Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 420 DCI euroII zbyt wysokie ciśnienie wtrysku

szyniu 05 Mar 2012 20:54 10219 14
  • #1
    szyniu
    Level 20  
    Witam serdecznie autko jak w temacie silnik DCI.
    Problem polega na tym że kierowca po wyjechaniu z bazy zrobił 10 km i autko zaczęło słabnąć na odcinku 400m i wreszcie zgasło co ino przed tym zapaliła się informacja (stop ,usterka wtrysku).
    Zostały zmienione separator i filtry paliwa,
    Diagnostyka komputerowa pokazała błąd zbyt wysokiego ciśnienia wtrysku, dodam tylko że autko odpala na samostarcie
  • Helpful post
    #2
    Stary Brat
    Trucks specialist
    A czy ta diagnostyka może zrobić testy i odczytać jakie jest ciśnienie, czy się zmienia, czy reaguje nastawnik w pompie wysokiego ciśnienia? Trzeba sprawdzić czy jeśli jest awaria systemu regulacji wysokiego ciśnienia, czy zwór bezpieczeństwa wysokiego ciśnienia nie uszkodził się (wypłukał się) i nie ucieka przez niego ciśnienie. On jest elementem rezerwowym i zwsze jest zamkiety do 1600 bar. Bez pomiarów sama usterka odczytywana z diagnostyki tylko wskazuje na problem, a trzeba go potwierdzić pomiarami. Przy rozruchu i tak ciśnienie nigdy nie przekroczy 1500 barów i auto zapali. Problem powstaje na większych obrotach, gdy nastawnik nie reguluje ciśnienia w pompie.
  • #3
    szyniu
    Level 20  
    Autko nie odpala pracuje tylko na samostarcie, panowie co byli z komputerem stwierdzili że ciśnienie podczas rozruchu jest na poziomie 470 barów a gdy silnik pracuje na samostarcie to jest 700 barów i mówili że to stanowczo za dużo i dla tego silnik nie chce odpalić bo sterownik blokuje rozruch.
    Kazali podmienić czujnik ciśnienia na listwie tak zrobiliśmy i nic dalej nie pali.
    Od czego zacząć w takim razie i jakie to ciśnienie faktycznie powinno być.
  • #4
    Stary Brat
    Trucks specialist
    Jak podasz samostart - zapali i jak przestaniesz psikać to już pracuje normalnie czy zgaśnie?
    Zrób jeszcze taką próbę: zdejmij kostkę z czujnika obrotów np: wału korbowego (ten na kole zamachowym) i próbuj odpalić, albo odwrotnie - czujnik na kole zamachowym niech będzie podłączony, a rozłącz czujnik na pompie wysokiego ciśnienia.
    Oba czujniki wyglądają tak samo.
    Co do "wiedzy" tych panów to: bez komentarza.
  • #5
    norrbi
    Level 18  
    Cos ta diagnostyka jest niedokonca dobra! Jakie bledy wyczytaliscie ze sterownika kabinowego?
  • #6
    szyniu
    Level 20  
    Jak podaje samostart auto odpali a gdy przestanę psikać to autko gaśnie
  • #7
    norrbi
    Level 18  
    Czyli nie odpala a cisnienie na listwie jest ?A czy po wlaczeniu zaplonu zaswieca sie na chwile kontrolka imoo.Jaki masz kluczyk z imoo?
  • #8
    ekka
    Level 17  
    Witam
    W tym modelu często a nawet bardzo często padała pompa wstępna montowana na tyle pompy CR i na 99,9% obstawiam właśnie te usterkę ponieważ przy uszkodzeniu nastawnika pompy CR auto odpali z informacją usterki i ograniczy pracę identycznie jak w DAFIE LF
  • Helpful post
    #9
    Stary Brat
    Trucks specialist
    Po prostu ten motor nie zapala. Czyli jak wyżej: bak ciśnienia szyny, imobilajzer, albo wtryskiwacze padły, lub może masz wodę a nie paliwo.
    Można sparawdzić - czy są impulsy na wtryskiwaczach, ale to trzeba mieć kontrolkę z diod LED wytrzymującą napięcie przynajmniej 30V. Możesz sobie zrobić (dioda LED i opornik 10k). Tylko trzeba patrzeć w obu kierunkach, bo nie da się ustalić po której stronie na wtryskiu jest +.
  • #10
    szyniu
    Level 20  
    Witam serdecznie powracam do tematu nieszczęsnej Renaty.
    Do samochodu zjawił się serwisant z oryginalnym interface m i stwierdził brak ciśnienia paliwa powiedział 100% pompa siedzi ,a więc zdemontowałem pompę i została odesłana do regeneracji wymieniono w niej pompkę zasilającą i tylną część pompy wraz elektrozaworami cały koszt blisko 4000 zł a auto dalej nie pali.

