Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie auto z dieslem do miasta i w trasę?

kinek82 04 Mar 2012 13:57 11634 17
  • #1 04 Mar 2012 13:57
    kinek82
    Poziom 8  

    Witam

    Szykuje się z zamiarem kupna auta rodzinnego z silnikiem diesla. Chciałbym kombi lub hatchback.
    Autem będę jeździł głownie po mieście, 2x do roku trasa do Polski około 5tys/km (jeden kurs) i czasem w cieplejsze wiosenne i letnie dni jakieś wypady poza miasto (trasy od 100km do 300km)

    Jaki diesel z podanych poniżej będzie najmniej awaryjny i kosztowny w naprawie z przebiegiem około 150-160 tyś/km ?
    Szukam auta które nie będzie bardzo czułe na jakość ropy.

    Wyboru chciałbym dokonać z tych aut:

    ford mondeo 2.0TDCI 2008r
    saab 93 1.9TiD 2008r
    mazda 6 2.0D 2008r
    mercedes C220 CDI 2005-06r
    VW passat 2.0TDI 2008r
    Alfa Romeo 1.9JTDM 2006-07r
    Honda Acord 2.2i-CTDi 2007-08r
    Toyota Avensis 2.0 czy 2.2 D-4D 2007-08r

    -1 17
  • #2 04 Mar 2012 18:13
    tzok
    Moderator Samochody

    W/g mnie żaden dwulitrowy turbodiesel do miasta się nie nadaje, a już z filtrem FAP/DPF (praktycznie każdy po 2008 roku) to w ogóle. Na krótkie trasy po mieście tylko benzyna i to im mniejsza tym lepiej. Ogólnie jako samochody to z w/w brałbym pod uwagę 2 ostatnie i ew. Mazdę 6, ze wskazaniem na Avensisa.

    0
  • #3 04 Mar 2012 18:53
    wichurewicz
    Poziom 24  

    kinek82 napisał:
    Autem będę jeździł głownie po mieście, 2x do roku trasa do Polski około 5tys/km (jeden kurs) i czasem w cieplejsze wiosenne i letnie dni jakieś wypady poza miasto (trasy od 100km do 300km)

    Jaki diesel z podanych poniżej będzie najmniej awaryjny i kosztowny w naprawie z przebiegiem około 150-160 tyś/km ?

    Jazda po mieście i diesel wykluczają się, chyba że mowa o miejskich autobusach, które odpala się na początku zmiany i gasi na końcu. Przebiegi, które podajesz, wyniosą rocznie mniej niż 20k km, co w ogóle przekreśla sens kupowania diesla.

    Ja do tych celów (pomijając tę długą trasę, o której wspominasz) kupiłem dwulitrową benzynę bez gazu, turbo i innych udziwniaczy. Spalanie to 7 w trasie, do 10 w mieście, ale mam święty spokój, bo żaden filtr czegoś tam się nie zapcha, turbina nie rozleci na skutek jazdy z wiecznie niedogrzanym silnikiem, a rozrząd jest na łańcuchu, którego, dopóki nie hałasuje, nie ma potrzeby ruszać.

    kinek82 napisał:
    Szukam auta które nie będzie bardzo czułe na jakość ropy.

    Nowoczesny diesel z zasilaniem typu Common Rail (czyli obecnie właściwie każdy kilkulatek) jest bardzo czuły na jakość ropy. Można próbować to zalewać opałem czy też barwionym albo zasiarczonym paskudztwem, ale takie pseudooszczędności zemszczą się bardzo szybko i boleśnie - jeden wtryskiwacz to koszt od 1000 do 2500 zł.

    0
  • #4 04 Mar 2012 19:45
    kortyleski
    Poziom 41  

    Dodaj jeszcze dwumasę która przy przebiegu 150kkm raczej na pewno zacznie się odzywać. Koszt na tyle spory że ekonomia diesla bierze w łeb.

