Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik skoku iglicy, wymiana wtrysku sterującego Audi a6 kombi 155KM 2.5 TDI V6

05 Mar 2012 11:25 17039 21
  • Poziom 9  
    Witam.
    Ostatnio auto zostało podpięte do komputera i pokazało błąd VAG 00542 czujnik skoku iglicy. Podejrzewam, że jest to prawdopodobne uszkodzenie wtrysku sterującego.
    Moje pytanie brzmi, jak znaleźć i wyciągnąć ten wtrysk, żeby mieć nr według którego kupić ten wtrysk?
    Czy jest to trudno wyciągnąć?
    Bardzo proszę o pilne odpowiedzi, ponieważ zależy mi na czasie, bo samochód pali 10l/100km a to chyba nie jest normalne.
  • Moderator Samochody
    Środkowy na prawej głowicy, trzeba zdjąć pokrywę i odkręcic 2 śruby
  • Poziom 9  
    A mógłbym prosić o jakieś zdjęcie lub schemat ?
    po odkreceniu tego będzie potrzebne odpowietrzenie układu ?
  • Poziom 38  
    Jest to jedyny wtrysk od którego odchodzi kabelek. Po złożeniu do kupy zostawiasz lekko poluzowane nakrętki na wtryskach i kręcisz rozrusznikiem, aż będzie lecieć ropa spod nakrętek. Wtedy dokręcasz i jest ok. Tylko przy demontażu zaślep przelew, bo jak ci się pompa zapowietrzy (nie powinna ale one są wredne) to będzie kicha. Tak na marginesie ktoś sprawdzał ten czujnik, świeci ci się check, spiralka albo ESP?
  • Poziom 9  
    Własnie ja patrzyłem na te wtryski i i od każdego wychodziły jakieś przewody ale żaden elektryczny i właśnie nie wiem jak się za to zabrać. I jaki przelew zatkać. Prosiłbym bardzo o jakieś zdjęcie silnika AFB i pokazanie co jak zrobić. A diagnozowane było tylko poprzez podłączenie auta do komputera "autodata" i wsykoczył błąd VAG 00542 czujnik skoku iglicy, możliwe przyczny to powietrze w układzie paliwowym, za niski poziom paliwa, wiązka przewodów, czujnik skoku iglicy
  • Poziom 38  
    Przelewy to te gumowe wężyki odchodzące od wtrysków. Zmierz oporność czujnika wtyczka po prawej stronie na ścianie grodziowej, przewód wychodzi spod dekla prawej (czyli tej od pasażera) głowicy.
  • Poziom 9  
    Dzięki, mniej więcej już wiem o co chodzi, tylko potrzebuje potwierzdzenia informacji. Jeśli sprawdzę przewód przychodzący do czujnika i nie będzie miał 12 V przy włączonym zapłonie to sterownik tak ? a teraz jak będę sprawdzał rezystancje przewodu tylko nie pamiętam już którego i rezystancja wyniesie 0 to uszkodzony jest wtrysk sterujący ? dobrze mówię ? tak na marginesie to nie jestem mechanikiem i za bardzo się na tym nie znam ale ta dziedzina nie jest mi do końca obca ; p

    Dodano po 4 [minuty]:

    A i jeszcze jedno pytanie. Na co muszę zwrócić uwagę przy tej operacji żeby czegoś nie popsuć ?
  • Poziom 39  
    mylffon_ napisał:
    Na co muszę zwrócić uwagę przy tej operacji żeby czegoś nie popsuć ?
    Może lepiej zaprowadzić do warsztatu.
  • Poziom 9  
    ale ja się tylko pytam. po co mam płacić komuś jak można zrobić to samemu.
  • Poziom 38  
    Mierzysz oporność czujnika przy wypiętej wtyczce, ma być 90-120 omów. Podaj nam, ile jest. Jak cię to pokona, to faktycznie zaprowadzić do warsztatu chyba będzie taniej. Co z kontrolkami podczas jazdy?
  • Poziom 9  
    potwierdziło się to o czym myślałem, sprawdziłem oporność i jest 0 ohm czyli wtrysk uszkodzony ale na włączonym zapłonie nie dochodzi napięcie, nie ma 12 V, czyli jest uszkodzony także sterownik ?
  • Poziom 9  
    Oporność cewki w wtrysku sterującym jest równym zeru (przerwa). A napięcie tam w ogóle nie dochodzi
  • Poziom 9  
    To kiedy napięcie się pojawia ?
    Wystarczy wymiana wtrysku ? Jeżeli rezystancja jest zero to chyba do wymiany tak ? bo to jest tam cewka, i ja jest zero ohmów to jest przerwa a nie zwarcie
  • Poziom 39  
    mylffon_ napisał:
    jak można zrobić to samemu.
    Samemu to znaczy z elektrodą.
    Przecież ty nie masz zielonego pojęcia o tym jak to działa i chcesz naprawiać. Jakie to swojskie. Po co komuś płacić jak można samemu chociaż się nie umie.
  • Admin grupy Samochody
    trans-serwis napisał:
    Jakie to swojskie. Po co komuś płacić jak można samemu chociaż się nie umie.
    elektroda pomoże.A ja lubię takie auta stawiać na nogi.Nie dość że zarobię to jeszcze się naśmieję.No i mina klijenta i te obietnice "nigdy więcej"
  • Poziom 9  
    Za części mechaniczno-elektryczne musi się brać tylko mechanik, a elektryk już nie tak ? to powodzenia, ale śmiać to mi się chcesz z takich znachorów jak Ty, którzy nie potrafią pomóc
  • Poziom 12  
    ladamaniac pytanie: do tej pory uważałem że kontorlka świec żarowych może sygnalizować uszkodzenie elementów wpływających na bezpieczeństwo jazdy(typu czujnik stopu) a nie na sprawy zwiazane z silnikiem czyzbym żył w błędzie ?
  • Admin grupy Samochody
    patrycjusz796 napisał:
    ladamaniac pytanie: do tej pory uważałem że kontorlka świec żarowych może sygnalizować uszkodzenie elementów wpływających na bezpieczeństwo jazdy(typu czujnik stopu) a nie na sprawy zwiazane z silnikiem czyzbym żył w błędzie ?
    Żyjesz w wielkim błędzie :cry:
  • Poziom 12  
    Rozwiń zapytanie jak możesz albo daj odnośnik do informacjii.
  • Poziom 8  
    a jesli moj wtrysk ma rezystancje 343 to niedobrze prawda ? w logów wynika ze wtrysk więcej nie działa niż działa