Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wyłączanie pompy paliwa podczas pracy na gazie

michalm111 05 Mar 2012 17:25 11075 21
  • #1 05 Mar 2012 17:25
    michalm111
    Poziom 11  

    Chciałbym zrobić automatyczne wyłączanie pompy paliwa podczas pracy na gazie za pomocą przekaźnika, ale ile ludzi tyle różnych zdań na ten temat. Jedni twierdzą, że tak nie można robić bo pompa musi pracować aby paliwo chłodziło wtryskiwacze, inni twierdzą że pompę można a nawet trzeba odłączać i z takim patentem przejechali już xx km i nic się wtryskiwaczom nie stało.
    Tak więc jak to w końcu jest? Chciałbym usłyszeć pewne, niezależne opinie- żadnego gdybania.
    Auto to fiat panda 1,1 mpi, instalacja II gen. BRC.

    2 21
  • Sklep HeluKabel
  • #2 05 Mar 2012 17:31
    elektryku
    Poziom 16  

    Odłączać można jak się ma mono wtrysk.

    0
  • #3 14 Mar 2012 22:05
    JohnyFast
    Poziom 2  

    nie chce zakładać nowego tematu a mam mały problem i prosiłbym o pomoc mianowicie zakupiłem auto Mercedes w123 1980r. 2.3 i ma gaz brc z tym ze problem polega na tym ze przełącznik od gazu- BRC elegant wogóle nie reaguje, nie swiecą się na nim żadne diody, a żeby auto odpalić, to jest pociągnięty kabelek od takiego niebieskiego elektrozaworku przy parowniku, który podłączam do + w aku i wtedy pompuje gaz i moge odpalać, na benzynie nie odpala bo nie pracuje pompka paliwa podejrzewam ze ma to zwiazek z tym gazem, moze jakies odłaczenie pompki(pompka sprawna, sprawdzałem na krótko) chciałbym to jakos uporzadkowac zeby chodziło jak nalezy, co moze byc zepsute? i dlaczego ktoś mogł tak podłaczyć "na krótko"? Prosiłbym o pomoc, pierwszy raz bede naprawiał lpg ale z mechanika jestem obeznany wiec mysle ze sie połapie.

    0
  • #4 14 Mar 2012 23:33
    tzok
    Moderator Samochody

    Wracając do oryginalnego tematu - ciekawe jak to paliwo ma chłodzić wtryskiwacze w Pandzie, gdzie regulator ciśnienia jest w pompie, a listwa jest bez powrotu... śmiało można odcinać pompę, tylko trzeba czymś obciążyć jej obwód bo będzie MIL.

    Co do drugiego wątku z Mercedesem - to zacznij od sprawdzenia zasilania 12V centralki instalacji LPG... często brane z zasilania cewki zapłonowej.

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #5 14 Mar 2012 23:46
    gimak
    Poziom 37  

    tzok napisał:
    ciekawe jak to paliwo ma chłodzić wtryskiwacze w Pandzie, gdzie regulator ciśnienia jest w pompie, a listwa jest bez powrotu.

    Nawet jakby z listwy był powrót, to chłodzenie wtryskiwaczy benzyną moim zdaniem nie występuje, bo jak nie pracują to nie ma przez nie przepływu benzyny, która odbierałaby od nich ciepło.

    1
  • #6 15 Mar 2012 07:35
    mercedesik
    Poziom 25  

    Jeszcze jest temat kolektora plastik czy alu.
    Przy alu się grzeją i zapiekają na 100%.

    0
  • #7 15 Mar 2012 17:12
    ElpigazN
    VIP Zasłużony dla elektroda

    tzok napisał:
    Wracając do oryginalnego tematu - ciekawe jak to paliwo ma chłodzić wtryskiwacze w Pandzie, gdzie regulator ciśnienia jest w pompie, a listwa jest bez powrotu... śmiało można odcinać pompę, tylko trzeba czymś obciążyć jej obwód bo będzie MIL.