    Ma ktoś może schemat elektryczny do DCI było by super.

    Jutro pruje wtryski do sprawdzenia nie wiem klątwa jakaś ta renówka czy co.
  • #11
    saron22
    Trucks specialist
    Witam,

    Nie znam sie zabardzo na RVI ale z doswiadczenia z innymi autami to nie zawsze przyczyna braku cisnienia paliwa jest usterka pompy. Sa tez inne elementy odpowiedzialne za cisnienie paliwa.
    Dziwi mnie kolejna sprawa: cos nietak z tymi szpecami - jeden mowi o zbyt wysokim cisnieniu paliwa natomiast drugi mowi o braku cisnienia. Nie dziwi cie to??
    Szkoda ze ten drugi szpec nie podal ci nr bledow bo sa tutaj fachowcy od renowek i na podstawie nr bledu mogliby ci duzo pomoc.
  • #12
    szyniu
    Level 20  
    Dziwi i to bardzo ale druga diagnostyka raczej bardziej wiarygodna bo robiona oryginalnym sprzętem co nie zmienia faktu że wszyscy ci fachowcy strasznie unikają pokazywania danych,błędów itp. tego co się im wyświetla na tych mądrych urządzeniach
  • Helpful post
    #13
    Stary Brat
    Trucks specialist
    Szyniu, coś słaba ta wiedza Twoja i tych Twich fachowców. Jakbyś zaczął sam samodzielnie działać zgodnie z radami jakie Ci koledzy na forum podawają to byś już auto uruchomił. Oczywiście dołączam schemat ECU sterownika silnika, ale co to da, przecież diagnostyka by wykazała błędy w podłączeniu.
    Nie pali: pompa zamontowana prawidłowo - sygnały z czujnika obr. pompy są synchronizowane z czuj. wału korbowego czy nie?
    Ciśnienie na szynie jest czy nie ma?
    TO TYCH RZECZ NIE JEST POTRZEBNY KOMPUTER!
    Czy podczas rozruchu są sygnały na wtryskach? - był "serwisant" sprawdzał, przecież komputer takie rzeczy pokazuje, jak nie to kontrolka (j.w).
    Koledzy z forum nie chcą pisać Ci porad bo:
    po pierwsze - nie korzystasz z ich rad,
    po drugie - jak ktoś Ci pomaga, to są przyciski <pomógł>, które się uruchamia, żeby jakoś podziękować.
    Attachments:
  • #14
    szyniu
    Level 20  
    A więc tak - jeśli chodzi o tą diagnostykę, to nie do końca moja inicjatywa tylko szefostwa i jestem od tej decyzji zależny, a jeśli chodzi o samego diagnostę, to powinien wiedzieć, co robi bez moich sugestii.

    Sprawdziłem sterowanie wtryskiwaczami - sygnał elektryczny pojawia się.
    Wtryski wyciągnąłem i były sprawdzane - okazało się, że 2 wtryskiwacze uszkodzone.
    Zamontowane i autko dalej nie odpala.
    A jeśli chodzi o wiedzę na temat Renault, to faktycznie jest słaba.
  • #15
    szyniu
    Level 20  
    Udało się uruchomić Renatkę uszkodzony był mechaniczny zawór ciśnieniowy (ciągle otwarty) zamontowany na listwie, nie było ciśnienia gdyż paliwo ciągle uciekało do przelewu.
    Co nie zmienia faktu że pompa była uszkodzona gdyż jeden z zaworów regulacyjnych szwankował i dwa wtryski padły,ale to że nie paliła to jak wyżej ten mały wredny zaworek.

    Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie w ten temat.