Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Spadek prędkości neostrady (raz jeszcze)

pc.xerxes 04 Mar 2012 11:26 1426 1
  • #1
    pc.xerxes
    Level 1  
    Witam
    1 listopada zamieniłem Neostradę 1 Mb/s na 6 Mb/s. Przez pierwsze dwa miesiące było wszystko OK, czyli faktyczna prędkość była zbliżona do tej za którą płacę. Po około dwóch miesiącach prędkość spadła do ok. 4,5 Mb/s. W międzyczasie wymieniłem stary komputer na nowy z zainstalowanym Windows 7 x64. Ponieważ wyczytałem, że jest brak sterowników do starego modemu, wraz z nowym sprzętem zakupiłem router TP-Link TD-W8901G. Po paru dniach prędkość Neo spadła do 3,5 Mb/s. Sprawę zgłosiłem do COK TP. Sprawą zajęto się natychmiast (za co trzeba TP pochwalić). Po ok. 3 godzinach dostałem telefon od monterów, że udają się do centrali i czy mam uruchomiony modem. Z ciekawości sprawdziłem prędkość Neo ~3,5 Mb/s. Po kilkunastu minutach ponownie - prędkość wynosiła już ~ 5,9 Mb/s. Lecz moja radość okazała się przedwczesna. Za chwilę łączność z Internetem została przerwana a po wznowieniu połączenia, szybkość wróciła do ~ 3,5 Mb/s (i tak mam do dzisiaj). Owi monterzy zjawili się u mnie w domu i poinformowali mnie, że nie da się nic zrobić. Stwierdzili, że odległość od centrali jest za duża, występuje duża ilość błędów i "automat tnie prędkość" do takiej wartości. Zaproponowali mi zmniejszenie szybkości do 2 Mb, na co oczywiście nie zgodziłem się. Wcześniej myślałem o zwiększeniu prędkości do 10 Mb/s, a tu masz babo placek, TP proponuje mi migrację do 2 Mb/s (i pomyśleć, że mamy XXI wiek).
    Bardzo PROSZĘ osoby obeznane w temacie o wyjaśnienie:
    1 - Czy jest możliwe, że 2 m-ce jest wszystko dobrze a potem się samo blokuje? Przecież linia się nie wydłużyła (a to ma być główny powód).
    2 - Czemu (gdy monterzy "coś" odblokowali (zresetowali) na centrali) "automat" przyciął prędkość po kilkunastu sekundach, jeżeli wcześniej "zapychanie się linii" trwało ok. 2 m-ce? Czy jest możliwe, że na chwilę wymienili panel na moim łączu a po ustaleniu usterki, w RAMACH OSZCZĘDNOŚCI wstawili mi z powrotem stary, uszkodzony panel? (stąd ten chwilowy brak połączenia z Internetem).
    3 - Czy jedną z przyczyn moich problemów może być router? Czy lepiej wrócić do modemu „zte zxDSL 852”? (jeżeli znajdą się sterowniki)
    Być może moje podejrzenia są bezpodstawne. Zaznaczam, że nie znam się na branży teleinformatycznej, ale już od wielu ,wielu lat jestem klientem Telekomunikacji Polskiej i wiem, że robienie klienta "w bambuko" jest tym, co tej firmie wychodzi najlepiej.
    Dodam, że długość linii wynosi od 4 do 4,5 km, a centrala jest w miarę nowa.
    Router podłączony jest do jednego komputera kablem i nie mam sieci bezprzewodowej.
    dane ze strony konfiguracji routera:
    Modulation - ADSL2 PLUS
    downstream - upstream
    SNR Margin - 18,2 - 18,0
    Line Attenuation - 46.0 - 21,5
    Data Rate 4096 - 639
    Max Rate 11992 - 712
    CRC 0 - 0 (po paru godz. 3-0)

    Dziękuję, będę wdzięczny za odpowiedź.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    swirydowiczmeister
    Level 11  
    Witam
    moim zdaniem monterzy mają trochę racji że jest za duża odległość od centrali...to może być powód ,,cięcia" prędkości, chodź nie powinno. z Logu z routera wynika że masz 4 MB na połączeniu( o ile dobrze to czytam) :P u mnie kolega ma 20 MB do centrali ma około 1km lecz mówi że jemu monterzy z centrali pousuwali jakieś filtry...może to będzie u Ciebie przyczyną.Co do modemu nie możesz go założyć gdyż prędkość jest za duża. jedynie zostaje router. ja mam Neo MB do centrali niecały km.
    oto mój log z routera.

    Line State:Showtime
    Modulation:G.DMT
    Annex Mode:ANNEX_A


    Downstream Upstream

    SNR Margin 19.5 17.0 db

    Line Attenuation 15.0 8.5 db

    Data Rate 7456 640 kbps