    Co do drugiego wątku z Mercedesem - to zacznij od sprawdzenia zasilania 12V centralki instalacji LPG... często brane z zasilania cewki zapłonowej.


    A ja dla odmiany nie polecam odcinania pompy paliwa. Chlodzenie wtryskiwaczy to mit. Dla bezpieczenstwa nie odcinalbym pompy.

    0
  • #8 15 Mar 2012 18:48
    tzok
    Moderator Samochody

    Wadą odcięcia jest to, że w razie spadku ciśnienia gazu i awaryjnego powrotu na zasilanie benzyną silnik zapewne zgaśnie, w nowszych autach odcięcie pompy będzie też powodowało "złapanie" błędu przez komputer.

    Z drugiej strony widziałem spalone auto, w którym można powiedzieć, że przyczyną pożaru był brak odcięcia pompy - pękła membrana w regulatorze ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i paliwo lało się na silnik... samochód jechał na LPG więc jechał dalej (na zasilaniu benzyną by zgasł), aż się zapalił.

    0
  • Pomocny post
    #9 15 Mar 2012 19:05
    sandamiano
    Poziom 28  

    Ja mam odcięcie pompy paliwa przez przekaźnik zasilany z elektrozaworu na butli LPG. Jak kończy się gaz to nie ma problemu z przejściem na zasilanie benzyną. Silnik fiata SPI. Jeśli zawór zwrotny w pompie paliwa jest sprawny to nie ma bata i pompa po zasileniu momentalnie podaje paliwo do korpusu wtrysku.

    0
  • #10 17 Mar 2012 12:29
    JohnyFast
    Poziom 2  

    ja od mercedesa, sprawdziłem i na przewodach idacych do przełącznika nie ma napiecia, zauwazyłem tez ze w komorze silnika sa luzne dwa kabelki od lpg, pomaranczowy i siwy. Ma ktos jakis pomysł?

    0
  • #11 20 Mar 2012 21:02
    JohnyFast
    Poziom 2  

    uporałem juz sie jakos z tym wszystkim tylko teraz mam taki problem ze auto strasznie kiepsko chodzi na benzynie, nie wkreca sie na obroty, gasnie, kicha, swiece i przewody sa wporzadku, na gazie chodzi bardzo dobrze. Ma ktos jakies pomysły?

    0
  • #12 16 Kwi 2012 19:48
    michalm111
    Poziom 11  

    Przy odcinaniu zasilania pompy lepiej odłączyć zasilanie +12 czy masę? Czy bez różnicy?

    0
  • #13 18 Kwi 2012 13:32
    sandamiano
    Poziom 28  

    U mnie w aucie odcinam przekaźnikiem plus. Nie wiem jak to w pandzie jest czy sterownik nie kontroluje w jakiś sposób zasilania pompy paliwa więc możesz masę odcinać. Tak jak wyłącznik bezwładnościowy w przypadku zderzenia odcina masę na pompie paliwa

    0
  • #14 18 Kwi 2012 13:36
    tzok
    Moderator Samochody

    Tak czy inaczej nie ma to żadnej różnicy - jak ECU sprawdza obciążenie obwodu to i tak zgłosi błąd, nie ważne co zostanie odcięte.

    2
  • Pomocny post
    #15 20 Kwi 2012 10:08
    sandamiano
    Poziom 28  

    W pandzie jest chyba zasilanie pompy poprzez przekaźnik i to ECU wysterowuje cewkę tego przekaźnika . Więc można ciąć którykolwiek z przewodów zasilających przy pompie za przekaźnikiem . Błędu nie zgłosi.

