylo trzeba wymienic uszczelke pod glowica oraz pierscienie, gdyz silnik byl mozna powiedziec podpieczony bo chlodnica nie dzialala, tak wiec mechanik mniej powiedzial ze 2000zl naprawa silnika, a za 500 kupilam juz nowy silnik, tak wiec wyszlo taniej.
    Wracajac do tego sprzegla, czy mozliwe jest ze nowe sprzeglo musi sie po prostu w jakis sposob utrzec, bo jak sa nowe to moze po prostu po jakims czasie to wszystko samo wroci do normy, mozliwe to jest?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dlaczego jest ryzykowna wymiana silnika bez glowicy i rozrzadu? mechanik nic mi o tym nie mowil... pasek rozrzadu byl wymieniony, ale sam rozrzad nie, bo byl wymieniany rok temu. Cos moze sie stac?
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    jabrob
    Level 13  
    Według mnie olej w skrzyni mógłby być dawno nie wymieniany i świeży olej wypłukał tzw. szlam starego w okolicach uszczelniacza od strony sprzęgła.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    sweetme88
    Level 9  
    Jesli tak bylo ze swiezy olej wyplukal stary, to co zrobic teraz z tymi obrotami?

    Nie wiem czy przy wymianie silnika byla wyjmowana skrzynia ale wiem ze mi wtedy zadnego oleju od skrzyni nie oprozniali, bo mialabym za uzupelnienie policzone na fakturze, wiec olej od biegow ktory wymienialam byl podejrzewam dosyc stary
  • #15
    jabrob
    Level 13  
    Głośno myślę, że skoro problem z obrotami powstał po wymianie oleju , to winny jest simering , a reszta to tylko przypuszczenia .

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeżeli mam rację to trzeba wymienić tarczę sprzęgłową i ten simering, ale to już niech stwierdzi mechanik , najlepiej znajomy i lepiej nic mu nie podpowiadaj :) , bo mechanicy tego nie lubią. Może też faktycznie cięgło źle założone, jak kolega George sugeruje.
  • #16
    sweetme88
    Level 9  
    jabrob wrote:
    Jeżeli mam rację to trzeba wymienić tarczę sprzęgłową i ten simering, ale to już niech stwierdzi mechanik , najlepiej znajomy i lepiej nic mu nie podpowiadaj :) , bo mechanicy tego nie lubią.


    Tak, tylko ze tarcza sprzeglowa, cale sprzeglo bylo wymieniane w chwili wymiany silnika, wiec calkiem niedawno...
  • #17
    jabrob
    Level 13  
    Jeżeli okładzinę na tarczy dobrze się odtłuści, to można zaryzykować ponowny montaż, ale powtarzam że, raczej to twój mechanik musi znaleźć problem, bo my na forum to możemy tylko porozmawiac, podzielic się doświadczeniami, pozdrawiam.
  • #18
    jarewa
    Level 31  
    To go męcz mechanika. Masz rok gwarancji na usługę o ile masz rachunek to można działać jeżeli nie to .........
  • #19
    sweetme88
    Level 9  
    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, bede go meczyc, bo nie moge patrzec na te obroty jak jade, tylko ze on mi chce wcisnac ze to tak musi byc, bo on to gdzies tam w komputerze sprawdzil i stwierdzil, ze obroty takie powinny byc... dlatego bede musiala mu jednak podpowiedziec jaka moze byc tego przyczyna, pozdrawiam:)
  • #20
    sylwan85
    Level 10  
    Witam.
    Ja nie pomogę ale mam pytanie:
    Szukam schematu znaków na kołach pasowych rozrządu do tego silnika??? Ma Ktoś???
    Z góry dzięki?
  • #21
    sylwan85
    Level 10  
    Jakby ktoś potrzebował do wymiany paska rozrządu w XSARZE 1,4: Koło pasowe wałka rozrządu blokowane prętem metalowym ø8mm a wał od przodu silnika otwór w bloku do koła zamachowego.