    0
  • #5 04 Mar 2012 21:14
    kinek82
    Poziom 8  

    Co do spalania to mój obecny diesel Passat 1.9 TDI 130KM pali 8l w mieście a trasa to z 6l do 130km/h max. Benzyny moich znajomych 1.8/2.0 mazda, mondeo, Passat, astra pala do 15l w mieście zima, latem do 12l. Nie wierze w 10 po mieście ;-) (chyba że jazda jak dziadek)

    Nie che benzyny bo polubiłem jazdę dieslem :-). Miałem wcześniej 3 auta na benzynę i nawet było i z gazem ale co diesel to diesel.

    Nie wiem jak z tym dwumasem ale w moim nie był nigdy wymieniany jak i sprzęgło a już dochodzi prawie 300tyś km a ma go od około 150tyś/km. Przebieg rzeczywisty bo to nie Polska ;-). Chyba że te nowsze auta naprawdę tak się szybko sypią.

    Dzięki za podpowiedz z benzyniakami ale zostanę przy dieslu :-)

    0
  • #6 04 Mar 2012 21:48
    kamil907
    Poziom 28  

    Praktycznie wszystkie nowe auta zdecydowanie szybciej się sypią ponieważ wiodący producenci już niemal do perfekcji opanowali techniki planowanego postarzania produktów. Teraz idealnie mają wyliczone kiedy zużyją się poszczególne elementy. Dla producentów najkorzystniej jest, żeby każde auto pojeździło max z 5 lat i się rozleciało, wtedy klient kupi kolejne.

    0
  • #7 04 Mar 2012 23:28
    wichurewicz
    Poziom 24  

    kinek82 napisał:
    Benzyny moich znajomych 1.8/2.0 mazda, mondeo, Passat, astra pala do 15l w mieście zima, latem do 12l. Nie wierze w 10 po mieście ;-) (chyba że jazda jak dziadek)

    Tu nie ma nic do wierzenia, tak po prostu jest. Fakt, nie pałuję od świateł do świateł, bączków pod marketem też nie kręcę, mimo że to tylny napęd. Swoją drogą co trzeba robić z Astrą, żeby paliła 15?

    Jeśli lubisz silniki diesla i przyzwyczaiłeś się do nich, to kupuj, ale z technicznego punktu widzenia robisz błąd, co zostało ci dowiedzione w kilku postach wyżej. Cóż, twoje pieniądze.

    0
  • #8 05 Mar 2012 13:23
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Citroen C4/C5 1.6 HDI. Ekonomia w pełnym wymiarze. ;-)

    0
  • #9 05 Mar 2012 14:43
    kinek82
    Poziom 8  

    Citroeny odpadają a w dodatku z 1.6HDI. Za mały. To auto nie ma być super ekonomiczne. Głównie mało awaryjne i nie super drogie w ewentualnej naprawie.

    Pojemności jakie mnie interesują to od 1.9 do 2.2

    0
  • #10 05 Mar 2012 15:21
    tzok
    Moderator Samochody

    kinek82 napisał:
    Nie che benzyny bo polubiłem jazdę dieslem :).
    Wydaje Ci się... polubiłeś jazdę z turbiną... więc jak już szukaj benzyny z turbiną, nie będzie tak trwała jak wolnossąca ale moim zdaniem do miasta i tak lepsza.

    Przejedź się czymkolwiek z silnikiem TFSI, a zaręczam Ci, że zmienisz zdanie - moment obrotowy jak w Dieslu, a zakres użytecznych obrotów i szybkość reakcji na pedał przyspieszenia jak w benzynie.

    0
  • #11 05 Mar 2012 17:08
    wichurewicz
    Poziom 24  

    kinek82 napisał:
    To auto nie ma być super ekonomiczne. Głównie mało awaryjne i nie super drogie w ewentualnej naprawie.

    No to ci tłumaczymy właśnie, ze nowoczesny turbodiesel użytkowany na krótkich miejskich dystansach będzie awaryjny i drogi w naprawie, a ty swoje.