    0
  • #16 14 Gru 2012 13:05
    szlachcic-s1
    Poziom 2  

    Ja zrobiłem wyłączanie pompy paliwy w lagunie 1,8 8v (zwykły lpg) tj. tj zrobiłem ręczne wyłączanie pompy za pomocą zwykłego wyłącznika i kawałka kabla który wlutowałem przd kostką na pompie. Auto o wiele lepije się sprawuje. Poza tym wyeliminowałem przypadłość mojego auta tj. pękające wężyki paliwa co było uporczywe i niebezpieczne gdy pękał wężyk paliwa to lało sie po rozgrzanym kolektorze i mogło dojść do zapalenia się auta. Więc palę auto na benzynie przełączam na lpg i wyłączam pompę paliwa i paliwo nie przelewa się do zbiornika bo to nie ma sensu. Ponadto nie trzeba mieć cały czas 1,3 zbiornika zatankowanego żeby pod górką nie zatarło pompy. Same plusy tego rozwiązania. Auto zrobiło już 50 tyś i nic mu nie jest

    1
  • #17 14 Gru 2012 13:13
    tzok
    Moderator Samochody

    szlachcic-s1 napisał:
    tj zrobiłem ręczne wyłączanie pompy za pomocą zwykłego wyłącznika i kawałka kabla który wlutowałem przd kostką na pompie
    ... a wystarczyłby jeden przekaźnik ze stykiem rozwiernym wpięty w zasilanie elektrozaworu LPG i pompa sama by się wyłączała po przełączeniu na LPG.

    0
  • #18 14 Gru 2012 13:46
    szlachcic-s1
    Poziom 2  

    wolę mniej wyszukane rozwiazania i równie sprawne. Mam wtedy 100% pewność że pompe wyłączyłem i mogę to kontrolować samemu tym bardziej że auto jest juz starsze i nie warte zbyt dużego wkładu finansowego ani też pracy. Z rozwiązania jestem zadowolony szkoda ze gazownicy jak montują to nie zakładają takich przekaźników.

    0
  • #19 14 Gru 2012 13:48
    tzok
    Moderator Samochody

    Koszt ok. 7zł, stopień skomplikowania podobny jak montaż włącznika, pewność działania równie wysoka.

    1
  • #20 14 Gru 2012 15:01
    szlachcic-s1
    Poziom 2  

    próbowałem podłączyć za przekaźnikiem od pompy kabel do włącznika bo był bliżej tj przy silniku ale operacja się nie udała bo przekaźnik gdzieś się łączył z imobilajzerem i auto gasło jak wyłączałem przełącznik więc nie chciałme się kopać z kablami i szukać odpowiedniego kabla we wiązce kabli który idzie do pompy po przekaźniku gazy, przekaźniku od pompy i po imobilajzerze więc zrobiłem to przy pompie. Moze nie jestem profesorem w dziedzinie przekaźnika ale wydaje mi się że w moim przypadku byłby to sposób mało wyszukany. mój włącznik kosztował 8 zł i ma czerwoną diodę co sygnalizuje że pompa jest wyłączona. I jestem zadowolony.

    0
  • #21 15 Gru 2012 07:38
    sandamiano
    Poziom 28  

    Mam nadzieję że przełącznik jest odporny na wysokie obciążenie prądowe styków tak jak przekaźnik bo pompa elektryczna benzyny potrzebuje troszku tych amperów.Jak byłby przekaźnik to sam by wykonał robotę - dla pewności mógłbyś tą diodę zachować by informowała Ciebie czy pompa pracuje czy wyłączona. Mam tak u siebie założone i zasilanie elektrozaworu na butli wysterowuje przekaźnik rozwierny który odłącza mi pompę w chwili przejścia na LPG i przywraca zasilanie na pompie w chwili przejścia na benzynę

    0
  • #22 15 Gru 2012 18:43
    zarak
    Poziom 14  

    michalm111 napisał:

    Auto to fiat panda 1,1 mpi, instalacja II gen. BRC.

    Pewnie chodzi o to, że pompa ta w Pandach często ulega awarii, co sam kilka razy przerabiałem, jeśli auto zasilane jest gazem LPG. Rozwiązanie jest banalne - trzeba jeździć z min.połową ilości paliwa w baku w tych autkach. Seicenta są na to bardziej odporne i mogą non stop jeździć z paliwem w granicach rezerwy.

    0