Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sieć WiFi na dużą odległość, prośba o poradę.

03 Mar 2012 20:22 2308 15
  • Poziom 9  
    Witam. Chciałbym połączyć komp do sieci u moich rodziców z siecią w domu. Mieszkamy w domkach oddalonych o ok 80m. Posiadam bezprzewodowy router TP Link WR340G (da się odkrecic antene?) oraz (nieuzywaną starą) antene radiową (jakis Panel czy cos, 2,4GHz) z koncowka antenkową(nie wiem jak sie fachowo nazywa bo jestem amatorem;]) Komp łapie inne sieci, ale na takiej 10 cm antence. Jak wzmocnić sygnał? Dziekuje:)
  • Poziom 18  
    Potrzebne dwie antenki kierunkowe: jedna u ciebie a druga w drugim domu i powinno być po kłopocie bo 80m to niedużo.
  • Poziom 15  
    Najlepiej kolego jakby udało ci się założyć te urządzenia niedaleko od anten, jakiś strych np i max ze 2-3m przewodu, a złącza do urządzeń to są RPSMA.
  • Poziom 31  
    Zapewnij widoczność optyczną anten. Na zwykłych, małych patykach które dają razem z routerem będzie to działać.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Tytoslaw15 napisał:
    WR340G (da się odkrecic antene?)

Router ma antenę na stałe. Osobiście polecę Ubiquiti Loco M2 zamontowana gdzieś na elewacji budynku, podłączone do WR340g skrętką komputerową.
  • Poziom 10  
    Ja polecę antenkę Ovislink AirMax5

Zalety to zasilanie PoE oraz na antenie wskaźnik diodowy mocy sygnału. Oraz co moim zdaniem ma znaczenie to że pracuje w 5GHz. Brak zakłóceń z innych nadajników lub AP.

Oczywiście anteny muszą się widzieć.
    witeke napisał:
    Ja polecę antenkę Ovislink AirMax5

Myślę że jeżeli nie ma zbyt dużych zakłóceń w okolicy nie ma po co stosować 5GHz a po drugie czy takiej odległości wystarczy tylko jedna urządzenie a z drugiej strony karta sieciowa w laptopie lub komputerze stacjonarnym poradzi sobie bez problemów.
  • Poziom 10