Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

centralny zamek opel vectra b

kamil25 05 Mar 2012 21:44 7388 7
  • #1
    kamil25
    Level 10  
    Witam serdecznie.
    Koledzy proszę pomóżcie, bo brakuje mi pomysłów.
    Mam Opla Vectrę B 96 1.8 16V.
    Mam problem z centralnym zamkiem. Wiem, że ten temat już wiele razy był poruszany na forum, ale jakoś wasze podpowiedzi mają się nijak do mojej usterki.
    Zaczęło się od tego, że pilot zaczął rozkodowywać się co jakiś czas po wymianie baterii tzn. kilku bo nowa nie oznacza, że dobra. Problem ustał na jakiś miesiąc po czym doszło do tego, że padło otwieranie centralnego tzn. otwieram auto z kluczyka i otwierają się tylko drzwi od kierowcy - reszta siedzi. Zacząłem szukać. Rozebrałem drzwi od kierowcy żeby dostać się do sterującego zamka i próg po prawej stronie od pasażera żeby dostać się do modułu. W kostce przy zamku na żadnym z pinów nie ma prądu. Sprawdziłem przejście przewodów z kostki przy zamku do modułu i przejście jest. Moduł jest zasilany dwoma czerwonymi przewodami jeden o przekroju 2.5 drugi 0.5 masa jest oznaczona kolorem brązowym i jest podpięta do słupka drzwi. Najpierw podmieniłem moduł - bez zmian, później i zamek i też bez zmian. Bezpieczniki sprawdziłem chyba, że są jeszcze gdzieś jakieś oprócz skrzynki bezpieczników pod kierownicą ... Brakuje mi pomysłów....

    Moderated By CameR:

    Poprawiłem pisownię, interpunkcję, składnię i literówki.
    Ostatni raz - następny tak napisany post trafi do kosza!
    Reg. 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Jeżeli wymieniałeś na 100% sprawne wszystkie możliwe składniki układu centralnego zamka, to pozostaje miernik, schemat i sprawdzać przewód po przewodzie, połączenie po połączeniu i dodatkowo wszystkie punkty masy.
  • #3
    robofix100
    Level 11  
    Sprawdź zasilanie na grubym czerwonym przewodzie, jeżeli jest, poprzecinaj (na próbę) kolejno przewody brązowo-czerwone i brązowo-białe. Mogą być zwarte do masy. Wtedy podaj masę (najlepiej przez kontrolkę) kolejno na te odcięte przy module, to są sterowania na zamknij,otwórz. Sprawdź jeszcze napięcie zasilania (brązowy i czerwony) przy próbie zamykania i otwierania. Zdarzał się przeżarty zasilający, podawał +12v, przy zadziałaniu modułu spadało do zera.
  • #4
    kamil25
    Level 10  
    Przypomniał mi sie jeszcze jeden istotny fakt po wystąpieniu usterki. Po zamknieciu auta kluczykiem nie gasło światło nad lusterkiem wstecznym . I teraz takie moje spostrzeżenie czy owa świecąca lampka nie sygnalizowała "otwartych dzwi" które wrzeczywistosci były zamkniete ? i czy to nie wsakzuje na któryś wadliwy styk w zamku ?
    Dzis obowiązki nie pozwoliły na głebsze zapoznanie sie z problemem ale jutro postaram sie juz tym zając i przedstawic owoc mojej pracy...
  • #5
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    kamil25 wrote:
    czy to nie wsakzuje na któryś wadliwy styk w zamku
    Pisałeś wcześniej, że zamek wymieniałeś.
  • #6
    kamil25
    Level 10  
    Owszem wymieniłem bo mam znajomego na autozłomie dał mi do dyspozycji dwa zamki jeden europejski lewy przód i drugi od anglika prawy przód (wiadomo używane i 100% pewnosci nie ma co do sprawności ich działana ale chyba aż takiego pecha nie mam) które podpiołem do kostki tylko teraz tak myśle ze te zamki oba sobie wisiały przy drzwiach i czy masa zamykała obwód przez brazowy przewód w kostce 0.5mm czy przez obudowe do drzwi jesli tak to moje podpiecie było nie poprawne....
  • #7
    bundiq
    Level 2  
    Kamil napisał, że na kostce podpięcia Centralnego Zamka w drzwiach kierowcy nie ma nigdzie napięcia... Czy ktoś wie, czy tak ma właśnie być? Pytam, poniważ na jednym z postów któś pisał, że tak. Ale jeśli tam nie będzie napięcia, to jak ten zamek może podać dalej sygnał?
    Mam problem z Centralnym (kluczyk nie otwiera/zamyka pozostałych drzwi) - Siłownik w drzwiach kierowcy myśle, że jest sprawny, ponieważ po wymontowaniu go i podawaniu napięcia w odpowiedni sposób siłownik się rusza. Po za tym jest sensowna zależnosć w otwieraniu/zamykaniu przy odpowednim położeniu mikrostyku i odpowiednim podawaniu biegunów na styki (8-10).
    Po za tym zmienia się również przejście sygnałów pomiędzy stykami 1-4 przy różnej pozycji wajchy miktostyku...
    Czy macie jakieś pomysły?
  • #8
    kamil25
    Level 10  
    Witam serdecznie.
    Chciałbym zamknąc temat dot. usterki w mojej Viki a dokładniej usterki centralnego zamka.
    W mojim przypadku usterka była dość poważna a mianowicie doszło do spalenia wszytskich silniczków w zamkach łacznie z klapka od paliwa. Prawdopodobnie przyczyną tego był przekaźnik w centralce który miał tendencje przy rozłaczaniu do "klejenia" styków co spowodowało po rozłaczeniu dalszy przepływ prądu na silniczki odpowiedzialne za ryglowanie i spaleniu ich.
    Na wszelki wypadek wymieniłem też centralke.
    A teraz zaprezentuje kilka uwag:
    Podczas podmiany spalonego zamka w drzwiach od kierowcy i centralki powinno wszytstko działać, a nie działało.
    Wynikało to z tego ze zamek podstawiany był z opla anglika przy czym był to zamkek prawy bo po prawej u nich jest kierownica ale to było błedne myślenie.Na pozór wszytko ok ale inna jest kolejnosc pinów w zamku .
    Zamki od kierowcy do opela sa dosc drogie i trudno dostepne ja znalazłem obejscie tego - kupiłem zamek od anglika i przełożyłem sam silniczek.
    A teraz najmniej miła cześć koszty:
    Centralka 30 PLN uzywana
    zamki 6 szt x 40= 240PLN
    Pozdrawiam i dzieki za propozycje.