Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia II 1,9TDI BJB - Licznik nie działa ,nie da się odpalić

M-Zender 05 Mar 2012 16:25 6238 11
  • #1 05 Mar 2012 16:25
    M-Zender
    Poziom 9  

    (Octavia II 1,9 TDI BJB 2004r. wesja Ambiente )

    Witam

    Mam taki problem ,dziś rano okazało się że licznik w samochodzie mi nie działa ,jedynie na wyświetlaczu cyfrowym widać przebieg i godzinę bodajże ,do tego nie da się odpalić ,tzn gaśnie po około sekundzie. Radio szyby światła itp działają ,jedynie włącznik nad popielniczką od ASR świeci

    Z tego co zmalałem na necie dowiedziałem się że jakieś zimne luty mogą być lub bezpieczniki ,więc sprawdziłem każdy po kolei w desce i w komorze silnika ,wszystkie dobre.
    Wykręciłem licznik rozebrałem płytka wygląda bardzo dobrze ,zimnych lutów nie zauważyłem. Po wpięciu licznika nie działa już wyświetlacz. Zaraz jeszcze odepnę akumulator ale wątpię żeby to coś dało.

    Nie wiem teraz co z tym robić ,wzywać lawetę i do serwisu? czy próbować coś samemu.

    0 11
  • #2 05 Mar 2012 18:55
    decybel91
    Poziom 39  

    Już samemu popisałeś się grzebiąc w liczniku, zresztą nie potrzebnie.

    1
  • #3 05 Mar 2012 19:15
    trans-serwis
    Poziom 39  

    M-Zender napisał:
    wzywać lawetę i do serwisu?
    Tak zrób.

    1
  • #4 05 Mar 2012 19:55
    M-Zender
    Poziom 9  

    Serwis Skody mamy tu dosyć dobry ale z tego co wiem nie bawią sie w chipy rozkręcanie i lutowanie licznika tylko wkładają nowy element.
    Mam więc takie pytanie ,czy do naprawy tego typu usterki lepszy jest serwis czy jakiś spec z laptopem?

    1
  • #5 05 Mar 2012 22:34
    bodzio012
    Poziom 32  

    Napisz skąd jesteś to ktoś CI ogarnie

    0
  • #6 06 Mar 2012 11:55
    M-Zender
    Poziom 9  

    Jestem z okolic Siewierza na Śląsku (teraz uzupełniłem dane profilowe ) Dzisiaj skombinuje kabel do samochodu ,mamy jakiś badziewny na usb i w moim samochodzie dało sie nim prawdopodobnie z czytać błędy i je pousuwać.

    Jeszcze zadzwonię do elektryka z ASO czy da rade to zrobić ,jak nie to trzeba będzie jakiegoś fachowca znalezionego na google wezwać

    0
  • #7 06 Mar 2012 13:08
    domex32
    Moderator na urlopie...

    M-Zender napisał:
    Jestem z okolic Siewierza na Śląsku (teraz uzupełniłem dane profilowe ) Dzisiaj skombinuje kabel do samochodu ,mamy jakiś badziewny na usb i w moim samochodzie dało sie nim prawdopodobnie z czytać błędy i je pousuwać.

    Jeszcze zadzwonię do elektryka z ASO czy da rade to zrobić ,jak nie to trzeba będzie jakiegoś fachowca znalezionego na google wezwać


    Zapomnij że się z deską połączysz. W desce jest immo dlatego nie odpala.

    Szukaj zasilania na wtyczkach deski, mogę Ci dać schemat, jeśli jesteś na tyle ogarnięty, jeśli zasilania będą w porządku, to masz uwaloną deskę, i nic sam z tym nie zrobisz.

    Nie pamiętam teraz jakie są pastylki w kluczykach jeśli krypto 48 to są jednokrotnego programowania, będziesz musiał je zakupić, zdobyć pin do ewentualnie nowej deski i stary pin który był zapisany w sterowniku silnika i to wszystko zgrać.

    0
  • #8 06 Mar 2012 14:16
    M-Zender
    Poziom 9  

    domex32 ,podał byś schemat na priv czy tutaj ,sprawdzę to może coś się wyjaśni

    -1
  • #9 06 Mar 2012 16:00
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Pochwaliłem się, do skody mam tylko schemat okablowania silnika.

    Zobacz jakie masz kolory kostek i poszukaj w googlach ich pinout, pewnie coś znajdziesz.

    0
  • #10 06 Mar 2012 20:48
    M-Zender
    Poziom 9  

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1333553.html taka wtyczke mam , rozkręcony licznik https://picasaweb.google.com/117031434088524722893/ZAparatu?authkey=Gv1sRgCLnNkqLHguuqzwE

    Dodano po 27 [minuty]:

    z tego co wyczytałem + jest na pinie 1 i 2 a minus na 19 ,

    1 - zasilanie 12 V przyłączane (bezpiecznik 7 skrzynka bezpieczników 2)
    2 -zasilanie 12V stały plus (bezpiecznik 11 skrzynka bezpieczników 1)

    Podłączyłem miernik pod kostkę ,po przekręceniu kluczyka napiecie jest miedzy 1 a 19 a miedzy 2 a 19 nie ma napięcia

    Mam akumulator żelowy 12V w domu ,nie wiem czy warto sprawdzić i podpiąć go pod licznik??

    Dodano po 2 [godziny] 17 [minuty]:

    Nie moge nigdzie znaleść tego bezpiecznika (bezpiecznik 11 skrzynka bezpieczników 1) wytłumaczył by ktoś łopatologicznie gdzie on jest?

    0
  • #12 07 Mar 2012 13:00
    M-Zender
    Poziom 9  

    Samochód sprawny!!!!

    Licznik przeleżał całą noc na grzejniku ,wyświetlacz dziwnie sie zachowywał bo podczas ruszania licznikiem odpalał sie częściowo tak jak bym go palcem gniótł.
    Teraz właśnie poszukałem tego bezpiecznika 11 który miał odpowiadać za licznik ,pod maską był ale skrzynka inna niż Jurek220 mi wysłał ,bezpiecznik był dobry ,wczoraj go sprawdzałem ale podiołem licznik ,sprawdziłem bezpiecznik i założyłem kleme na akumulator.
    Wsiadam do samochodu a tam wszystko działa ,kontrolek sie trochę świeciło ale pogasły po przejażdżce,jedynie poduszka powietrzna świeci ,pewnie dlatego że odpinałem licznik na podpiętym aku.

    0