    0
  • #12 05 Mar 2012 18:29
    SauerMauser
    Poziom 21  

    kinek82 napisał:
    Citroeny odpadają a w dodatku z 1.6HDI. Za mały. [...]

    Pojemności jakie mnie interesują to od 1.9 do 2.2


    Mówiąc trywialnie i najlżej jak się da - Maruda się znalazł...

    Jeśli 1.6 HDI ze 110 końmi za mały, to kup 2.0HDI ze 136 końmi lub 2.2HDI ze 170 końmi. A jeżeli brzydzisz się marką, tylko za to, że producent zaczerpnął inspiracji z wzoru "polskiej" przekładni, który umieszcza do dziś na masce, to kup sobie BMW albo VW.

    Rzeczą jasną jest, że każdy chwali to co mu się podoba, a niekoniecznie sam ma, więc czego się spodziewasz na tym forum? Dostaniesz tysiąc propozycji, zarówno tych trafnych, jak i urojonych, a zapewne i tak kupisz to co sam znajdziesz i uznasz za najlepsze.

    Wejdź na autocentrum.pl i tam poczytaj komentarze i rankingi w opinii użytkowników.

    1
  • #13 05 Mar 2012 22:13
    kortyleski
    Poziom 41  

    Jednak jeśli już diesel to skłaniałbym się w kierunku TDI na pompkach. 130 PS w budach passata czy skody już sporo potrafi a motor wytrzymuje wiele.

    0
  • #14 06 Mar 2012 01:28
    kinek82
    Poziom 8  

    Nie chce żadnego francuza!
    Miałem już kiedyś peugeota 406 i starczy.

    Podałem wyżej które auta mnie interesują a proszę o podpowiedź jaki byłby najlepszą alternatywą właśnie z tych wymienionych.

    Benzyny na turbo nie chce. W ogóle nie chce benzyny :-)

    0
  • #15 06 Mar 2012 07:31
    wichurewicz
    Poziom 24  

    O ile kojarzę, wszystkie podane przez ciebie auta mają zasilanie typu Common Rail, co oznacza ich dużą wrażliwość na kiepskie paliwo. Nie wiem jak z filtrem cząstek stałych, nie wnikałem tak dalece w ich konstrukcję, ale nie zdziwiłbym się, gdyby jednak był w każdym z tych silników.

    Jeśli już musiałbym coś wybrać z tego zestawienia, wziąłbym Toyotę lub Mazdę. Jeździ tego sporo, mechanicy powinni mieć dobrze rozpoznane jednostki, a będziesz z pewnością potrzebował ich pomocy dość szybko. No i pomijając silnik nie są to jakoś wybitnie awaryjne i problematyczne samochody, Mazda ma tylko skłonność do korozji tylnych nadkoli.
    Saaba odpuść, egzotyka i mało kto wie, o co w tym chodzi. Mercedes rdzewieje jak szalony, Alfa ma delikatne zawieszenie (choć 159 jest bardzo ładna), Passat z tego rocznika to tylko cień dawnej solidności. O pozostałych nic nie wiem.

    1
  • #16 06 Mar 2012 14:28
    SauerMauser
    Poziom 21  

    kinek82 napisał:
    [...] Podałem wyżej które auta mnie interesują a proszę o podpowiedź jaki byłby najlepszą alternatywą właśnie z tych wymienionych.[...]


    Czy uważasz, że znajdziesz tu kogoś kto jeździł tymi samochodami i Ci doradzi? Czy po prostu tak leniwy, że nie chce Ci się wklepać w przeglądarkę: http://www.autocentrum.pl/oceny/ ?

    0
  • #17 06 Mar 2012 15:06
    kinek82
    Poziom 8  

    Temat do zamknięcia!!

    Za dużo leniwych ludzi niepotrzebnie się udziela.


    Dziękuję tylko tym którzy coś wnieśli do tematu.

    0
  • #18 06 Mar 2012 17:29
    SauerMauser
    Poziom 21  

    A sam zamknąć temat nie potrafi? I kto tu mówi o lenistwie...

    0